PREVIEW – Vše, co víme o Dying Light 2. Více parkouru, RPG prvků a zombíků?
Vývojářské studio Techland dlouhou dobu živořilo z méně populárních her. V roce 2005 se na scéně objevila westernová střílečka Call of Juarez, která studiu pomohla se výrazněji prosadit. Následoval Dead Island z roku 2011, kde občas máme pocit, že si vývojáři chtěli vlastně jen vyzkoušet, jak se jim pracuje s hordami vše požírajících zombie. V roce 2015 zaútočil na srdce zombie fanoušků Dying Light se svými unikátními mechanikami, přehršlem roztodivných nepřátel a hlavně: S Parkourem, který je opravdová psina. Obzvláště, skáčete-li po střechách nad hlavami lidožroutských nemrtvých.
Na E3 2018 Techland oznámil pokračování veleúspěšného předchůdce a my se můžeme pomalu těšit na Dying Light 2. Hru představilo studio epicky naladěným trailerem, který i s ohledem na krátkou stopáž, prozradil poměrně dost o chystané hře.
V první části vidíme umírající město. Lidé živořící na té trošce půdy, kterou si dokázali urvat. Zcela objektivně sami sebe přirovnávají k červům hrabajících se v tlející mršině. Lidská civilizace, roztříštěná epidemií všepožírajících zombie, pomalu upadá a začínáme vídat i Steampunkové prvky prostředí.
Lidstvu odtikávají poslední minuty. Dokážete je prodloužit?
Svět Dying Light 2 nabízí obrovský open-world, kde každé rozhodnutí bude mít svou váhu a ovlivní váš herní prožitek. Krom rozhodnutí, jejichž možné vlivy nám vývojáři prostřednictvím Chrise Avellona, příběhového designéra, přiblíží v dalším videu, si užijete i elementárních prvků, které z předchozího dílu udělali skvostný kousek, jakým dnes je.
Krom starých mechanik se můžeme těšit i na nové prvky a hlavně na vylepšený bojový systém, který v prvním díle byl místy dost nešikovný. Naneštěstí nám nebyly ukázány žádné silnější palebné zbraně, a tak můžeme jen odhadovat, jak se s tímto problémem z “jedničky” vývojáři vypořádali.
Naděje tu ovšem jsou, protože jde vidět, že si studio Techland vzalo něco z mála kritiky prvního dílu. Do hry přibudou i parkour puzzle, které nám představil vedoucí designér Tymon Smektala. Ten také současně tvrdí, že budou opravdovou výzvou.
Každé rozhodnutí má svůj následek
V druhém traileru výše, který prezentuje hlavně gameplay samotný, vidíme silné adventurní prvky RPG her. Chris Avellone nám na representativním případu ukazuje, co vše může jedno rozhodnutí ovlivnit. Od jedné z frakcí dostanete totiž za úkol vypořádat se s dvěma přeživšími pašeráky, kteří obsadili zdroj pitné vody a tu rozprodávají jen těm nejbohatším z celého okolí. Prostý lid tak nemá k vodě žádný přístup a jelikož jí je v okolí nedostatek, jedná se o stálý zdroj šarvátek a problémů. A úmrtí.
Vy si můžete vybrat cestu, kterou úkol splníte. Přidáte se k pašerákům a zvýšíte své osobní finanční konto, nebo úkol splníte tak, jak vám byl zadán a pašeráky vyženete (resp. zmasakrujete)?
Když se přidáte k pašerákům, vyšlete vlastně do širého okolí zprávu, že šerif není doma a zákon si vzal volno na dobu neurčitou. Šarvátky se začnou stupňovat a do okolí se budou stahovat pochybnější živly, jimž neříká nic pojem zákon a úcta k životu jakbysmet. Druhá možnost tedy vypadá lákavěji, že? Může být, ale také nemusí. Když úkol splníte dle původního zadání a vypořádáte se s pašeráky a otevřeně nabídnete vodu širému okolí, frakce Peacekeeperů se dostane k moci.
Ano, hydratují každou chudou dušičku v okolí, ale získají obrovský vliv. Začnou budovat infrastrukturu a domovy pro přeživší. A s vládou přichází moc. Těm, jež plně nesouhlasí s tvrdou rukou zákona hrozí ještě tvrdší tresty. I hráč bude mít více svázané ruce v oblasti a bude se muset řídit doktrínou frakce.
V jakém případě budou lidé více umírat? Kdy zachráníte více z hnijící parodie na lidstvo? To nikdy nemůžete vědět, dokud rozhodnutí neučiníte. A to je jen případ jednoho slunného dne. Co se stane zítra? A hlavně. Co se stane v noci, kdy mrtví nebudou zahnáni sluncem do stinných koutů a nočních můr?
“Nic ve světě Dying Light 2 není černé a bílé. Peacekeepeři vládnou železnou pěstí. Každý, kdo se odváží ukrást jídlo bude okamžitě pověšen bez soudu. Potrestají každého, kdo neuposlechne jejich zákon, což by i vás mohlo stát život.”, říká Tymon Smektana, vedoucí designér studia Techland
Užívejte si slunce, dokud to jde
Dying Light bylo a vždy bude, jak jeho nástupce dokazuje, vždy hlavně o hordách strašidelných zombie. Zatímco lidští protivníci pro vás budou výzvou jen na začátku, s postupem času budete nuceni vycházet do ulic i v noci. A tam nepotkáte žádné lidské žoldáky, či těžce ozbrojené vrahy. Ti totiž nepřežijí. V ulicích řádí nemrtví, kteří jsou díky svým zmutovaným genům vysoko na potravním řetězci. Ano, shlížejí na nás ubohé lidi kdesi dolů, zatímco jim od skrání odkapává krví zbarvená slina.
Přežitím v tomto novém a surovém světě tak není lehké. Budou se objevovat nové a nové frakce, zatímco staré budou zanikat v tratolištích krve.
“V tomto znaveném světě jsou vaše rychlá jednání, skvělé parkourové a brutální bojové dovednosti tím jediným, díky čemu přežijete temnotu,” říká Pawel Marchewka, výkonný ředitel společnosti Techland.
Kdy budeme čelit hordám nepřátel?
Přesné datum vydání ještě oznámeno nebylo, i když se dá očekávat, že to bude v průběhu příštího roku. Potvrzené jsou systémy Windows PC, PlayStation 4 a Xbox One.
Dying Light 2 je stavěno na Chroma Enginu, který je enginem vyvíjeným právě společností Techland. Poslední verze plně podporuje i Mac OS X či Linux, proto mohou i uživatelé Applovského hardwaru tiše doufat, že si třeba Dying Light 2 také zahrají. Minimální systémové požadavky nejsou zatím známé. Ale dle použitého enginu a celkové náročnosti předchozí hry můžeme odhadovat, že je na čase pořídit si pořádně macaté prasátko a připravit se na hardwarový upgrade v příštím roce.
Mnozí z fanoušků se také dovolávalo Battle Royale módu, ale vývojáři odolali tlaku a oznámili, že dvojka nic takového mít nebude. Snad je to jen dobře. Místo toho nabídnou hráčům DLC Bad Blood, který, ač nebude přímo BR mód, bude se jednat o rozšíření o závody mezi ostatními hráči a zombíky.
Diskuse ke článku PREVIEW – Vše, co víme o Dying Light 2. Více parkouru, RPG prvků a zombíků?