CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Přijdou kamioňáci o práci? Volvo představilo autonomní elektrokamion bez řidiče

A kde to má akumulátory,když je to takové nízké?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak mezi kolama :D. Spíš se těším, až někoho napadne na žehličku připevnit kanón a jezdit s tím jako s tankem.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

no jo ale to není osobák,a aby něco utáhl jich potřebuje více

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Když tak na to koukám, spíš by mohlo někoho napadnout připevnit na to kabinu a mít osobák s dojezdem třeba 2000 km na jedno nabití :) Akorát by s tím nemohli na veřejné cesty...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"A kde to má akumulátory"

Tie sú predsa v tom návese :D

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ono je tam mista celkem dost, tocnice (to za co se priprahne naves) je ve vysce nekde mezi 90 a 130cm (podle typu navesu a tak), takze pri sirce kolem dvou metru a tak petimetrove delce ma ten tahac kolem 10 krychlovych metru objemu. Po odecteni svetle vysky, prostoru na kola, ram atd. nam porad hodne zustane, ale i kdyby to byly treba jenom 3 kubiky, je to potencial rekneme na 10 tun baterii? Kdyby se pouzily celkem bezpecne LiFePo akumulatory, dostaneme pri 10 tunach baterii a energeticke hustote 250Wh/kg nejakych 2500kWh ulozene energie. Dnesni naftove tahace maji motory s maximalnim vykonem v lepsim pripade rekneme 500kW (myslim typicky mene). Vyse uvedene akumulatory by byly ekvivalentem 5 hodin provozu takoveho motoru pri plnem vykonu, ktery se realne pouziva velmi zridka, motory jedou (z duvodu uspory paliva) na zlomek maximalniho vykonu.

Zasadni vyhoda tohoto tahace je, ze narozdil od osobnich aut se tu nemusi plytvat mistem na prostor pro posadku, takze mista na baterky je hromada

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

nevím co mají tady za baterie,ale počítám že taky li-ion,a nevím jak tesla může říkat že jim vydrži cca 10 let, 18650 mají při 100% nabíjení 1000 cyklu,to je dle mého při každodením nabíjení cca 3 roky,v tomto kamionu to bude taky tak podobně. Mobily (aspoň můj,má optimalizaci nabíjení) tak dle mého nenabíjí nad 80% a nevybíjí pod 20%. Ale u elektro auta chtějí co největší dojezd,i s tímto se na cca 10let nedostanou,proto jaksi ti co mají letitý notebook,už z něho mají drátový,bo baterie vydrží cca 10s

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

budete se divit, ale ty 18650, nebo spise 21700 opravdu nejsou ty same smejdy, co si koupite v cine za 3 dolary. Realne alespon tesla baterie skutecne tech cca 10 let vydrzi, stale jezdi mnoho tesla roadsteru s puvodni baterii. Rekordmanem je ted tesla model S, ktery ma najeto 900tis km a ma teprve druhou baterii

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No nevím dal jsem příklad notebooky,a nemyslím si že v notebooku za 30k jsou články po 3usd za kus. I značkové 18650 mají udanou životnost těch 1000 cyklu. Pracovní notebook,mám cca 6let a baterie vydrží cca 40% co vydržela jako nová. V tesle jsou 18650,myslím že až nedávno přešli na 21700. Takto v tesle vydrží ale z dojezdu 300KM bude 30KM

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To není teorie že muj služební notebook,jako nový vydržel cca 4 hodiny a teď už jenom hodinu. Poslaj ste odkaz na celkový nájezd,ale není tak kolik ujede na jedno nabití s 5 let starou baterii.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

omg, vas notebook pouziva jine akumulatory, nez tesla. Tesla si je nechava vyrabet na zakazku od panasoniku s chemii namiru, tyto clanky si nikde nekoupite. pouzijte google a jiste najdete jak rychle degraduji tesla baterie, asi vas to dost prekvapi:
https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To bude proto, že váš služební notebook má na rozdíl od té Tesly BMS na hovno.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

s zivotnosti baterii to je jako s NAND v SSD. Pamatuju doby, kdy se v kazde debate resilo, jake jsou ty SSD smejdy a ze to nic nevydrzi a ze zlate plotnove disky....toto uz dnes opravdu nidko nemysli (snad)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já to taky řeším. Ale to je taková obsese. Nedávno jsem se díval kolik už mám zapsáno,a vyšlo mi že ještě 21let a bude po tom co slibuje výrobce. A v testech ssd vydrží ssd asi 10*tolik než umře

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ano, mam to podobne, take se obavam, ze dele nez 20 let moje pravocni SSD nevydrzi :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"který je až nápadně aerodynamický"
Škoda že ta krabice za ním mu to dost zkazí....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to se ale vyresi tim, ze pojedou treba metr za sebou v kolone :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Coz nemuzou, protoze podle silnicniho zakona musi jet kamiony za sebou tak, aby se mezi ne mohlo zaradit osobni auto...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

tak detekce auta jedouci za nimi je asi pomerne trivilani, resp. tuto funkci ot uz musi mit, takze neni probem v pripadne pozitivni detekce tu mezeru dynamicky udelat

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak tyhle možná alespoň nebudou vjíždět na železniční přejezdy když blikají červená světla a nebudou se předjíždět tam kde nemají.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

koukám že někoho taky štve jak se na dálnici předjíždí kamiony. Jeden jede 79Km/h a druhý 80Km/m. Zajeďte si do polska,jsem myslel že za volantem spáchám sebevraždu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mě to neštve jen se těším, že to zmizí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Technicka - kamion je jizdni souprava, slozena z tahace navesu (to predstavilo Volvo) a navesu (ten Volvo nepredstavilo).

Jinak, hezky, je rada pripadu, kdy se to bude hodit, i kdyby slo jenom o sibovani navesu v ramci distribucniho skladu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to bude zabava až to někdo hackne :) nebo až jim v řídícim centru na monitoru vyskočí hlaška program provedl neplatnou operaci a bude ukončen :) a zrovna když se to stane tenhle radoby kamion pojede kolem namněstí plného řvoucích lidi :)
silně pochybuji že maji ošetřené všechny situace co mužou nastat na silnici !
nebo až najkýho psychicky nemocného přistěhovalce napadne tohle hacknut a řídít to dalkáčem pro modely :) to se panečku bude jezdit po trzích atd :) pak jsem silně zvědavy jak tohle bude někdo zastavovat když to bude hackne ! jedině snad bazukou :))))))))) a kecy že maji určíte na 100 procet tyhel zabepečené jsou fakt vtipné :) dicky všechno se hacknut

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zato ukrast normalni tahač je proti tomu prakticky nemožné co?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

dá,ale zloděj není sebevrah. Aby tahač ukradl a pak na náměstí přejížděl lidi dokud ho policie nezastřelí. Ono ošetřit by se to dalo ale nesměl by být autonomní,tím že by byl úplně off-line,dneska tesly komunikují pořád s výrobcem. A v rámci úspory nákladů,si sice zakoupíte 55kW baterii ale je tam 75kW jen je softwarově omezena. V případě tornád už né jednou tu kapacitu automobilka na dálku odemkla

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

právě že system neni zcela autonomní ale kontrolovaný na dalku ! to je problem protože když je něco online da se to celkem v pohodě hacknut :) stačí zarušít / zrušít komunikaci z centrem a pak poslat vlastní komunikaci z tahačem ! pak z toho budou mít psychicky nemocní přistěhovalci hezké autíčko na dalkové ovladaní :))))
případně stačí dostat virus do řídicího centra nebo podobně

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.