To je sice hezké. Ale nevyřeší to dva zásadní problémy. Tím prvním je Rusko, tedy sakra velké vzdálenosti i v relativně hustě obydlené evropské části. A tím druhým je Rusko, sakra mrazivé třetinu roku, kdy dojezd padá hodně pod polovinu a třetinu horké, kdy dojezd padá lehce nad polovinu.
A to neřeším fakt, že instalovat vysokovýkonná potenciální jiskřiště u vysoce hořlavých kapalin nebude ten nejlepší nápad týdne.
+1
+23
-1
Je komentář přínosný?
To je sice hezké. Ale
Tomáš Černák https://cdr.cz/profil/cernakus
15. 9. 2015 - 16:49https://cdr.cz/clanek/prodeje-elektromobilu-v-rusku-ma-nastartovat-nova-vyhlaska/diskuseTo je sice hezké. Ale nevyřeší to dva zásadní problémy. Tím prvním je Rusko, tedy sakra velké vzdálenosti i v relativně hustě obydlené evropské části. A tím druhým je Rusko, sakra mrazivé třetinu roku, kdy dojezd padá hodně pod polovinu a třetinu horké, kdy dojezd padá lehce nad polovinu.
A to neřeším fakt, že instalovat vysokovýkonná potenciální jiskřiště u vysoce hořlavých kapalin nebude ten nejlepší nápad týdne.https://cdr.cz/clanek/prodeje-elektromobilu-v-rusku-ma-nastartovat-nova-vyhlaska/diskuse#comment-818414
+
15. 9. 2015 - 22:29https://cdr.cz/clanek/prodeje-elektromobilu-v-rusku-ma-nastartovat-nova-vyhlaska/diskuseTomuhle se říká Potěmkinova vesnice.https://cdr.cz/clanek/prodeje-elektromobilu-v-rusku-ma-nastartovat-nova-vyhlaska/diskuse#comment-818485
+
"Rusko by se stalo zemí s nejpočetnější sítí nabíjecích stanic pro elektromobily." to nemusi bejt uplne pravda, pac kuprikladu Nemecko spolecne s VW maji behem 2 let vybudovat na 12000 rychlodobijecich stojanu 1+1 a rychlonabijeci stojany by se meli nachazet na vsech odpocivadlech v Nemecku v minimalnim podtu 4 1+1 stojanu, suma sumarum kdys se pripocte dnesnich asi 2500 nabijecich mist, tak jsme na 14500-15000 + podobne snahy ma i BMW s jejich nabijenim z poulicnich lamp ci Mercedes, nezanedbatelna neni asi sit Superchargeru ktera j ve Nemecku celkem solidni
stejne tak rychlonabijeci stani maji v nemecku vznikat u vsech obchodnich domu, marketu a podobnych zarizeni, ostatne jiz ted tam maj povinnost pri stavbe pocitat se solarni strechou, a zadnou novou halu nebo market bez solaru na strese v Nemecku jiz nepostavite
a ostatne je to videt i na tom jak se najednou Nemecke automobilky zapojuji do elektromobility kdys ne cistym EV, tak alespon zaplavou Plug-in hybridu v nabidkach
+1
+20
-1
Je komentář přínosný?
"Rusko by se stalo zemí s
SamanCZ (neověřeno) https://cdr.cz
16. 9. 2015 - 10:23https://cdr.cz/clanek/prodeje-elektromobilu-v-rusku-ma-nastartovat-nova-vyhlaska/diskuse"Rusko by se stalo zemí s nejpočetnější sítí nabíjecích stanic pro elektromobily." to nemusi bejt uplne pravda, pac kuprikladu Nemecko spolecne s VW maji behem 2 let vybudovat na 12000 rychlodobijecich stojanu 1+1 a rychlonabijeci stojany by se meli nachazet na vsech odpocivadlech v Nemecku v minimalnim podtu 4 1+1 stojanu, suma sumarum kdys se pripocte dnesnich asi 2500 nabijecich mist, tak jsme na 14500-15000 + podobne snahy ma i BMW s jejich nabijenim z poulicnich lamp ci Mercedes, nezanedbatelna neni asi sit Superchargeru ktera j ve Nemecku celkem solidni
stejne tak rychlonabijeci stani maji v nemecku vznikat u vsech obchodnich domu, marketu a podobnych zarizeni, ostatne jiz ted tam maj povinnost pri stavbe pocitat se solarni strechou, a zadnou novou halu nebo market bez solaru na strese v Nemecku jiz nepostavite
a ostatne je to videt i na tom jak se najednou Nemecke automobilky zapojuji do elektromobility kdys ne cistym EV, tak alespon zaplavou Plug-in hybridu v nabidkachhttps://cdr.cz/clanek/prodeje-elektromobilu-v-rusku-ma-nastartovat-nova-vyhlaska/diskuse#comment-818531
+
Elektro auta nejsou ekologicka, jen vyroba akumulatoru je extremne narocna na prevozy, vozi se to z Afghanistanu ci Ameriky, kde se tezi litium do JP na zpracovani, kde z toho udelaji akumulatory, ktere pak prevazeji do USA a Evropy.
Jediny smysluplny koncept je motor vyladeny jen na jedny otacky, ktery vyrabi el. proud, nabiji mensi akumulator a na ten se pak jezdi, popr by stacil primy pohon, ci kondenzatory.
Duvod proc nejsou elektro auta v kurzu je fak, ze jsou DRAHE, v CR si je muze dovolit pouze clovek, co vydelava rekneme smesnych 70.000 kc a zaroven se vykasle na bydleni a jine konicky a vse da do auta. Dale uspesni podnikatele, kterych ale CR moc nerma, nebo zlodeji statniho rozpoctu.
Kdyz si vezmu, ze v CR je prumerna mzda 880euro /mesic a v Rusku kolik? 200? 400?, kdyz jim tak klesl Rubl ... kdo z Cechu si to muze dovolit a koupit stare to nelze, proze jako stara dobra varka aut na TDI to nenajzdi ... kde je ale ta ekologie? Kdyz jsme meli auta, co najely 1-2M km a dnes mame auta, co najedou stezi 200.000 a pak jsou mrtve a musi se vyrobit znova, coz spotrebuje 100x vice energie, nez spali pomalobezny motor ;-))
A to prosil litium je tezky jedovaty kov, ktery se pak musi slozite ekologicky likvidovat ... jo vlastne nemusi, zakope se to v Indii na skladku, kde to pak vyvrazuje lidi za pomoci otravene podzemni vody.
Takze pokud nekdo neni zlodej, nebo uspesny podnikatel, na tohle auto nema, dale cela spolecnost na nej doplaci, proze nezaplati likvidaci, ani ekologickou zatez a suma sumarum je stary mechanicky mercedes s najezdem pres 2M km klidne i na nejaky odpad (protoze to fakt jezdi skoro na vsechno, co jen trochu pripomina olej) ekologictejsi nez tohle auto ....
+1
-17
-1
Je komentář přínosný?
Elektro auta nejsou
Izak https://cdr.cz/profil/izak
16. 9. 2015 - 20:27https://cdr.cz/clanek/prodeje-elektromobilu-v-rusku-ma-nastartovat-nova-vyhlaska/diskuseElektro auta nejsou ekologicka, jen vyroba akumulatoru je extremne narocna na prevozy, vozi se to z Afghanistanu ci Ameriky, kde se tezi litium do JP na zpracovani, kde z toho udelaji akumulatory, ktere pak prevazeji do USA a Evropy.
Jediny smysluplny koncept je motor vyladeny jen na jedny otacky, ktery vyrabi el. proud, nabiji mensi akumulator a na ten se pak jezdi, popr by stacil primy pohon, ci kondenzatory.
Duvod proc nejsou elektro auta v kurzu je fak, ze jsou DRAHE, v CR si je muze dovolit pouze clovek, co vydelava rekneme smesnych 70.000 kc a zaroven se vykasle na bydleni a jine konicky a vse da do auta. Dale uspesni podnikatele, kterych ale CR moc nerma, nebo zlodeji statniho rozpoctu.
Kdyz si vezmu, ze v CR je prumerna mzda 880euro /mesic a v Rusku kolik? 200? 400?, kdyz jim tak klesl Rubl ... kdo z Cechu si to muze dovolit a koupit stare to nelze, proze jako stara dobra varka aut na TDI to nenajzdi ... kde je ale ta ekologie? Kdyz jsme meli auta, co najely 1-2M km a dnes mame auta, co najedou stezi 200.000 a pak jsou mrtve a musi se vyrobit znova, coz spotrebuje 100x vice energie, nez spali pomalobezny motor ;-))
A to prosil litium je tezky jedovaty kov, ktery se pak musi slozite ekologicky likvidovat ... jo vlastne nemusi, zakope se to v Indii na skladku, kde to pak vyvrazuje lidi za pomoci otravene podzemni vody.
Takze pokud nekdo neni zlodej, nebo uspesny podnikatel, na tohle auto nema, dale cela spolecnost na nej doplaci, proze nezaplati likvidaci, ani ekologickou zatez a suma sumarum je stary mechanicky mercedes s najezdem pres 2M km klidne i na nejaky odpad (protoze to fakt jezdi skoro na vsechno, co jen trochu pripomina olej) ekologictejsi nez tohle auto ....https://cdr.cz/clanek/prodeje-elektromobilu-v-rusku-ma-nastartovat-nova-vyhlaska/diskuse#comment-818631
+
"Duvod proc nejsou elektro auta v kurzu je fak, ze jsou DRAHE, v CR si je muze dovolit pouze clovek, co vydelava rekneme smesnych 70.000 kc a zaroven se vykasle na bydleni a jine konicky a vse da do auta. Dale uspesni podnikatele, kterych ale CR moc nerma, nebo zlodeji statniho rozpoctu.
Kdyz si vezmu, ze v CR je prumerna mzda 880euro /mesic a v Rusku kolik? 200? 400?, kdyz jim tak klesl Rubl ... kdo z Cechu si to muze dovolit a koupit stare to nelze, proze jako stara dobra varka aut na TDI to nenajzdi ... kde je ale ta ekologie? Kdyz jsme meli auta, co najely 1-2M km a dnes mame auta, co najedou stezi 200.000 a pak jsou mrtve a musi se vyrobit znova, coz spotrebuje 100x vice energie, nez spali pomalobezny motor ;-)"
Aha, takže elektromobil je drahý, a současně oslavujete vozidla, co najedou milión kilometrů, než se rozpadnou, ale na benzín. Kolik to vlastně stojí, najet milión kilometrů na benzín? Řekněme šest litrů na sto kilometrů, dvaatřicet korun za litr...dva milióny? Elektromobil se dnes vejde pod dvacet kilowatthodin na sto kilometrů, takže čtyři sta tisíc za noční proud.
Tedy pokud k takovému nájezdu vhodný elektromobil stojí milión šest set tisíc, musí vámi preferovaný "benzínový držák" být zadarmo, jinak ho šetřivý Čech nekoupí. :-) A to ani nepadla řeč o úsporách za údržbu motoru a brzd.
Být chemikář, tak vás vypráskám svazkem periodických tabulek.
+1
-14
-1
Je komentář přínosný?
"Duvod proc nejsou elektro
Gath G https://cdr.cz/profil/ggeal
17. 9. 2015 - 21:59https://cdr.cz/clanek/prodeje-elektromobilu-v-rusku-ma-nastartovat-nova-vyhlaska/diskuse"Duvod proc nejsou elektro auta v kurzu je fak, ze jsou DRAHE, v CR si je muze dovolit pouze clovek, co vydelava rekneme smesnych 70.000 kc a zaroven se vykasle na bydleni a jine konicky a vse da do auta. Dale uspesni podnikatele, kterych ale CR moc nerma, nebo zlodeji statniho rozpoctu.
Kdyz si vezmu, ze v CR je prumerna mzda 880euro /mesic a v Rusku kolik? 200? 400?, kdyz jim tak klesl Rubl ... kdo z Cechu si to muze dovolit a koupit stare to nelze, proze jako stara dobra varka aut na TDI to nenajzdi ... kde je ale ta ekologie? Kdyz jsme meli auta, co najely 1-2M km a dnes mame auta, co najedou stezi 200.000 a pak jsou mrtve a musi se vyrobit znova, coz spotrebuje 100x vice energie, nez spali pomalobezny motor ;-)"
Aha, takže elektromobil je drahý, a současně oslavujete vozidla, co najedou milión kilometrů, než se rozpadnou, ale na benzín. Kolik to vlastně stojí, najet milión kilometrů na benzín? Řekněme šest litrů na sto kilometrů, dvaatřicet korun za litr...dva milióny? Elektromobil se dnes vejde pod dvacet kilowatthodin na sto kilometrů, takže čtyři sta tisíc za noční proud.
Tedy pokud k takovému nájezdu vhodný elektromobil stojí milión šest set tisíc, musí vámi preferovaný "benzínový držák" být zadarmo, jinak ho šetřivý Čech nekoupí. :-) A to ani nepadla řeč o úsporách za údržbu motoru a brzd.
A ohledně toho posledního nesmyslného tvrzení: http://www.theguardian.com/environment/green-living-blog/2010/sep/23/carbon-footprint-new-car
"A to prosil litium je tezky jedovaty kov"
Být chemikář, tak vás vypráskám svazkem periodických tabulek.https://cdr.cz/clanek/prodeje-elektromobilu-v-rusku-ma-nastartovat-nova-vyhlaska/diskuse#comment-818762
+
K akumulatorum, krome Tesly, ktera ale stoji o rad vice lithiove aku vydrzi 3 roky ... po 2 letech maji 1/2 kapacitu ... jsou i modernejsi a drazsi modely, ktere maji prave tesly.
Predpokladate blbosti, z el., site nabijes auto za dlouho, nemam nocni proud a nemam moznost si natahnout z okna prodluzku ... teda mam, ale nekdo mi ji ukradne a nekoho muzu zabit el. proudem ... proze treba za deste vyvedu buben nekde, kde se v nem muze kazdy hrabat ...
Takze potrebujeme 3 fazovy stojan ... nelze nabijet auta, proze na to nema CR prenosovou soustavu, lze nabit par aut, ne vsechny protoze energie, kterou preneseme v trubce za pomoci ropy, plynu etc, je radove vyssi nez v el. siti. pres vodic.
Takze el. auto je drahe, ma velmi drahe por. naklady, v takove vysi, ze je nikdy nevyjezdim. Tesly dokonce nabijeji zdarma, proze jak znamo, kdyz si za auto priplatim 2M kc, tak vyjezdit 2M je opravdu na dlouho, zvlaste kdyz neplatim spotrebni dan, ktera se ma pouzivat na udrzbu cest.
takze i kdyby vsichni meli to 1M, tak prestanou platit dan na cesty, zkolabuje el. sit a muzime postavit dlasi elektrarny ... coz uz je vyzika a baveni se o GW energie tekute palivo, plyn VS el. ... malo kdo si uvedomuje, kolik energie ma v nadrzi.
+1
+13
-1
Je komentář přínosný?
Takze nejdrive si ujasnime
Izak https://cdr.cz/profil/izak
22. 9. 2015 - 11:48https://cdr.cz/clanek/prodeje-elektromobilu-v-rusku-ma-nastartovat-nova-vyhlaska/diskuseTakze nejdrive si ujasnime par veci:
Lithium:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lithium
Lithium je kov, ac se vam to nelibi ... jo neni tezky, dobra, je jen jedovaty.
K akumulatorum, krome Tesly, ktera ale stoji o rad vice lithiove aku vydrzi 3 roky ... po 2 letech maji 1/2 kapacitu ... jsou i modernejsi a drazsi modely, ktere maji prave tesly.
Predpokladate blbosti, z el., site nabijes auto za dlouho, nemam nocni proud a nemam moznost si natahnout z okna prodluzku ... teda mam, ale nekdo mi ji ukradne a nekoho muzu zabit el. proudem ... proze treba za deste vyvedu buben nekde, kde se v nem muze kazdy hrabat ...
Takze potrebujeme 3 fazovy stojan ... nelze nabijet auta, proze na to nema CR prenosovou soustavu, lze nabit par aut, ne vsechny protoze energie, kterou preneseme v trubce za pomoci ropy, plynu etc, je radove vyssi nez v el. siti. pres vodic.
Takze el. auto je drahe, ma velmi drahe por. naklady, v takove vysi, ze je nikdy nevyjezdim. Tesly dokonce nabijeji zdarma, proze jak znamo, kdyz si za auto priplatim 2M kc, tak vyjezdit 2M je opravdu na dlouho, zvlaste kdyz neplatim spotrebni dan, ktera se ma pouzivat na udrzbu cest.
takze i kdyby vsichni meli to 1M, tak prestanou platit dan na cesty, zkolabuje el. sit a muzime postavit dlasi elektrarny ... coz uz je vyzika a baveni se o GW energie tekute palivo, plyn VS el. ... malo kdo si uvedomuje, kolik energie ma v nadrzi.https://cdr.cz/clanek/prodeje-elektromobilu-v-rusku-ma-nastartovat-nova-vyhlaska/diskuse#comment-819116
+
Zaprvé, akumulátory se docela dost rychle rozvíjejí, takže i ty šuntovější vydrží za pár let mnohem déle. Jinak Tesla používá úplně normální články, žádné "modernější a dražši modely". Zadruhé, já jsem na rozdíl od vás nehádal a před časem si to skutečně spočítal, a vyšlo mi, že náhrada osobních vozů v ČR elektromobily by zvýšila nároky na přenos elektřiny v ČR o asi tak 10%. Tedy nikoli "řádově vyšší". No a ta tvrzení o energetické bilanci jsou už úplně scestná. Třeba ten Ford Mondeo podle článku v Guardianu spotřebuje na výrobu zhruba tolik, co najetí těch 200000 km, nikoli "stokrát více", jak tvrdíte. Což samozřejmě neznamená, že je lepší úmyslně stavět vozidla s horší životností, ale když to člověk srovná se spotřebou starších rachotin, tak prodlužováním životnosti socialistického vraku zas až tolik nepomůže, protože za rozdíl spotřeby nového a opravdu starého auta přes 2M najetých km postavíte možná i deset nových aut.
A dělat závěry o tom, jestli si to někdo koupí nebo nekoupí, v situaci, kdy každých pár let klesá cena elektromobilu o dvojciferné procento, no to bych si opravdu nedovolil. No a sloučeniny lithia se používají jako léčiva, což vůbec není srovnatelné s věcmi jako olovo, rtuť, kadmium apod. Použijete-li dostatečně volnou definici, bude jedem cokoli, třeba voda.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Zaprvé, akumulátory se docela
Gath G https://cdr.cz/profil/ggeal
22. 1. 2016 - 13:59https://cdr.cz/clanek/prodeje-elektromobilu-v-rusku-ma-nastartovat-nova-vyhlaska/diskuseZaprvé, akumulátory se docela dost rychle rozvíjejí, takže i ty šuntovější vydrží za pár let mnohem déle. Jinak Tesla používá úplně normální články, žádné "modernější a dražši modely". Zadruhé, já jsem na rozdíl od vás nehádal a před časem si to skutečně spočítal, a vyšlo mi, že náhrada osobních vozů v ČR elektromobily by zvýšila nároky na přenos elektřiny v ČR o asi tak 10%. Tedy nikoli "řádově vyšší". No a ta tvrzení o energetické bilanci jsou už úplně scestná. Třeba ten Ford Mondeo podle článku v Guardianu spotřebuje na výrobu zhruba tolik, co najetí těch 200000 km, nikoli "stokrát více", jak tvrdíte. Což samozřejmě neznamená, že je lepší úmyslně stavět vozidla s horší životností, ale když to člověk srovná se spotřebou starších rachotin, tak prodlužováním životnosti socialistického vraku zas až tolik nepomůže, protože za rozdíl spotřeby nového a opravdu starého auta přes 2M najetých km postavíte možná i deset nových aut.
A dělat závěry o tom, jestli si to někdo koupí nebo nekoupí, v situaci, kdy každých pár let klesá cena elektromobilu o dvojciferné procento, no to bych si opravdu nedovolil. No a sloučeniny lithia se používají jako léčiva, což vůbec není srovnatelné s věcmi jako olovo, rtuť, kadmium apod. Použijete-li dostatečně volnou definici, bude jedem cokoli, třeba voda.https://cdr.cz/clanek/prodeje-elektromobilu-v-rusku-ma-nastartovat-nova-vyhlaska/diskuse#comment-844213
+
33 000 Russian rubles = 448.5 Euros
E-golf --- TEDY SK* LOWEND ... ja jezdim necim na urovni tesly ... 930.900 kc
to mame: 34.395 euro
Kdy nebudou 6.3 roky zrat, bydlet a nic si nekoupi, tak si nasetri ... jenze ony jsou v Rusku ceny jako v CR, takze na to NEUSETRI ANI KDYBY SE POS* ... leda by jim tam vlada auta pridelovala na pridel a sami si je vyrabeli.
+1
-25
-1
Je komentář přínosný?
33 000 Russian rubles = 448.5
Izak https://cdr.cz/profil/izak
16. 9. 2015 - 20:38https://cdr.cz/clanek/prodeje-elektromobilu-v-rusku-ma-nastartovat-nova-vyhlaska/diskuse33 000 Russian rubles = 448.5 Euros
E-golf --- TEDY SK* LOWEND ... ja jezdim necim na urovni tesly ... 930.900 kc
to mame: 34.395 euro
Kdy nebudou 6.3 roky zrat, bydlet a nic si nekoupi, tak si nasetri ... jenze ony jsou v Rusku ceny jako v CR, takze na to NEUSETRI ANI KDYBY SE POS* ... leda by jim tam vlada auta pridelovala na pridel a sami si je vyrabeli.https://cdr.cz/clanek/prodeje-elektromobilu-v-rusku-ma-nastartovat-nova-vyhlaska/diskuse#comment-818632
+
To je sice hezké. Ale nevyřeší to dva zásadní problémy. Tím prvním je Rusko, tedy sakra velké vzdálenosti i v relativně hustě obydlené evropské části. A tím druhým je Rusko, sakra mrazivé třetinu roku, kdy dojezd padá hodně pod polovinu a třetinu horké, kdy dojezd padá lehce nad polovinu.
A to neřeším fakt, že instalovat vysokovýkonná potenciální jiskřiště u vysoce hořlavých kapalin nebude ten nejlepší nápad týdne.
Tomuhle se říká Potěmkinova vesnice.
"Rusko by se stalo zemí s nejpočetnější sítí nabíjecích stanic pro elektromobily." to nemusi bejt uplne pravda, pac kuprikladu Nemecko spolecne s VW maji behem 2 let vybudovat na 12000 rychlodobijecich stojanu 1+1 a rychlonabijeci stojany by se meli nachazet na vsech odpocivadlech v Nemecku v minimalnim podtu 4 1+1 stojanu, suma sumarum kdys se pripocte dnesnich asi 2500 nabijecich mist, tak jsme na 14500-15000 + podobne snahy ma i BMW s jejich nabijenim z poulicnich lamp ci Mercedes, nezanedbatelna neni asi sit Superchargeru ktera j ve Nemecku celkem solidni
stejne tak rychlonabijeci stani maji v nemecku vznikat u vsech obchodnich domu, marketu a podobnych zarizeni, ostatne jiz ted tam maj povinnost pri stavbe pocitat se solarni strechou, a zadnou novou halu nebo market bez solaru na strese v Nemecku jiz nepostavite
a ostatne je to videt i na tom jak se najednou Nemecke automobilky zapojuji do elektromobility kdys ne cistym EV, tak alespon zaplavou Plug-in hybridu v nabidkach
Elektro auta nejsou ekologicka, jen vyroba akumulatoru je extremne narocna na prevozy, vozi se to z Afghanistanu ci Ameriky, kde se tezi litium do JP na zpracovani, kde z toho udelaji akumulatory, ktere pak prevazeji do USA a Evropy.
Jediny smysluplny koncept je motor vyladeny jen na jedny otacky, ktery vyrabi el. proud, nabiji mensi akumulator a na ten se pak jezdi, popr by stacil primy pohon, ci kondenzatory.
Duvod proc nejsou elektro auta v kurzu je fak, ze jsou DRAHE, v CR si je muze dovolit pouze clovek, co vydelava rekneme smesnych 70.000 kc a zaroven se vykasle na bydleni a jine konicky a vse da do auta. Dale uspesni podnikatele, kterych ale CR moc nerma, nebo zlodeji statniho rozpoctu.
Kdyz si vezmu, ze v CR je prumerna mzda 880euro /mesic a v Rusku kolik? 200? 400?, kdyz jim tak klesl Rubl ... kdo z Cechu si to muze dovolit a koupit stare to nelze, proze jako stara dobra varka aut na TDI to nenajzdi ... kde je ale ta ekologie? Kdyz jsme meli auta, co najely 1-2M km a dnes mame auta, co najedou stezi 200.000 a pak jsou mrtve a musi se vyrobit znova, coz spotrebuje 100x vice energie, nez spali pomalobezny motor ;-))
A to prosil litium je tezky jedovaty kov, ktery se pak musi slozite ekologicky likvidovat ... jo vlastne nemusi, zakope se to v Indii na skladku, kde to pak vyvrazuje lidi za pomoci otravene podzemni vody.
Takze pokud nekdo neni zlodej, nebo uspesny podnikatel, na tohle auto nema, dale cela spolecnost na nej doplaci, proze nezaplati likvidaci, ani ekologickou zatez a suma sumarum je stary mechanicky mercedes s najezdem pres 2M km klidne i na nejaky odpad (protoze to fakt jezdi skoro na vsechno, co jen trochu pripomina olej) ekologictejsi nez tohle auto ....
"Duvod proc nejsou elektro auta v kurzu je fak, ze jsou DRAHE, v CR si je muze dovolit pouze clovek, co vydelava rekneme smesnych 70.000 kc a zaroven se vykasle na bydleni a jine konicky a vse da do auta. Dale uspesni podnikatele, kterych ale CR moc nerma, nebo zlodeji statniho rozpoctu.
Kdyz si vezmu, ze v CR je prumerna mzda 880euro /mesic a v Rusku kolik? 200? 400?, kdyz jim tak klesl Rubl ... kdo z Cechu si to muze dovolit a koupit stare to nelze, proze jako stara dobra varka aut na TDI to nenajzdi ... kde je ale ta ekologie? Kdyz jsme meli auta, co najely 1-2M km a dnes mame auta, co najedou stezi 200.000 a pak jsou mrtve a musi se vyrobit znova, coz spotrebuje 100x vice energie, nez spali pomalobezny motor ;-)"
Aha, takže elektromobil je drahý, a současně oslavujete vozidla, co najedou milión kilometrů, než se rozpadnou, ale na benzín. Kolik to vlastně stojí, najet milión kilometrů na benzín? Řekněme šest litrů na sto kilometrů, dvaatřicet korun za litr...dva milióny? Elektromobil se dnes vejde pod dvacet kilowatthodin na sto kilometrů, takže čtyři sta tisíc za noční proud.
Tedy pokud k takovému nájezdu vhodný elektromobil stojí milión šest set tisíc, musí vámi preferovaný "benzínový držák" být zadarmo, jinak ho šetřivý Čech nekoupí. :-) A to ani nepadla řeč o úsporách za údržbu motoru a brzd.
A ohledně toho posledního nesmyslného tvrzení: http://www.theguardian.com/environment/green-living-blog/2010/sep/23/car...
"A to prosil litium je tezky jedovaty kov"
Být chemikář, tak vás vypráskám svazkem periodických tabulek.
Takze nejdrive si ujasnime par veci:
Lithium:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lithium
Lithium je kov, ac se vam to nelibi ... jo neni tezky, dobra, je jen jedovaty.
K akumulatorum, krome Tesly, ktera ale stoji o rad vice lithiove aku vydrzi 3 roky ... po 2 letech maji 1/2 kapacitu ... jsou i modernejsi a drazsi modely, ktere maji prave tesly.
Predpokladate blbosti, z el., site nabijes auto za dlouho, nemam nocni proud a nemam moznost si natahnout z okna prodluzku ... teda mam, ale nekdo mi ji ukradne a nekoho muzu zabit el. proudem ... proze treba za deste vyvedu buben nekde, kde se v nem muze kazdy hrabat ...
Takze potrebujeme 3 fazovy stojan ... nelze nabijet auta, proze na to nema CR prenosovou soustavu, lze nabit par aut, ne vsechny protoze energie, kterou preneseme v trubce za pomoci ropy, plynu etc, je radove vyssi nez v el. siti. pres vodic.
Takze el. auto je drahe, ma velmi drahe por. naklady, v takove vysi, ze je nikdy nevyjezdim. Tesly dokonce nabijeji zdarma, proze jak znamo, kdyz si za auto priplatim 2M kc, tak vyjezdit 2M je opravdu na dlouho, zvlaste kdyz neplatim spotrebni dan, ktera se ma pouzivat na udrzbu cest.
takze i kdyby vsichni meli to 1M, tak prestanou platit dan na cesty, zkolabuje el. sit a muzime postavit dlasi elektrarny ... coz uz je vyzika a baveni se o GW energie tekute palivo, plyn VS el. ... malo kdo si uvedomuje, kolik energie ma v nadrzi.
Zaprvé, akumulátory se docela dost rychle rozvíjejí, takže i ty šuntovější vydrží za pár let mnohem déle. Jinak Tesla používá úplně normální články, žádné "modernější a dražši modely". Zadruhé, já jsem na rozdíl od vás nehádal a před časem si to skutečně spočítal, a vyšlo mi, že náhrada osobních vozů v ČR elektromobily by zvýšila nároky na přenos elektřiny v ČR o asi tak 10%. Tedy nikoli "řádově vyšší". No a ta tvrzení o energetické bilanci jsou už úplně scestná. Třeba ten Ford Mondeo podle článku v Guardianu spotřebuje na výrobu zhruba tolik, co najetí těch 200000 km, nikoli "stokrát více", jak tvrdíte. Což samozřejmě neznamená, že je lepší úmyslně stavět vozidla s horší životností, ale když to člověk srovná se spotřebou starších rachotin, tak prodlužováním životnosti socialistického vraku zas až tolik nepomůže, protože za rozdíl spotřeby nového a opravdu starého auta přes 2M najetých km postavíte možná i deset nových aut.
A dělat závěry o tom, jestli si to někdo koupí nebo nekoupí, v situaci, kdy každých pár let klesá cena elektromobilu o dvojciferné procento, no to bych si opravdu nedovolil. No a sloučeniny lithia se používají jako léčiva, což vůbec není srovnatelné s věcmi jako olovo, rtuť, kadmium apod. Použijete-li dostatečně volnou definici, bude jedem cokoli, třeba voda.
33 000 Russian rubles = 448.5 Euros
E-golf --- TEDY SK* LOWEND ... ja jezdim necim na urovni tesly ... 930.900 kc
to mame: 34.395 euro
Kdy nebudou 6.3 roky zrat, bydlet a nic si nekoupi, tak si nasetri ... jenze ony jsou v Rusku ceny jako v CR, takze na to NEUSETRI ANI KDYBY SE POS* ... leda by jim tam vlada auta pridelovala na pridel a sami si je vyrabeli.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.