Holt recese zdaleka ještě neskončila a úroky stále vysoko = nakupovat auta na úvěr je drahý 😟
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Holt recese zdaleka ještě
Ondar https://cdr.cz/profil/ondar007
4. 4. 2024 - 07:28https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuseHolt recese zdaleka ještě neskončila a úroky stále vysoko = nakupovat auta na úvěr je drahý 😟https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuse#comment-1450825
+
Pokud jsem správně pochopil článek, tak je problém spíš s produkcí než s odbytem.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pokud jsem správně pochopil
xvasek https://cdr.cz/profil/xvasek
4. 4. 2024 - 08:41https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskusePokud jsem správně pochopil článek, tak je problém spíš s produkcí než s odbytem.https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuse#comment-1450849
+
Je to drahý a bohatých lidí je čím dál méně.
Navíc, že by z těch jejich aut vyzařovala nějaká prémiová kvalita, taky nic.
Kdybych ten zbytečnej milion a půl měl, tak si koupim čínské NIO, co se prodává v Německu. Tam opravdu ta kvalita je vidět.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Je to drahý a bohatých lidí
RedMaX https://cdr.cz/profil/redmarx
4. 4. 2024 - 08:08https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuseJe to drahý a bohatých lidí je čím dál méně.
Navíc, že by z těch jejich aut vyzařovala nějaká prémiová kvalita, taky nic.
Kdybych ten zbytečnej milion a půl měl, tak si koupim čínské NIO, co se prodává v Německu. Tam opravdu ta kvalita je vidět.https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuse#comment-1450838
+
Kdybych ten milion a půl měl já, tak okamžitě jdu investovat do futures nebo třeba dělat nějaké spekulace. A za zbytek peněz si koupím pěkně spalovací auto, EURO 5, či EURO 6 a život bude krásnější. No a být milionář, který doslova neví, kam by ještě své peníze dal, tak pošlu něco africkým dětem a pak postavím další bytové objekty pro Ukrajince a přistěhovalce. Samozřejmě jen ty s legálním pobytem :)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Kdybych ten milion a půl měl
Driscoll https://cdr.cz/autor/e7uj4a77db
4. 4. 2024 - 09:15https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuseKdybych ten milion a půl měl já, tak okamžitě jdu investovat do futures nebo třeba dělat nějaké spekulace. A za zbytek peněz si koupím pěkně spalovací auto, EURO 5, či EURO 6 a život bude krásnější. No a být milionář, který doslova neví, kam by ještě své peníze dal, tak pošlu něco africkým dětem a pak postavím další bytové objekty pro Ukrajince a přistěhovalce. Samozřejmě jen ty s legálním pobytem :)https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuse#comment-1450864
+
Jenže já jsem fanoušek elektromobilů a nekoupim si ho jen kvůli vysoké ceně.
Elektromotor je mnohem levnější a méně poruchový než spalovací motor. Čínské baterie dneska dají v pohodě 10 let provozu. Má to přirozeně automatickou převodovku. Ta se sice dá dát i do spalováku, ale je to další potenciálně poruchové místo, kdežto v elektromobilu je to v pohodě.
Problémem elektromobilů je naprosto přehnaně elektroniky typu samořídící nebo různé asistence, auto to šíleně prodražuje a navíc se to každopádně časem porouchá. Jenže tohle dnes už začíná platit i u spalováků, ty pravidla vynucuje EU, není to otázka jen elektromobilů.
Takže za mě, kdo chce, ať má spalovací auto, já s tím problém nemám, ale zároveň bych rád, kdyby EU povolila dovoz levných elektromobilů z Číny, já bych do nějakého klidně šel. :-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jenže já jsem fanoušek
RedMaX https://cdr.cz/profil/redmarx
4. 4. 2024 - 12:09https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuseJenže já jsem fanoušek elektromobilů a nekoupim si ho jen kvůli vysoké ceně.
Elektromotor je mnohem levnější a méně poruchový než spalovací motor. Čínské baterie dneska dají v pohodě 10 let provozu. Má to přirozeně automatickou převodovku. Ta se sice dá dát i do spalováku, ale je to další potenciálně poruchové místo, kdežto v elektromobilu je to v pohodě.
Problémem elektromobilů je naprosto přehnaně elektroniky typu samořídící nebo různé asistence, auto to šíleně prodražuje a navíc se to každopádně časem porouchá. Jenže tohle dnes už začíná platit i u spalováků, ty pravidla vynucuje EU, není to otázka jen elektromobilů.
Takže za mě, kdo chce, ať má spalovací auto, já s tím problém nemám, ale zároveň bych rád, kdyby EU povolila dovoz levných elektromobilů z Číny, já bych do nějakého klidně šel. :-)https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuse#comment-1450913
+
takze vy by ste chcel nieco rozumne po EU ?
Hmm, vy ste snilek :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
takze vy by ste chcel nieco
eXponencial https://cdr.cz/profil/julia-horakova
4. 4. 2024 - 13:55https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskusetakze vy by ste chcel nieco rozumne po EU ?
Hmm, vy ste snilek :)https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuse#comment-1450938
+
"Čínské baterie dneska dají v pohodě 10 let provozu." A to víš jak? Dokud se toho nějaká nedožije, tak je to jen reklamní blábol Čínou dotovaných firem.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
"Čínské baterie dneska dají v
Jirka1 https://cdr.cz/profil/jirka1
4. 4. 2024 - 17:30https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuse"Čínské baterie dneska dají v pohodě 10 let provozu." A to víš jak? Dokud se toho nějaká nedožije, tak je to jen reklamní blábol Čínou dotovaných firem.https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuse#comment-1450965
+
EU vám ten dovoz v klidu povolí. Ale nabalí na to taková cla a daně, že nakonec stejně budete rád, když se vejdou do milionu. Ona auta všude mimo Evropu jsou levnější, nejen v Číně. Proč může VW prodávat klon Oktávky pod svou značkou prodávat v plný palbě pod půl milionu a tady Oktávka na 700 tisících začíná a v plné výbavě je na milionu?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
EU vám ten dovoz v klidu
Potooczech https://cdr.cz/profil/lukas-kment
4. 4. 2024 - 17:53https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuseEU vám ten dovoz v klidu povolí. Ale nabalí na to taková cla a daně, že nakonec stejně budete rád, když se vejdou do milionu. Ona auta všude mimo Evropu jsou levnější, nejen v Číně. Proč může VW prodávat klon Oktávky pod svou značkou prodávat v plný palbě pod půl milionu a tady Oktávka na 700 tisících začíná a v plné výbavě je na milionu? https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuse#comment-1450969
+
Jo, ale to je tvůj scénář, který není moc obecný. Nová auta kupují tuším tak ze 70% firmy a pokud má firma v plánu na autě najet za pět let okolo 200 000km, tak potom odhaduju - nepočítal jsem to - ji TM3 vyjde líp, než oktávka nebo možná i Dacia Logan.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jo, ale to je tvůj scénář,
xvasek https://cdr.cz/profil/xvasek
4. 4. 2024 - 14:22https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuseJo, ale to je tvůj scénář, který není moc obecný. Nová auta kupují tuším tak ze 70% firmy a pokud má firma v plánu na autě najet za pět let okolo 200 000km, tak potom odhaduju - nepočítal jsem to - ji TM3 vyjde líp, než oktávka nebo možná i Dacia Logan.https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuse#comment-1450945
+
200k za 5 let? To je 40k km ročně a cca 110 km denně. Ne že by to nešlo soukromě najet (já najedu 25k a to se střídám v rámci commutingu), ale je to docela dost, pokud bys počítal jen pracovní dny, je to najednou už 200 km denně. A tam bych třeba už viděl problém s nabíjením z domácí zásuvky - sice to za optimálních podmínek stále vychází, ale znamenalo by to že večer přijedeš domů, strčíš auto na nabíječku a musíš ho tam nechat až do rána - žádné pojížďky, žádná zábava. Denní průměrná porce 200 km + 8,5 hodiny práce znamená totiž cca 12+ hodin mimo domov podle dopravní situace a počasí.
Co se nákladů týká, TM3 asi bude levnější než třeba předražená O4, ale zase: užitná hodnota daleko nižší a životnost auta nepřekročí 15 let - když tu vidím jezdit 25 let staré O1, opět něco nesrovnatelného. A poslední věc je pokles ceny. Ojetá elektroauta ztrácejí na ceně daleko víc.
Auto jsem kupoval nové před 2 lety, o elektru jsem reálně vůbec neuvažoval, byť cenou bylo v rozpočtovém intervalu a měl bych kde nabíjet.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
200k za 5 let? To je 40k km
TyNyT https://cdr.cz/profil/tynyt
17. 4. 2024 - 07:34https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuse200k za 5 let? To je 40k km ročně a cca 110 km denně. Ne že by to nešlo soukromě najet (já najedu 25k a to se střídám v rámci commutingu), ale je to docela dost, pokud bys počítal jen pracovní dny, je to najednou už 200 km denně. A tam bych třeba už viděl problém s nabíjením z domácí zásuvky - sice to za optimálních podmínek stále vychází, ale znamenalo by to že večer přijedeš domů, strčíš auto na nabíječku a musíš ho tam nechat až do rána - žádné pojížďky, žádná zábava. Denní průměrná porce 200 km + 8,5 hodiny práce znamená totiž cca 12+ hodin mimo domov podle dopravní situace a počasí.
Co se nákladů týká, TM3 asi bude levnější než třeba předražená O4, ale zase: užitná hodnota daleko nižší a životnost auta nepřekročí 15 let - když tu vidím jezdit 25 let staré O1, opět něco nesrovnatelného. A poslední věc je pokles ceny. Ojetá elektroauta ztrácejí na ceně daleko víc.
Auto jsem kupoval nové před 2 lety, o elektru jsem reálně vůbec neuvažoval, byť cenou bylo v rozpočtovém intervalu a měl bych kde nabíjet.https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuse#comment-1452169
+
to je pravda. Podla TUV je Tesla co sa tyka kvality na tom horsie ako Dacia
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
to je pravda. Podla TUV je
eXponencial https://cdr.cz/profil/julia-horakova
4. 4. 2024 - 13:54https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuseto je pravda. Podla TUV je Tesla co sa tyka kvality na tom horsie ako Daciahttps://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuse#comment-1450937
+
Asi to bude souviset s tím, jak Musk vytrvale lže. Sliboval Robotaxi, který vám budou vydělávat a navrátí investici do několika let, sliboval Full-Self Driving, sliboval levný baterie. Jo a taky tvrdil, že je ekonomická sebevražda si koupit cokoliv jinýho, než Teslu. 🤮
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Asi to bude souviset s tím,
CyberAngel https://cdr.cz/profil/honza-pacuta
4. 4. 2024 - 11:27https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuseAsi to bude souviset s tím, jak Musk vytrvale lže. Sliboval Robotaxi, který vám budou vydělávat a navrátí investici do několika let, sliboval Full-Self Driving, sliboval levný baterie. Jo a taky tvrdil, že je ekonomická sebevražda si koupit cokoliv jinýho, než Teslu. 🤮https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuse#comment-1450890
+
4. 4. 2024 - 11:49https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuseTo není lež, to je "vyhnutelná pravda" :DDhttps://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuse#comment-1450899
+
Trh je nasycen, konrurence už je na trhu, levných EV z Číny už je celkem dost. A řekněme si to narovinu, Tesla prostě stagnuje když se na ta auta podíváte. Celou dobu stále stejná a uvnitř to vypadá, jak v levném obýváku z IKEA. Jenom ořezaný volant a obří tablet.
Prostě z Tesly se stala okoukaná tuctovka a chybí jí kvalita interiéru. Navíc z pohledu a techniky a dojezdu už také nemají proti asijským EV co nabídnout navíc. Asie je dohnala a spíš už je o krok vpřed.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Trh je nasycen, konrurence už
Potooczech https://cdr.cz/profil/lukas-kment
4. 4. 2024 - 17:50https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuseTrh je nasycen, konrurence už je na trhu, levných EV z Číny už je celkem dost. A řekněme si to narovinu, Tesla prostě stagnuje když se na ta auta podíváte. Celou dobu stále stejná a uvnitř to vypadá, jak v levném obýváku z IKEA. Jenom ořezaný volant a obří tablet.
Prostě z Tesly se stala okoukaná tuctovka a chybí jí kvalita interiéru. Navíc z pohledu a techniky a dojezdu už také nemají proti asijským EV co nabídnout navíc. Asie je dohnala a spíš už je o krok vpřed. https://cdr.cz/clanek/prodeje-tesly-klesly-o-20-chtel-musk-prodat-500-000-kusu/diskuse#comment-1450968
+
Holt recese zdaleka ještě neskončila a úroky stále vysoko = nakupovat auta na úvěr je drahý 😟
Auta na úvěr jsou hrozný zlo :D
Pokud jsem správně pochopil článek, tak je problém spíš s produkcí než s odbytem.
Je to drahý a bohatých lidí je čím dál méně.
Navíc, že by z těch jejich aut vyzařovala nějaká prémiová kvalita, taky nic.
Kdybych ten zbytečnej milion a půl měl, tak si koupim čínské NIO, co se prodává v Německu. Tam opravdu ta kvalita je vidět.
Kdybych ten milion a půl měl já, tak okamžitě jdu investovat do futures nebo třeba dělat nějaké spekulace. A za zbytek peněz si koupím pěkně spalovací auto, EURO 5, či EURO 6 a život bude krásnější. No a být milionář, který doslova neví, kam by ještě své peníze dal, tak pošlu něco africkým dětem a pak postavím další bytové objekty pro Ukrajince a přistěhovalce. Samozřejmě jen ty s legálním pobytem :)
Jenže já jsem fanoušek elektromobilů a nekoupim si ho jen kvůli vysoké ceně.
Elektromotor je mnohem levnější a méně poruchový než spalovací motor. Čínské baterie dneska dají v pohodě 10 let provozu. Má to přirozeně automatickou převodovku. Ta se sice dá dát i do spalováku, ale je to další potenciálně poruchové místo, kdežto v elektromobilu je to v pohodě.
Problémem elektromobilů je naprosto přehnaně elektroniky typu samořídící nebo různé asistence, auto to šíleně prodražuje a navíc se to každopádně časem porouchá. Jenže tohle dnes už začíná platit i u spalováků, ty pravidla vynucuje EU, není to otázka jen elektromobilů.
Takže za mě, kdo chce, ať má spalovací auto, já s tím problém nemám, ale zároveň bych rád, kdyby EU povolila dovoz levných elektromobilů z Číny, já bych do nějakého klidně šel. :-)
takze vy by ste chcel nieco rozumne po EU ?
Hmm, vy ste snilek :)
"Čínské baterie dneska dají v pohodě 10 let provozu." A to víš jak? Dokud se toho nějaká nedožije, tak je to jen reklamní blábol Čínou dotovaných firem.
EU vám ten dovoz v klidu povolí. Ale nabalí na to taková cla a daně, že nakonec stejně budete rád, když se vejdou do milionu. Ona auta všude mimo Evropu jsou levnější, nejen v Číně. Proč může VW prodávat klon Oktávky pod svou značkou prodávat v plný palbě pod půl milionu a tady Oktávka na 700 tisících začíná a v plné výbavě je na milionu?
Jo, ale to je tvůj scénář, který není moc obecný. Nová auta kupují tuším tak ze 70% firmy a pokud má firma v plánu na autě najet za pět let okolo 200 000km, tak potom odhaduju - nepočítal jsem to - ji TM3 vyjde líp, než oktávka nebo možná i Dacia Logan.
200k za 5 let? To je 40k km ročně a cca 110 km denně. Ne že by to nešlo soukromě najet (já najedu 25k a to se střídám v rámci commutingu), ale je to docela dost, pokud bys počítal jen pracovní dny, je to najednou už 200 km denně. A tam bych třeba už viděl problém s nabíjením z domácí zásuvky - sice to za optimálních podmínek stále vychází, ale znamenalo by to že večer přijedeš domů, strčíš auto na nabíječku a musíš ho tam nechat až do rána - žádné pojížďky, žádná zábava. Denní průměrná porce 200 km + 8,5 hodiny práce znamená totiž cca 12+ hodin mimo domov podle dopravní situace a počasí.
Co se nákladů týká, TM3 asi bude levnější než třeba předražená O4, ale zase: užitná hodnota daleko nižší a životnost auta nepřekročí 15 let - když tu vidím jezdit 25 let staré O1, opět něco nesrovnatelného. A poslední věc je pokles ceny. Ojetá elektroauta ztrácejí na ceně daleko víc.
Auto jsem kupoval nové před 2 lety, o elektru jsem reálně vůbec neuvažoval, byť cenou bylo v rozpočtovém intervalu a měl bych kde nabíjet.
to je pravda. Podla TUV je Tesla co sa tyka kvality na tom horsie ako Dacia
Asi to bude souviset s tím, jak Musk vytrvale lže. Sliboval Robotaxi, který vám budou vydělávat a navrátí investici do několika let, sliboval Full-Self Driving, sliboval levný baterie. Jo a taky tvrdil, že je ekonomická sebevražda si koupit cokoliv jinýho, než Teslu. 🤮
To není lež, to je "vyhnutelná pravda" :DD
Trh je nasycen, konrurence už je na trhu, levných EV z Číny už je celkem dost. A řekněme si to narovinu, Tesla prostě stagnuje když se na ta auta podíváte. Celou dobu stále stejná a uvnitř to vypadá, jak v levném obýváku z IKEA. Jenom ořezaný volant a obří tablet.
Prostě z Tesly se stala okoukaná tuctovka a chybí jí kvalita interiéru. Navíc z pohledu a techniky a dojezdu už také nemají proti asijským EV co nabídnout navíc. Asie je dohnala a spíš už je o krok vpřed.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.