Prototyp chytrých hodinek s 3D ovládáním kombinuje gesta, doteky i tlačítka
Primární způsob, jak komunikovat s chytrými telefony a tablety, je prostřednictvím dotykového displeje. To však neznamená, že dotykové obrazovky jsou vždy tím nejvhodnějším řešením zvláště pro wearables zařízení. Společnost Google tvrdí, že klíčovým prvkem její nové platformy Google Wear má být hlasové ovládání, naopak populární chytré hodinky Pebble místo dotykového displeje spoléhají na klasická tlačítka. Jelikož jsou chytré hodinky umístěny na zápěstí, velikost ovládací plochy je limitovaná velikostí displeje.
Výzkumní pracovníci ze skupiny Future Interfaces Group na univerzitě Carnegie Mellon předvedli zcela odlišný způsob práce s inteligentními hodinkami. Pro tento účel vytvořili odolný koncept hodinek se šestistupňovou vstupní metodou na mechanické úrovni. Hodinky je možné ovládat posunováním ve dvou směrech (nahoru a dolů, doleva a doprava), otáčením ve směru a proti směru hodinových ručiček, nahýbáním displeje (vlevo a vpravo) a přimáčknutím přední části směrem dolů, což napodobuje klasické potvrzení kliknutím myši. Tento druh ovládání je možné kombinovat s klasickými tlačítky a dotykovou obrazovkou.
Prototyp chytrých hodinek byl obdařen 1,5" TFT LCD displejem s rozlišením 280 x 220 pixelů a dvojicí pohybových senzorů. Samozřejmě se jedná pouze o prvotní verzi, která ještě nemá zcela doladěn finální vzhled, ale na ukázku funkčnosti to stačí. Pro názornou demonstraci potenciálu tohoto systému vytvořil tým vědců několik aplikací, na které se můžete podávat v následujícím videu. Nechybí například mapy, kalendář, přehrávání hudby nebo first-person střílečka Doom.
Sice je zatím pouze ve hvězdách, zda se návrh nového druhu ovládání dostane do komerčního prodeje, ale určitě by stál za hřích. Detailní dokument k projektu najdete na této stránce.