CDR.cz - Vybráno z IT

První Crysis po 13 letech opět potrápí grafiky ve vylepšené verzi s raytracingem

První díl série Crysis byl i přes svoje značné stáří až dodnes často používán jako účinný benchmark při testování výkonu herních mašin, ale po třinácti letech už by si přeci jen zasloužil nějaký novější grafický kabátek. A tak se stane – remasterovaná verze vyjde „již brzy“ na většinu současných herních platforem.

Náznaky o remasterovaném Crysis začaly už na apríla, kdy se na oficiální stránce hry Crysis.com objevil obrázek Nomáda, tedy jednoho z charakterů prvního dílu. Nějakou dobu se zprávy zdály být jen aprílovým vtípkem, ale zanedlouho poté ožil i twitterový účet série a v posledních několika dnech se na tomto profilu dokonce začaly objevovat nenápadné příspěvky. O chvíli později se na stránkách Cryteku (ať už omylem nebo úmyslně) vyskytlo na pár hodin již oficiální logo Crysis Remastered a v rychlosti také zmizelo. 

Hráči si toho ale stihli všimnout, a tak jim nezbylo nic jiného, než jít s kůží na trh – na webové stránky se vrátilo oficální logo a na YouTube přibyl několikavteřinový teaser s krátkým nahlédnutím na vylepšený záběr ze hry. Video končí oznámením vydání na PC, Xbox One, Playstation 4 a poprvé také na přenosnou konzoli, v tomto případě Nintendo Switch. S datumem vydání se musíme spokojit s kouzelnými slovy „již brzy“, což bude vzhledem k vyjmenování současné generace konzolí nejspíše ještě v průběhu následujícího půl roku.

V tiskové zprávě na webu Cryteku se ovšem objevila doplňující informace o vydání v průběhu letošního léta. Zde také navíc stojí, že se na vývoji podílí i Saber Interactive, která se dříve podílela i na přenesení třetího Zaklínače na Switch, takže si můžeme být jisti, že se bude jednat o kvalitní port.

Podle prozatimních informací by se mělo jednat hlavně o vylepšení textur, které se dočkají vyššího rozlišení, ale také nové osvětlení, rozmazání pohybu, přidání anti-aliasingu a vylepšení částicových efektů kdekoliv to jen bude možné. Ještě významnější je přidání volumetrické mlhy a softwarově založeného ray-tracingu, díky čemuž hra získá mnohem modernější vzezření. Je tedy dost pravděpodobné, že i remasterovaná verze našim grafickým kartám pořádně zatopí.

Kdo se před více než dekádou s touto sérií nepotkal, bude si již za pár měsíců vyzkoušet klasické sandboxové FPS a postřílet pár desítek mimozemšťanů pod záštitou legendárního nanoobleku.  

Tagy: 

Diskuse ke článku První Crysis po 13 letech opět potrápí grafiky ve vylepšené verzi s raytracingem

Pátek, 17 Duben 2020 - 22:34 | Fox 25 | A taky aby to mělo hezčí vizuál než původní...
Pátek, 17 Duben 2020 - 11:43 | xWing | A tak preco nie ? Ak k tomu remastru bude aj...

Zobrazit diskusi