CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k První země v USA zakáže prodej elektromobilů, má dobrý důvod

To mi přijde jako zbytečné opatření. Pokud se to nedotuje tak to kupují jen nadšenci a těch zas tolik není aby to působilo větší problémy...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak celá EU momentálně zažila celkem slušné "demo" nedostateku elektřiny a energií obecně. Kámošova babička dostala zálohy na plyn větší než celý její důchod a tak si odsouhlasili v rámci domu že teplá voda poteče jen hodinu denně, no nebylo to úplně veselé.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Moje babička se koupávala jednou týdně (důchodci to tak ke stáru dělávají). Měla v koupelně lázeňská kamna, která si naložila asi deseti polínky, hodinu udržovala oheň a zehřála si tak asi půlkubík vody. Poté si napustila vanu a umyla se. Dnes už to nejde, moje máti, co je v babičkovském věku, by nestihla oblíbený seriál...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Při dnešních cenách by se možná ve spoustě bytovek vyplatilo obnovit starou kotenu na tuhý paliva, kam mezi pivem zajde Babula přiložit.
No nic, jdu přihodit pár polínek do kotle. A odpoledne vezvednout benzínožrouta ze servisu :D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ale to přece s tím zákazem nijak nesouvisí. Jak už jsem psal stačí prostě netlačit na lidi aby si kupovali co nechtějí a nevyplatí se jim a žádný problém s nadbytkem elektromobilů nebude...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Takže stačí jen zakázat prodej dotovaných elektromobilů (zatím všech) a trh si časem poradí sám.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Bylo by fajn si to po google translatoru aspoň přečíst a napsat česky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Titulek "První země v USA zakáže..." v textu pak "V tuto chvíli je ale otázkou, zda zákon bude schválen...". Chjo.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak co bys chtěl po čichákovi který je i líný si blábol po sobě přečíst.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Cteni s porozumenim? Nic?
Posldni dobou mam dojem, ze ctenari jsou schopni cist a chapat akorat jednotliva slova samostatne. Pochopit vyznam cele vety - nedej boze souveti - je nad jejich mozkovou kapacitu.
Takze se uz nedivim, ze musi byt desetiminutovy video navod i na vareni vajec...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A nepletete si to náhodou s tím že dnes redaktora dělá jakákoliv nula z ulice která neumí ani česky, natož aby rozuměla problematice a dávala čtenáři nějakou přidanou hodnotu?
Není to třeba tím že se chrlí naprosto debilní zbytečný prázdný obsah který vám poskytne za vteřinu google typu pět nejbohatších čechů místo něčeho s čím by si dal redaktor skutečně práci?
Dnes je to z poloviny jen vata k zobrazování reklamy a když je někdo až tak neskutečně blbej jako Čihák tak zrecykluje i rok starý článek kde se katastroficky mýlil.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Asi nechápete, že CyberAngel(ovi) vadí to, že nadpis říká něco jiného než článek. Holt ono čtení s porozuměním Vám očividně dělá problémy...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Díky za vysvětlivky, já už na to nemám sílu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Pokud bude pořizovací cena elektromobilů příznivá a ceny za elektřinu také, lidé sami rádi přejdou." Tuhle větu vídám dost často. Spíš je to zbožné přání, něž výhled do budoucna. EV levnější nebudou. Naopak ještě zdraží. Nebudou dotace, nebudou peníze z prodeje spalováků, ceny surovin poletí nahoru a o energiich nemluvě. A ve finále jde pořád o auto s omezenou použitelností. Takže kupující se moc hrnout nebudou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, EV budou dražší, proto teď Tesla sundala cenu svých aut o 20% a dostali se tak na cenu pod Superba.
EV budou zdražovat, protože se jejich výroba zjednodušuje.
EV budou zdražovat, protože cena baterií kontinuálně klesá.
Ty věci ohledně ceny materiálu, to už se tu vypráví několik let a nějak jsem si nevšiml, že by ty auta šly reálně cenou nahoru.
Dotace, to je také takový oxymóron. Dotace se liší stát od státu a třeba ČR neměla nikdy dotace na EV pro smrtelníky. Dříve bylo něco pro firmy, ale to už dávno neplatí.
Jinak spíš, než s omezenou použitelností bych řekl, že s jinou filozofií. Spousta lidí nerada změny a spousta lidí se nedokáže adaptovat.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tesla zlevňuje, protože skončili dotace a zájem padá.
Suroviny letí nahoru. A s větším zájmem o ně ceny dolů neklesnou. Tohle scénář se kterým počítají i šéfové automobilek. A jako konstruktéra by mě zajímalo jak EV hodláš dale zjednodušovat? Omezená použitelnost není o filozofii ale o způsobu využití auta. Když jsem pracovně jezdil do Německa, tak by mě EV stalo minimálně 8 hodin mého času týdně stráveného na nabíječkách okolo dálnic. Pro 20% mých cest představuje nějaké omezení, nebo je zcela nepoužitelné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Argumentace extrémem jaksi postrádá smysl. Na všechno existuje nějaká extrémní výjimka. To, že někdo jezdí šílený trasy bez přestávky, to opravdu není žádný argument,. To je jen informace, že pro danou osobu je EV zatím nevhodné. Nic víc.
Pokud jsi konstruktér, tak nechápu, proč se ptáš? To si nejsi sám schopný zjistit, jak probíhá vývoj ohledně výroby?
Tesla třeba přechází na monobloky, tím eliminuje 1/3 robotů (a zřejmě i lidí) a činností při výrobě.
Baterie obecně čeká výroba za sucha, čímž se rychlost výroby velmi zrychlí a cena opět klesne (protože náročnost na energie, čas, mezisklady, sušárny apod.).
Vývoj drobné elektroniky v autech se také šíleným tempem zefektňuje a zjednodušuje. Člověk by ani neřekl, že to jde, ale když pak něco nějaký chytrý inženýr vymyslí, tak vualá, najednou je to jasný.
Není to zlevňování spíše tím, že mají další továrnu a celý automobilový trh je už delší dobu v recesi?
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Extrémní trasy? Lol. Teď v zimě by mi baterka nestačila ani na cestu do Prahy a zpět. Co se týče výroby tak Tesla měla vždy velké oči. Jejich aut se neměla dotknout lidská ruka. Poměrně brzo zjistili, že bez lidí to nejde protože roboti mají omezení. Člověk by čekal, že se za těch 10let něco naučí ale pořád dodávají auta s neuvěřitelnými nedostatky co se týče kvality. Teď experimentují s největšími lisy v automotive. To že se takové lisy nepoužívají běžně ma své duvody. Vysoká zmetkovitosti to jen potvrzuje. Elektronika může zlevňovat ale cpeš ji do aut stále více a více. To je jeden z důvodu proč končí malá auta. Prodeje Ev se propadají výrazněji než trh. U baterií se čeka na spoustu věcí. Je to furt ta samá písnička. Dokud to není komerčně dostupné, tak s tím nemůžeš počítat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, extrém. Protože kdo má běžný nájezd 500km denně? Moc velký okruh lidí ne. A 500km lze s Teslou na jeden zátah ujet.
Ohledně kvality Tesel, core věci jako podvozky, motor, rekup, pwr management apod. mají na špici. To, co se hejtí, je občas nelícování plechů, a to jen u výroby z USA. To, co se vůbec nehejtí, je kvalita současných výrobců aut (Škoda, VW apod.). Stačí mít pár známých, co si koupí nové auto a hned člověk ví, co řeší za pakárny. Stačí sledovat pár servisů a člověk vidí, jak to vypadá s kvalitou nástřiků apod. věcí u nových aut.
Ohledně elektroniky. Nejde o to, že to, co dřív stálo x, dnes stojí x-y. Jde o to, kam se posunulo zjednodušování a technické vypilování různých elektronických věcí. Třeba dřív, problémy s klikama, kdy tam odcházely spínače. Dnes? Žádný mechanický spínač, žádné mechanické blbosti, vše se zjednodušilo, odstranily se problémové věci a je to zase úplně někde jinde. Pocit, že elektroniky přibývá, je případ u spalováků, kde výrobci lepí jednu věc na druhou.
Prodej, Tesla pořád roste, za minulý rok navýšila odbyt o 40% na nějakých 1,3 mega.
Nevím, na co by se u baterií mělo čekat? Současný stav, kdy baterie vydrží při rozumné kapacitě celou životnost auta, je celkem dostatečná věc. Že se zefektivňuje jejich výroba, odbourává se postupně potřeba drahých kovů apod., to je prostě vývoj, který přispěje k ceně a lepší dostupnosti.
Ohledně velkých vstřikolisů. Vzhledem k tomu, v jaké jsou fázi, tak mají asi všechno pořešeno. Uvidíme. Vždy se najde někdo, kdo řekne, že to nejde a pak se najde někdo, kdo to udělá.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je vcelku irelevantní kolik lidí má denní nájezd 500km, stačí když to potřebuji ujet jednou za měsic na služební cestě či na dovolenou. Pro mně je to relevantní důvod proč se tomu zatím vyhnout, druhým je momentální cena....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pode testu za nižších teplot je problém, že dojezd klesne i na polovinu. Pak se bavíme ani ne o 250km jako předvedla Toyota v Dánskem testu. Co se týče kvality Tesel tak to rozhodně není jen o spárách. Kvalita laku je příšerná. Model 3 za deště ztrácel zadní nárazník, což byl důsledek šetření na testování. I pohony měli problémy. U modelu S docházelo ke strhnutí tisíci hranu na motorech. Kliky, MCU,... Dalo by se mluvit o spoustě věcí. Co mi dost vadí je chování k zákazníkům a nedostupnost náhradních dílů. I když u dílů došlo ke zlepšení, tak stále je to děs. Celkově automotive teď se spoustou věcí směřuje jen k naštvání zákazníků a jejich odlivu k nastupující konkurenci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Lak byl myslím nějaký pokus urychlit schnutí, což se jim nepodařilo. Byla to věc měsíce, někdy před 2 roky? Zobecňovat tedy jedno problémové období je trochu divný.
Škoda to samé, tisícihran v Superbech. Je super si nechat po necelých 200k přidřít motor.
Jak říkám, je strašně in hejtit Teslu a ignorovat všechny okolo.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problémy s lakem jsou bohužel trvalejšího rázu a je jich vícero. Jeden je třeba spojen s konstrukčním nedostatkem, kdy blatník není fixován tak aby nedocházelo ke kontaktu nárazníku a blatníků. Dochází tam k vydření barvy a auta korodují. O tisíci hranu u Superba slyším poprvé. Nechceš to rozvést? Není to hate na Teslu. Pokud bych chtěl tak sama Tesla k tomu poskytuje hodně munice. Dost výrobců teď řeší prusery s bateriemi. Třeba Hyundai a Chevrolet. U Chevyho to vypadá, že si na nové baterky počkají asi 4 roky než jim vymění rizikové baterie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tisícihran u Supa byl problém v tom, že nikdo, ani autorizák, ho neměnil v rámci výměny rozvodů. Ten tisícihran byl náhon na čerpadlo. Po čase se oholil a přestalo se mazat. Turbo se přidřelo v tom lepším případě. Problém nastával i s menším nájezdem, příklad třeba tady:
https://forum.skodahome.cz/topic/107570-maz%C3%A1n%C3%AD-motoru-20-bss/
To samé se stalo strýcovi a pak bratrovi.
A podobných problémů, o kterých se moc veřejně nemluví, je spousta. Známej koupil novou Fábku a pak půl roku se servisem řešil, že mu tam pár věcí nejde. Druhý koupil novýho Kodiaqa a vidět na palubovce Vánoční stromeček nebyl takový problém, jak by se mohlo zdát (teď má splacený lízátko a chce se ho zbavit, nájezd nula nula nic). Druhej známej koupil Tourana a čtvrt roku jezdil po autorázkách, protože pořád něco (vrzající sloupky, rámus na podvozku, problémy se stahováním okýnek apod.) a nebyl jediný. Potkal na parkovišti týpka s Touranem a ten řešil podobné věci. Třeba to vrzání podvozku bylo nakonec tím, že při montáži mu zapomněli dát silentbloky na uchycení nádrže, takže když byla poloprázdná, bylo o zábavu postaráno a autorizák to řešil čtvrt roku a nemohli na to pořád přijít.
Subaru zase problémové diesly a automatické převodovky. Audina problémy s automatickými převodovkami. Šéf měl novýho bavíka v rámci práce (firemní auto), při 100k se vysrala automatická převodovka.
Těch problémů je mrtě u zaběhlých automobilek, kde by člověk čekal, že už takové základní faily nedělají o spolehlivosti ani nemluvit. Viděl jsem už spousta aut s nájezdem 100k, kde byl mrtvý motor (potkal se, ať už zanedbaným servisem, nebo vadou).
Zdar Max
PS: Lak je stará záležitost, upadnutý nárazník u pár ks je 4,5 roku stará kauza. Nic z těchto problémů není globální ani masový. Jen někdo hodil něco na Twitter a hned z toho byla kauza.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Lak není stará záležitost. Lidi pořád dodávají auta , která hned potřebují opravu laku. Dost mi vadí fanatici kteří jsou s touhle značkou spojení. Jakmile někdo zmíní problém, který by měla řešit automobilka, tak už ho lynčují. U jiných EV tohle vidět není. Hodně to připomíná Apple. Ztrácíte signál? Tak špatně držíte telefon. A podobně.
Nárazník je konstrukční problem. Nebyl dostatečně uchycen. Pokud by auto prošlo standartním testováním, tak by se na to přišlo. Test v 1:14 https://youtu.be/ujkigJc2cNE Je to 20 let staré video ale tyhle testy se stale provádí. Jeden z těhle testů odhalil hodně velkej problém těsně před zahájením výroby Octavie 3. Šetřit na testech se nevyplácí a stejně něco uteče.
Diesely u Subaru jsou zname. Praska klika. Je otazkou na kolik za to může místni styl ježdění s naftou a obliba jednohmotových setrváků. Nízkofrekvenční vibrace je likvidují. Ale na druhou stranu se Subaru stará nezvykle dlouho. S 2006 Outbackem mám jet na svolávačku, U TDI jsem slýchal problémy spíše s Comonrail čerpadly. S VWG nejezdim. Nevyhovují mi. Pracovně jsem řešil pruser Porsche se stropním obložením pro ameriku. Boční airbag to trhal u B sloupku a hrozilo zranění řidiče. To bylo vtipné testování. 70 odpalů za měsíc. v -40 až +90. DSG palili spojky, než se zvětšili spojky a upravil SW. Vím i o pár případech kdy se do výroby dostali vadné díly a zjistilo se to až při zpětné kontrole kvality. VWG se za každou cenu snaží vyhnout svolávačkám a čeká se až ty díly zákazníkům odejdou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo tu netvrdí, že je EV pro každého.
Třeba kolega má vlastní auto a když jede na dovolenou (trip po zahraničí), tak si auto půjčuje, aby měl all-in-one servis a lepší komfort a nemusel v případě nějakých problémů cokoli řešit.
Takto to dělá několikrát do roka. A to byl původně velmi nadšený jezdec, kterého bavilo (a stále baví) řídit a všude jezdil autem.
Já se aktuálně zbavil auta a řeším, co dál, protože jsem zjistil, že auto vesměs nepotřebuji (všude jezdím vlakem). Řeším tedy auto s nějakým zanedbatelným servisem, se kterým bych mohl skákat po vesnicích a do nejbližšího města.
Management ve firmě také nějak minimalizoval cestování autem, vesměs s ním dojedou k nejbližšímu mezistátnímu rychlíku, nebo letadlu. Už se z nich skoro nikdo nekodrcá 700km a větší vzdálenosti.
A pak znám lidi, co mají auto na každodenní cestování do práce, kde mají nájezd max 100km.
Znám ale lidi, co každý víkend jezdí na otočku SK, nebo měsíčně Ukrajinu.
Je to opravdu různé, ale převažují lidé, kteří nájezd nemají (bavím se jak o městech, tak o vesnicích) takový, aby museli během dne někde nabíjet.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Nikdo tu netvrdí, že je EV pro každého."
Cože?? A ty plány EU od rku 35 už jen elektromobily jsou jako co?
btw. není to tak dlouho co 99% lidí jezdilo do práce MHD a vlakem a taky to šlo. Znám lidi co si spočítali že když fakt potřebují tak je vyjde levněji taxik. Ptázka nakolik je to krok vpřed z hlediska automobilizmu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Plán je, že pokud půjde vše dobře, tak by se od roku 2035 prodávaly nová auta jen v podobě EV. Tj, spalováky budou dál v provozu a budou se běžně používat. Spalováky tedy s námi budou minimálně do roku 2060.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jinými slovy od té chvíle už jen EV pro každého...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.