RECENZE - Zpět do kabiny, EuroTruck Simulator 2 vyráží na východ

EuroTruck Simulator 2: Na východ
Bez 2 dnů je tomu rok od vydání recenze základní verze druhého EuroTrucku. Ten si u nás odnesl vysokých 9/10, zaujal především svým širokým záběrem, úchvatnou modelací prostředí a nabídl to, o co se předešlých 15 kamionových her od SCS Software pouze snažilo.

Teď vývojáři zapracovali na rozšíření v podobě EuroTruck Simulator 2: Na východ, které nám zase o něco prodlouží najeté kilometry. Rozšíření lze koupit samostatně za necelé tři stovky, k jeho spuštění ale potřebujete základní hru, ta není součástí balení. I když toho nenabídne bůhví kolik nového, hardcore fanouškům série určitě přijde vhod. Přestože nedělá ostudu a původnímu zpracování skutečně přidává hodnotu, nelze zatím říct, že se tím z EuroTrucku stává titul s absolutním hodnocením, k tomu mu ještě několik takových dodatečných obsahových balíčků totiž chybí.

etsv2

Pro skvělou zábavu trávenou třeba popojížděním v kolonách na německých dálnicích vám původní verze určitě stačí. Hltáte-li však EuroTruck 2 podstatně víc, budete potěšeni z množství novinek a vylepšení, která hra přináší. Ty se týkají jak samotných kamionů, tak prvků spojených s cestováním, ale i firemním managmentem. Tvůrci jím tak vyplňují některé černé díry, na nichž titul strádal.

Hlásí se rádio Cardiff, je slunečno a v dopravě nemáme žádné komplikace

Ještě než se podíváme na silnici, pojďme se věnovat samotnému nastavení hry. Tvůrci si totiž uvědomili, že kamion má ve své elektronice více funkcí, než je ovládání (leč detailní) světel, blinkrů a stěračů, nebo zatahování ruční páky. Stejně tak mysleli „pohodlí“ hráčů a snažili se padnout do noty odlišným fanouškovským skupinám. Proto můžeme nastavit intenzitu provozu, pravděpodobnost výskytu deště nebo aktivovat využívání retardérů.

etsv1

U počasí ještě chviličku zůstaneme, na cestách totiž můžeme potkat také mlhu. A nejde pouze o bílý obrazový filtr, který nám udělá okolí o něco světlejší, na silnici to skutečně vypadá, jako bychom projížděli oblakem hustého kouře, v němž vidíme protijedoucí vozy na poslední chvíli, a ve kterém se musíme orientovat především podle navigace a vodících čar podél krajnic.

etsv3

Mnozí s vás určitě na cestách poslouchají nějaké to rádio. To už sice bylo dostupné v původní verzi, v rozšíření Na východ však přináší podstatně větší nabídku stanic z celého světa, pochopitelně i s možností ručního vložení dalšího streamu, pokud byste si z „tučného seznamu“ nevybrali styl, který vám sedí. Příjemnou změnou je i funkce editace měny, respektive výběru jednotek, s nimiž budete pracovat. Původní eura jsou tedy doplněny také například o české koruny; když si pak uvědomíte, že za tankování plné nádrže vypláznete přes 40 000, jde vám na oči bělmo.

Do nekonečna a ještě dál

Výčtem novinek ale rozhodně nekončíme. Ve hře se totiž nachází další, podstatně zásadnější, vylepšení a změny. Nové DLC se Na východ nejmenuje jen tak pro nic za nic. Do hry přidává Maďarsko, rozšiřuje Polsko, Slovensko, ale i Českou republiku. A to hned s třináctkou nových měst: Budapešť, Debrecín, Katovice, Krakov, Lublin, Lodž, Varšava, Bělostok, Olštýn, Gdaňsk, Košice, Bánská Bystrica a Ostrava. To je ke stávajícímu množství pořádná nálož, ne?

etsv5

V recenzi EuroTruck Simulator 2 jsme oplakávali absenci licencí většiny kamionů, s výjimkou Mercedesu se však autorům podařilo potřebné dohody s automobilkami uzavřít, a tak značky trucků skutečně nesou správné logo i název. Do sbírky navíc přibylo ještě jedno Iveco Stralis a DAF dostal nový interiér, za což tvůrcům tleskáme.

etsv4

Navíc došlo také na drobná rozšíření vylepšení pro kamiony a lehkou úpravu jízdních vlastností. Modely jsou teď u jednotlivých značek více vyrovnané, a těžké vozy tak lépe sedí na silnicích. Roli navíc hraje i hmotnost nákladu, která ovlivňuje maximální dosaženou rychlost, ale i brzdnou dráhu nebo pravděpodobnost překlopení.

EuroTruck Simulator 2: Na východ nepřináší tolik novinek, kolik bychom očekávali, na druhou stranu, všechny, které nabízí, jsou rozhodně krokem vpřed a jsou zastoupeny adekvátní cenou. Samotná hra však stále zůstává na devítce, tomuhle přídavku udělujeme krásnou sedmičku.

Diskuse ke článku RECENZE - Zpět do kabiny, EuroTruck Simulator 2 vyráží na východ