Diskuse k RECENZE – The Outer Worlds je lepším Falloutem než samotný Fallout

Kdyby The Outer Worlds bylo rozsáhlejší, s otevřeným světem, a hrac nebyl OP AF po 10 hodinach hrani, tak prekona Obsidian i sam sebe (tim myslim New Vegas)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Kdyby byly v pr...ryby, nemusely by byt rybniky" ;)

Lepsi nez FO4 (o 76 ani nemuve) - bez debat,. Na NV nema ani nahodou, a nedostatky to srazi nekde dost blizko k Fo3. Skoda ze tak pospichali s vydanim - dat vyvojarum o trochu vic casu, mohla to byt o dost lepsi hra...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ANO, protoze rozhovory ve Fallout4 nebyly problemem. Problem bylo to konzoloidni zjednoduseni vyberu.

Mel si vzdy 4 volby, skoro nikdy nebylo dopredu videt, co chces vlastne rict, takze lidi byli frustrovani z toho, ze vybrali odpoved ktera v menu znela zajimave (napr. sarkasticka), ale ve skutecnosti ta pronesena veta byla submisivni.

Nastesti je snadno dostupny mod, ktery tu konverzaci desive vylepsuje. OW jsem dohral na nejtezsi obtiznost a dialogy mohu prohlasit za zdarile, obcas i zajimave, ale rozhodne ne za neco uzasneho. Bezne se stava, ze dialogy jsou napamovany divne, nerespektuji drivejsi RPG vyvoj. Coz je problem mnoha her, nedela to z OW nic zleho, ale ani nic extra.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevím jak daleko jsi OW dohrál ale ono se to od poloviny dost zasekne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono TOW se prostě s Falloutem těžko porovnává, to, že je tam cítit takový "falloutovský" nádech je něco jiného, to je spíš o atmosféře té hry. Ale co se týče herních prvků, v zásadě se více rozcházejí. TOW například klade mnohem větší důraz na vedlejší postavy a jejich příběh a obecně volby a dialogy jsou tu mnohem častější. Jinak třeba většina Falloutů měla dokonce cca o deset hodin delší hrací dobu a příběh se tam rozhodně nestihl rozvinout tolik, jako v The Outer Worlds.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hm ale na Steamu to asi vydané není, že. Píše to tam datum vydání 2020. A ještě otázka jak to bude s češtinou. U RPG a ukecaných her se spoustou textu docela nutnost, člověk si chce užívat a ne přemýšlet nad obezličkami AJ.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

The Outer Worlds přijde na Steam až v průběhu příštího roku a čeština není, můžeme jen doufat ve fandovské zpracování (ale vzhledem k počtu normostran textu ve hře to určitě alespoň rok zabere).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ha, tady bych se moh zeptat. Dohrál jsem tu první planetu, tam pohoda, a pak přistál tuším na Monarchovi (zvednutej spaceport nad opuštěným městem s potvorama a 1200m do cíle mise). Jsem tam správně? Všechny ty kudlančí svině co tam jsou mě okamžitě zabíjí a já jim skoro neubírám. Do jedné z těch velkých potvor jsem nasypal 130 nábojů z kulometu než zdechla.... na tohle nemám ani náboje ,ani nervy :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Inu, tohle neni Call of dutý, ani Doom. ;) Primarne je to "adventura", s RPG prvky a nejakym tim bojovanim k tomu. Z Terra 2 vede pribehove cesta nejdriv na Groundbreaker, tam jde nabrat par levelu a nebyt az takovy sralbotka pri pristani na Monarchu. I tak je to tam ze zacatku krusne = bojum se spis vyhybat. Nemusite vse pobit, jde se proplizit, nebo proste utect mimo dosah... (nepratele jsou blbi jak troky, a za urcitou hranici vas nepronasleduji). Ted s lepsi vybavou a dovednostmi me tam uz teda nic neohrozuje, a vetsinu prerostlych kudlanek vykosi sidewinderi bez me pomoci.

Jinak - "recenze" moc objektivni neni, je to teda lepsi nez posledni dve hry se znackou "Fallout", ale zadna velka slava. Grafika je spis bidna,. Unreal engine nevyuzity - spis to vypada jako dalsi hra na Bethesdackem Creation, je citit ze to delal (relativne) maly team a obsahu neni zdaleka tolik kolik bych cekal. Zapleveleni plochy neprately nema hlavu ani patu, level cap 30 je smesny - ale ono stejne od tak 25 nahoru uz neni moc duvod cokoliv pridavat, perky jsou nemastne/neslane - proste by to chtelo jeste tak pul roku - rok vyvoje, nejmin. Zlaty FO: NV, uprimne...

- i tak beru Outer Worlds celkem pozitivne a bavi me to, ale moh byt lepsi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

díky, zkusím. Já to zrovna při odletu z té první planety vypínal a asi jsem si úplně nezapamatoval kam dál.
Každopádně mám z toho podobnej dojem - sympatický, ale malý jak obsahem tak rozlohou, jakoby první hra šikovnýho týmu. Dvojka bude určitě lepší, a taky koupím.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud si to dobře pamatuji, možná si jen přistál na špatném landing padu - jsou tam k dispozici dva, u jednoho tam je nějaké varování o nebezpečí (což je právě ta zamořená oblast). Zkus z planety odletět a znovu se tam vrátit, a zvolit druhou přistávací plochu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V čem přesně je prosím recenze neobjektivní? (Tedy až na fakt, že žádná recenze nemůže být nikdy plně objektivní, to je tak trochu základ novinařiny, jinak by všichni psali to samé přes kopírák. V herním průmyslu třeba hodně záleží na tom, kolik toho člověk má nahráno a s čím to zrovna srovnává. Ale jinak recenze má být právě tímto - herní elementy probrat ze všech stran, zdůraznit ty dobré i špatné, porovnat to s jinými hrami podobného žánru apod., ne jen vyčítat kritiku.)

To že to není dokonalá hra snad recenze říká, spíš vyvolává nostalgické pocity pro hráče podobně založených sérií a troufám si říct, že v tom odvedla lepší práci, než ze zmíněných sérií nejnovější hry - Fallout 4 a Mass Effect Andromeda byly rozhodně větším zklamáním, než tohle nové IP. Grafika je pěkná, ne dokonalá (v dnešní době prostě jsou hry mnohem hezčí), ale obličeje (které jsou zrovna tady jedním z nejdůležitějších prvků) jsou docela pěkně vymodelované, jsou z nich cítit emoce. Nepřátel není ve hře nějak mnoho (na každém kuse je člověk potkává snad jen na první planetě, pak už jsou spíš sporadicky a často se na daném místě pak opravdu dlouho nikdo neobjeví), spíš mají asi pomoct aby svět působil "živěji". Level cap 30 je možná trochu zbytečný, ale zase člověk ho dosáhne až někdy docela blízko před finální misí (přestože jsem dělala všechny vedlejší úkoly, dřív jsem ho nedosáhla). Perky (pokud člověk neakceptuje příliš "flaws") se pak většinou hodí po dobu celé hry, musím říct že "zbytečné" mi přišly třeba poslední 2-3, jinak jsem vždy věděla, z čeho si vybírat.

Hra dostala ohodnocení 8/10 zejména proto, že jí spíš věci chybí, než že by dělala něco špatně (například téměř úplná absence bugů hned po vydání by sice měla být samozřejmostí, ale není, přesto TOW je bez problémů) a oproti jiným kouskům z posledních let se opravdu vytáhla (kdyby měla pokračování, věřím, že by to vytáhla ještě výše).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ses tam kde ses. Ale evidentne neumis cist, nebo neumis anglicky.

Totiz v nekolika dialogach a dalsich info je zmineno, ze do mestecka na Monarchu se dostanes jen kdyz mas specialni navigacni software. Ale ten nemas, pokud nenavstivis Groundbreaker.

Ten spaceport je prave v opustene, zamorene casti planety, kam by ses normalne dostal az kolem 20lvl. Po prvni planete jses hadam tak 10lvl.

Ale neni to nic neresitelneho. Staci jeden jediny perk "+25% running speed" a proste tem potvoram uteces. Ani na nejtezsi obtiznost to nebyl problem. Dobehnes do toho mesta, splnis tim quest, dostanes XP tak asi na 3 lvl. Jedine o co prijdes je jeden krok toho ukolu (sehnat na GroundBreaker nav klic), ale za to stejne neni zadne XP.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hm, už jsem po tom pokukoval právě kvůli Obsidianu... asi to vyzkouším. Na Vánoce, dlouhý noce... :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud chce člověk ušetřit, nevadí mu hru "nevlastnit" a hraje na počítači, tak Xbox Game Pass (PC verze) je momentálně ve slevě za nějakých 25 Kč a poskytuje na měsíc přístup k poměrně rozsáhlé knihovně her, mezi kterými je právě i The Outer Worlds :). Jelikož je to přibližně dvacetihodinová hra, tak se to dá i po hodince každý večer za ten měsíc v pohodě zvládnout (a ta slevová akce koneckonců už trvá docela dlouho a možná ještě potrvá, takže třeba se jí podaří vychytat i dvakrát).

+1
0
-1