CDR.cz - Vybráno z IT

RECENZE - Pochutnejte si na zombie jednohubce The Walking Dead: 400 Days

The Walking Dead 400 Days
Epizodická adventura The Walking Dead od Telltale Games si od nás v recenzi odnesla pěkných sedm z deseti. Chápeme, že většina čtenářů asi čekala víc, ale od hry holt čekáme trochu větší zapojení hráče, ehm.
Přidejte si CDR do oblíbených na Google News

To však nic nemění na faktu, že co do scénáře jde o jeden z nejlepších, a dost možná vůbec nejlepší počin, jenž je na poli interaktivní zábavy k dostání a všechna svá ocenění si právoplatně zaslouží. Dosáhne druhá sezóna stejné kvality? Těžko říct, jisté náznaky toho, co od ní můžeme očekávat, už ale přináší rozšíření té první. The Walking Dead: 400 Days bylo oznámeno minulý měsíc na E3 2013 a vycházelo v rozmezí 2. až 11. července na všech myslitelných platformách. Jediným kritériem k jeho hraní je nutnost vlastnit původní titul, který se mimochodem dá levně sehnat v právě probíhajících Steam Summer Sales, jež počtem esek ve zkrácené podobě zastiňují i Schutzstaffel. Proč asi?

The Walking Dead 400 Days - Screenshot 01

Ale dost nacistické propagandy, 400 Days totiž není zasazeno do období druhé světové války, což je možná trochu škoda, ale mezi první a druhou sérii videoherních Živých mrtvých a jde o speciální epizodu, jež v relativně krátkém časovém intervalu (asi hodina a půl na první dohrání) odvypráví hned pět příběhů několika různých přeživších během, a teď se podržte, prvních čtyř seti dnů zombie apokalypsy.

Dálnice do pekla

Všechny kapitoly jsou zpřístupněny hned zpočátku a můžete se do nich pustit v jakémkoliv pořadí. To vždy vyústí trochu jiným konečným vyzněním, ačkoliv se totiž hlavní aktéři jednotlivých příběhů neznají a ze začátku je spojuje jen vývěsná tabule na odpočívadle u georgijské dálnice, svými (vašimi) akcemi se nevědomky vzájemně ovlivňují, což postupně dává vzniknout zajímavému dějovému pozadí. Například v jedné kapitole postavy mluví o tom, jak ztratili baterku v kukuřičném poli a v kůži protagonisty té další vás čeká úprk právě jím před neznámými pronásledovateli, což dává smysl, protože každá story je jinak časově zasazena vzhledem k začátku velkého průseru.

400-Days-1

Podobných zážitků je víc, stejně jako dopadů některých rozhodnutí z první sezóny The Walking Dead. Schválně píšeme „některých“, protože ačkoliv 400 Days lehce dovysvětluje putování Leeho, Clementine a dalších, rozhodně neodráží všechny a klidně jste tedy mohli Živé mrtvé odehrát způsobem takovým, že budete o odkazy ochuzeni. To by však měla vynahradit propletenost kapitol, ať už skrze události, nebo na tak krátký počin překvapivě dlouhou řadu vedlejších postav.

U stánku na levné emoce

Hratelnostně není titul nijak výrazněji odlišný od původní hry, akorát každý příběh reflektuje i jeden prvek svého „předchůdce“. Ten Vincův je zaměřen na gradující rozhovory a těžké rozhodnutí v nebezpečné situaci, v kůži Wyatta vás čeká rozlousknutí morálního dilematu a potenciálně dost akce, za Russella se přesvědčíte, proč není dobré nasedat do auta cizího člověka, za bývalou narkomanku Bonnie se zase ocitnete na útěku před skupinou nebezpečných lidí a Shel čeká volba mezi dodržením starých hodnot a přizpůsobením se pravidlům nového světa.

400-Days-2

Stejně jako v případě ostatních kapitol The Walking Dead, i zde je vám na konci předložena tabulka vašich rozhodnutí s procentuálním srovnáním se zbylými hráči, abyste mohli mít depresi z toho, jak zkažení v jádru jste. Musíme ale přiznat, že emoční dopad 400 Days, přestože hlavní i vedlejší charaktery jsou sympaticky nejednoznačné a scénáristé se postarali o jejich hloubku, rozhodně není tak velký, jak jsme zvyklí. S každým totiž strávíte jen kolem dvaceti minut a natolik malý prostor nestačí ani talentům z Telltale, aby vás donutili se s nimi plně sžít. To ovšem neznamená, že se netěšíme, až se s nimi potkáme ve druhé sezóně.

Hodnoceni-6

Verdikt

Příjemná jednohubka, která by si možná zasloužila prodloužení herní doby, ale stejným možná by pak ztratila svou údernost i účel. Majitelé The Walking Dead by neměli váhat, pět a půl (tu půlku jsme zatajili, muhaha) příběhu, znovunavštívení známých míst a chytře propletený děj, to za těch pár euro stojí.

Martin Paytok

Po přispívání do několika digitálních magazínů se v roce 2009 usadil jako redaktor na serveru RecenzeHer.eu, odkud později odešel na post zástupce šéfredaktora inGamer.cz. Ten se v roce 2014 stal součástí herní sekce CDR.cz. Vedle psaní o hrách se dlouhá léta věnoval recenzování filmů pro XB-1. V současnosti působí jako externí redaktor časopisu SCORE.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE - Pochutnejte si na zombie jednohubce The Walking Dead: 400 Days

Žádné komentáře.