CDR.cz - Vybráno z IT

[GC 2013] ROZHOVOR - Jakub Szamalek: Jedna z klíčových změn v Zaklínači 3 je rozsáhlost světa

jszamalek
Jakub Szamalek je scénárista příběhu hry Zaklínač 3 (The Witcher 3) a na německém GamesComu nám zodpověděl několik klíčových otázek zasahujících jak do dějství, tak kompletním zpracování závěrečného dílu oceňované RPG ságy.

Jaké bude hlavní téma hry?

"Zaklínačské tituly byly vždy vícevrstvé, takže ačkoliv budou některé složky vyčnívat, stále zde bude prostor k prozkoumávání mnoha věcí, pokud bude hráči libo. Samozřejmě je v Zaklínači 3 hlavní příběhová linie, a ta bude obalena hutným obsahem, aby se hráč mohl dovídat o všem všechno. Tato příběhová linie se bude zaobírat Geraltem z Rivie a jeho osobními cíli, ambicemi a sny. V předchozím dílu, Zaklínač 2: Vrahové Králů, byl Geralt vržen do nitra politických intrik a musel si proklestit cestu skrze určité záležitosti, obnovit svoji paměť a tak dále.

zaklinac1

Na začátku Zaklínače 3 se už Geraltovi paměť zotavila, tudíž ví naprosto přesně, co se stalo v minulosti a po čem prahne v budoucnosti. To ho o to více naplňuje odhodláním a staráním se o své vlastní zájmy a cíle, takže není pouhou figurkou na šachovnici, se kterou si králové a kouzelnice dělají, co se jim zamane. Má naprosto jasnou ideu toho, čeho a jak chce docílit, takže bych řekl, že hlavním tématem hry je v podstatě Geralt z Rivie a jeho osobní příběh.

Proč Zaklínač 3 nese podtitul Divoký Hon?

"Jak už název napovídá, tak Divoký hon bude hrát důležitou úlohu ve hře a bude představovat jednoho z největších Geraltových antagonistů. Ti z vás, kteří četli knížky ví, že Divoký hon je vskutku zajímavý fenomén, skupina, frakce, či jak by se to dalo nazvat. A samozřejmě hráči, kteří knihy nečetli, dostanou příležitost k prozkoumání této záhady a zjištění, o koho se vlastně jedná a co chtějí. A toto bude přední součást příběhové linie, přestože se toho bude odehrávat současně mnoho."

Jsi v kontaktu s autorem předlohy, Andrzejem Sapkowskim?

"Andrzej Sapkowski stvořil postavu Geralta z Rivie i jeho okolní svět a předal nám práva k možnosti s tímto dílem pracovat, osobně ale neprojevuje žádný zájem s námi úzce spolupracovat. Má své vlastní projekty a vlastní knihy, nám dal volnou ruku a my děláme svojí práci, nejedná se zde ale o žádnou přímou konexi."

Můžeš nám představit některé nové herní prvky Zaklínače 3?

"Jedna z klíčových změn je rozsáhlost světa. Odhadli jsme velikost světa Zaklínače 3 na 35násobek plochy oproti Zaklínačovi 2, takže to je skutečně velká změna. A to má dopad i na další nové prvky jako například nové metody prozkoumávání. V Zaklínačovi 2 jste mohli chodit, běhat a v určitých předem určených oblastech i šplhat, zatímco v třetím Zaklínačovi budete moci skákat, jezdit na koni, plout na lodi, takže se budete nacházet v obrovském světě, který budete moci prozkoumávat mnohými způsoby. Také se vracíme ke kořenům role Geralta, zabijáka a lovce příšer, a představujeme nové mechaniky v lovení nestvůr. Zatímco v druhém Zaklínačovi jste mohli vytasit meč, začít pobíhat po lese a pobíjet příšery, v třetím díle doporučujeme hráči chovat se jako pravý Zaklínač, tedy se nejprve naučit o monstru, kterému bude čelit, než se mu skutečně postaví tváří v tvář.

zaklinac2

Pokud se tedy rozhodnete promluvit si se svědky, prozkoumat následky obětí, stopy tlap, drápů a podobně, tak budete moci stvůru identifikovat, poznat její silné a slabé stránky, a podle těch se tak zařídit. A pokud se rozhodnete vrhnout do boje bez této přípravy, tak můžete celkem snadno potkat monstrum, které je pro vás v této fázi příliš silné. V Zaklínačovi 3 se úroveň nepřátel nebude škálovat, takže na začátku budou ve hře monstra, která bude extrémně těžké porazit. A k takovým byste měli mít respekt a k bitvě s nimi se skutečně pořádně připravit, jinak se celá situace promění v pěkně tvrdý oříšek k rozlousknutí."

Slyšeli jsme, že Zaklínač 3 bude oplývat novým soubojovým systémem, co mi o něm můžeš říct?

"Skutečně je tomu tak a v porovnání s druhým dílem jsme pozměnili pěknou řádku věcí. V Zaklínačovi 2, když jste zmáčkli tlačítko, Geralt udělat řadu pohybů, které byly zkombinovány animací. To sice na oko působilo krásně, ale z reakcí fanoušků jsme vypozorovali, že necítili, že mají pevnou kontrolu nad situací. V Zaklínačovi 3 tedy když zmáčknete tlačítko, Geralt provede přesně jeden úder, po němž bude zcela na vás, zda tlačítko opětovně zmáčknete a své kombo podržíte nebo se stáhnete, abyste vykouzlili znamení nebo udělali kotoul či piruetu pro zmizení z těsných situací.

zaklinac5

Takže v podstatě máte plnou moc nad vašimi bojovými pohyby. Oproti prvním dvěma dílům, které obsahovaly něco kolem dvaceti bojových animací pro Geralta, bude Zaklínač 3 obsahovat přes 90 animací, takže zde bude velká rozmanitost možností. K tomu všemu přemýšlíme nad našimi možnostmi, co se týče bojových postavení zaklínače, protože zaklínači jsou více než lidé. Jedná se o lidi, kteří byli podrobeni částečným mutacím tak, aby se stali excelentními válečníky. V obou dvou dílech Zaklínače je sice Geralt skvělý šermíř, ale nevnímali jste jeho neuvěřitelný zrak, čich a sluch, takže to se snažíme vynést více do popředí. Chceme, abyste cítili, že stojíte na vrcholu své ligy a jste extrémně mocní válečníci, takže doufám, že to dovedeme přenést i do samotného soubojového systému."

To zní skvěle. Tvrdíte, že v Zaklínači 3 bude otevřený svět. Co to obnáší?

"Otevřený svět znamená, že můžete jít kamkoli, kdykoliv a v jakémkoliv pořadí, takže když vás postavíme někam, budete tam moci zůstat i odejít jinam a vrátit se někdy jindy. Nebudou se tedy už opakovat situace, jako byly v druhém Zaklínačovi, že některé oblasti budou uzavřeny, jakmile v nich dokončíte příběhovou linii. Vždy se budete moci vrátit v momentě, kdy se vám zachce. To znamená, že tento díl bude ještě více nelineární než předešlé zpracování, protože nejenže budete moci udělat mnoho rozhodnutí, ale budete je moci udělat i v libovolném pořadí, takže i to je třeba vzít v úvahu. Jedná se o ohromný svět k prozkoumání, který je zároveň protkán naším rozsáhlým a pohlcujícím příběhem."

Jak je na tom engine? Potáhne hru zcela nový motor, nebo jde o novou verzi toho předešlého?

„Nevím, jestli jsem úplně ta správná osoba, na kterou byste se měli s takovou otázkou obracet, jelikož jsem scénárista a o technických věcech toho tolik nevím, ale co jsem slyšel od svých přátel z programátorského týmu, tak se jedná o novou iteraci enginu. Stavěli na RED Engine 2, ale jedná se zjevně o jiný a výkonný engine, který byl určen k vytváření obrovského světa v plynulém pohybu bez načítacích obrazovek a tak podobně. Takže bych řekl, že se jedná o nový engine, který si bere z RED Engine 2 to nejlepší, ale jak jsem už řekl, na tuto otázku byste se měli raději zeptat někoho jiného.“

Dobře. Kolik konců bude Zaklínač 3 nabízet?

"Upřímně, nejsem schopen říct přesné číslo, protože je velmi těžké definovat pojem ending. Budete činit finální rozhodnutí ve finálních úkolech, ale také  stovky a stovky dalších rozhodnutích skrze hru, a některé budou mít lokální dopady, ale některé i dalekosáhlé následky, takže ve výsledku zde bude nespočet různých stavů, ve kterých se bude svět nacházet a nespočet různých voleb. Některé postavy umřou, některé přežijí, některá království padnou a některá se chopí moci. To vše v závislosti na vašich rozhodnutích."

zaklinac4

"Co však můžu říct s jistotou je, že konec hry nabídne tři epilogy. V druhém díle se nacházel pouze jeden epilog, který vám pověděl, jaké dopady měly vaše volby, a na jehož konci jste viděli storyboard, který shrnoval naprosto přesně, co se stalo. V Zaklínačovi 3 budete mít zcela odlišené epilogy v závislosti na vašich činech, které v závěru zrekapitulují vaše volby, takže ve výsledku zde bude mnohem více variant a nelinearity, než bylo v Zaklínači 2."

Toto je poslední díl zaklínačské série. Plánujete v budoucnu obnovit značku na základě Sapkowského předlohy?

"Co mohu s jistotou prozradit je, že toto je poslední dobrodružství Geralta z Rivie. Jedná se o úžasnou postavu, byl to úžasný zážitek pro něj psát nové příběhy, ale myslíme si, že se nacházíme v momentě, kdy nejlepší volbou je odejít a zavřít za sebou dveře. Raději budete mít fanoušky, kteří budou řvát: 'Kéž by vytvořili další hru!', než fanoušky, kteří budou naříkat: 'Ale no tak, další Zaklínač?'. Takže toto je definitivní sbohem Geraltovi, ale ne nezbytně celému světu Zaklínače.

zaklinac3

Jedná se o hutný svět plný postav, které jsou stejně tak zajímavé jako Geralt. Možná se v budoucnu rozhodneme, že toto univerzum nabízí ještě nějaký příběh, který by stálo za to odvyprávět. A samozřejmě jsou zde ještě pozoruhodná místa, která Sapkowski popsal, a která jsme dosud neukázali, takže se po nich ohlédneme někdy v budoucnu. A také jsou zde další média, která jsou schopna odvyprávět příběh z univerza Zaklínače, jako komiksy nebo storyboard, na kterých pracujeme právě teď."

Poslední otázka. Kdy Zaklínač 3: Divoký Hon vstoupí na trh a pro jaké platformy bude dostupný?

"Zaklínač 3 bude dostupný pro PlayStation 4, Xbox One a samozřejmě také PC. A bude vydán někdy v průběhu příštího roku, ale nemohu říct přesně kdy. To ještě čeká na rozhodnutí. Netroufám si ani odhadnout, zda se bude jednat o jaro, léto, podzim či zimu. Někdy příští rok, to je jisté."

Michal Klacik

V roce 2010 začínal jako redaktor RecenzeHer.eu, od dubna 2012 působil na pozici editora serveru inGamer.cz. Počátkem roku 2014 se redakce i část obsahu inGameru přesunula pod CDR.cz. Tam nyní zastává pozici redaktora pro herní i IT rubriku.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku [GC 2013] ROZHOVOR - Jakub Szamalek: Jedna z klíčových změn v Zaklínači 3 je rozsáhlost světa

Žádné komentáře.