A ten kabel, ten bude součástí vozidla, nebo lampy? Teoreticky je to jedno, prakticky jde o to, jestli sběrače kovů bude dotovat město, nebo občan. Chci vidět, jak si někdo nechá nabíjet auto u lampy připojené na svůj vlastní kabel.
Leda by kabel měl uvnitř něco jako ocelové lano (ale z nějakého odolného plastu) a byl neoddělitelně spojený s vozem. A pak bych se bál, že mi kabel ukradnou s kusem auta, které tím docela hodně poničí...
+1
-13
-1
Je komentář přínosný?
A ten kabel, ten bude
peca https://cdr.cz/profil/peca007
12. 11. 2014 - 12:00https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuseA ten kabel, ten bude součástí vozidla, nebo lampy? Teoreticky je to jedno, prakticky jde o to, jestli sběrače kovů bude dotovat město, nebo občan. Chci vidět, jak si někdo nechá nabíjet auto u lampy připojené na svůj vlastní kabel.
Leda by kabel měl uvnitř něco jako ocelové lano (ale z nějakého odolného plastu) a byl neoddělitelně spojený s vozem. A pak bych se bál, že mi kabel ukradnou s kusem auta, které tím docela hodně poničí...https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuse#comment-744403
+
na standardizovanem konektoru pro elektromobily jak u zasuvky na aute, tak u zasuvky na nabijecce je pojistka ktera znemoznuje jeho vytazeni pokud se nabiji a pokud auto neodemknes, jedinej zpusob jak teda ukrast kabel je ho odstipnout
popravde predpokladam ze pokud se oto nejaci zlodejicci pokusi, tak to zrejme nebudou zadni "bohati" geniove (bohati v ajkemkoli smeru) a pokud se jich pri tom par uskvari, zadna skoda :D (tedy krom skody na tom kabelu ktery tak jako i elektromobili bude jiste pojisten proti vandalizmu, no kdo si dnes nepojisti auto za takovej peniz ze?)
+1
+26
-1
Je komentář přínosný?
na standardizovanem konektoru
SamanCZ (neověřeno) https://cdr.cz
12. 11. 2014 - 13:05https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskusena standardizovanem konektoru pro elektromobily jak u zasuvky na aute, tak u zasuvky na nabijecce je pojistka ktera znemoznuje jeho vytazeni pokud se nabiji a pokud auto neodemknes, jedinej zpusob jak teda ukrast kabel je ho odstipnout
popravde predpokladam ze pokud se oto nejaci zlodejicci pokusi, tak to zrejme nebudou zadni "bohati" geniove (bohati v ajkemkoli smeru) a pokud se jich pri tom par uskvari, zadna skoda :D (tedy krom skody na tom kabelu ktery tak jako i elektromobili bude jiste pojisten proti vandalizmu, no kdo si dnes nepojisti auto za takovej peniz ze?)https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuse#comment-744429
+
Nojo, jenže u nás je zavedena tzv. „objektivní zodpovědnost provozovatele vozidla“*, takže když najdou u auta nějakýho diskriminovaného „neviditelného“, který bude štipačkama přiškvařen k dobíjecímu kabelu, zavřou za to majitele auta, který pak diskriminovanému bude doživotně platit invalidní důchod (popřípadě jeho četným pozůstalým)…
*) objektivní zodpovědnost se nějakým dovětkem bez problémů rozšíří úplně na všechno, co bude potřeba…
+1
-13
-1
Je komentář přínosný?
Nojo, jenže u nás je zavedena
Viktor Navrátil https://cdr.cz/autor/viktor-n
12. 11. 2014 - 21:31https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuseNojo, jenže u nás je zavedena tzv. „objektivní zodpovědnost provozovatele vozidla“*, takže když najdou u auta nějakýho diskriminovaného „neviditelného“, který bude štipačkama přiškvařen k dobíjecímu kabelu, zavřou za to majitele auta, který pak diskriminovanému bude doživotně platit invalidní důchod (popřípadě jeho četným pozůstalým)…
*) objektivní zodpovědnost se nějakým dovětkem bez problémů rozšíří úplně na všechno, co bude potřeba…https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuse#comment-744547
+
Jestli to nebude o tom, ze v Mnichově je sberacu kovu mene nez u nas ...
+1
-23
-1
Je komentář přínosný?
Jestli to nebude o tom, ze v
HKMaly https://cdr.cz/profil/hkmaly
12. 11. 2014 - 17:25https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuseJestli to nebude o tom, ze v Mnichově je sberacu kovu mene nez u nas ...https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuse#comment-744489
+
Detekovat uříznutí pevně připojeného kabelu známé délky by snad pro elektroniku nabíječky neměl být problém. Šíření VF signálu po vedení a tak dále...
+1
-13
-1
Je komentář přínosný?
Detekovat uříznutí pevně
Gath G https://cdr.cz/profil/ggeal
14. 11. 2014 - 20:27https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuseDetekovat uříznutí pevně připojeného kabelu známé délky by snad pro elektroniku nabíječky neměl být problém. Šíření VF signálu po vedení a tak dále...https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuse#comment-745049
+
Součástí sloupu bude kamera, která bude zaznamenávat podezřelou aktivitu týkající se kabelu (odpojení neautorizové mobilní aplikací) a bude automaticky volat policii a případně informovat majitele pomocí oné mobilní aplikace.
Ne to jsem si právě vymyslel, ale fungovat by to mohlo i jako opatření proti krádeži samotného vozu :-)
+1
-18
-1
Je komentář přínosný?
Součástí sloupu bude kamera,
ondra1 https://cdr.cz/profil/v0cas
12. 11. 2014 - 12:19https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuseSoučástí sloupu bude kamera, která bude zaznamenávat podezřelou aktivitu týkající se kabelu (odpojení neautorizové mobilní aplikací) a bude automaticky volat policii a případně informovat majitele pomocí oné mobilní aplikace.
Ne to jsem si právě vymyslel, ale fungovat by to mohlo i jako opatření proti krádeži samotného vozu :-)https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuse#comment-744409
+
a) asi to bude v místech, kde se nekrade tolik, jako u nás
b) proboha, kdo by se škvařil při 12 voltech? To že něco dobíjíte proudem 50A neznamená, že vás to vůbec kopne, asi se víc díváte na filmy než do učebnice fyziky
c) klasický systém dotací a ho-no užitku, zase má EU do čeho cpát prachy ... něco jako CNG podpora prodeje, 20 let tu je levné LPG a drahé CNG skomírá, najednou si na tom eurosoudruzi chtějí udělat business, tak se to holt začne dotovat
+1
-30
-1
Je komentář přínosný?
a) asi to bude v místech, kde
Jan Novák https://cdr.cz/profil/pozitkarzgmailcom
12. 11. 2014 - 19:58https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskusea) asi to bude v místech, kde se nekrade tolik, jako u nás
b) proboha, kdo by se škvařil při 12 voltech? To že něco dobíjíte proudem 50A neznamená, že vás to vůbec kopne, asi se víc díváte na filmy než do učebnice fyziky
c) klasický systém dotací a ho-no užitku, zase má EU do čeho cpát prachy ... něco jako CNG podpora prodeje, 20 let tu je levné LPG a drahé CNG skomírá, najednou si na tom eurosoudruzi chtějí udělat business, tak se to holt začne dotovathttps://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuse#comment-744520
+
Moment — nepleťte si napětí vaší autobaterie s baterií akumulátorů v elektromobilu! :-)))
Tam se jede bez problémů i na 120 V a více — kupříkladu Nisan Leaf má nějakých 324 V …
+1
-23
-1
Je komentář přínosný?
Moment — nepleťte si napětí
Viktor Navrátil https://cdr.cz/autor/viktor-n
12. 11. 2014 - 21:36https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuseMoment — nepleťte si napětí vaší autobaterie s baterií akumulátorů v elektromobilu! :-)))
Tam se jede bez problémů i na 120 V a více — kupříkladu Nisan Leaf má nějakých 324 V …https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuse#comment-744555
+
super napad, ted uz to jen zavest do praxe a posilit rozvody pro lampy :)
+1
-25
-1
Je komentář přínosný?
super napad, ted uz to jen
super master https://cdr.cz/profil/walkeer
13. 11. 2014 - 09:22https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskusesuper napad, ted uz to jen zavest do praxe a posilit rozvody pro lampy :)https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuse#comment-744609
+
Asi budu za hnidopicha, ale skutecne je autorka presvedcena, ze toto neco "VYRESI"?
Slovo "vyresi" evokuje myslenku, ze je vse jasne, jak to bude, proste to a to vyresi ten a ten problém.
Tady se ale jedna o jeden koncept z milionu, kazda automobilka porad s necim prichazi. A je tedy mozne, ze toto nevyresi nic, protože se nakonec uchyti neco uplne jiného.
Pokud by autorka napsala "by mohlo vyresit", potom to beru.
Ale toto? Blesk hadr :-(((
jinak obecny problém dobijeni baterii je ten, ze je to PRISERNE POMALE.
Videl jsem nedavno v TV test nejakeho nového elektrického auta tusim od VW, které bylo sice fajn, ale dojezd při opatrne jizde okolo tusim 160km (rekneme i kdyby 200), a rychlonabijeni na 80% kapacity baterie trvalo 20 minut. To je priserny :-( To když za den najezdim rekneme 500km, tak budu 3-4x nabijet, stravim jen tim hodinu a ještě budu muset resit, na kterých 5ti mistech v republice si to auto dobiju.
Jako ta technologie je super, urcite se to casem vychyta, ale v tuto dobu je to porad ještě dost priserny oproti klasickym autum
13. 11. 2014 - 10:07https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuseAsi budu za hnidopicha, ale skutecne je autorka presvedcena, ze toto neco "VYRESI"?
Slovo "vyresi" evokuje myslenku, ze je vse jasne, jak to bude, proste to a to vyresi ten a ten problém.
Tady se ale jedna o jeden koncept z milionu, kazda automobilka porad s necim prichazi. A je tedy mozne, ze toto nevyresi nic, protože se nakonec uchyti neco uplne jiného.
Pokud by autorka napsala "by mohlo vyresit", potom to beru.
Ale toto? Blesk hadr :-(((
jinak obecny problém dobijeni baterii je ten, ze je to PRISERNE POMALE.
Videl jsem nedavno v TV test nejakeho nového elektrického auta tusim od VW, které bylo sice fajn, ale dojezd při opatrne jizde okolo tusim 160km (rekneme i kdyby 200), a rychlonabijeni na 80% kapacity baterie trvalo 20 minut. To je priserny :-( To když za den najezdim rekneme 500km, tak budu 3-4x nabijet, stravim jen tim hodinu a ještě budu muset resit, na kterých 5ti mistech v republice si to auto dobiju.
Jako ta technologie je super, urcite se to casem vychyta, ale v tuto dobu je to porad ještě dost priserny oproti klasickym autum
https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuse#comment-744627
+
Já osobně vidím jako nejschůdnější cestu (v současnosti) systém výměny akumulátorů, případně vyměnného elektrolytu. Čas je asi stejný jako v současnosti ne pumpě a neočekávám, že se v nejbližší době objeví způsob, jako prohnat takové množsví proudu za akceptovatelnou dobu nějakým druhem vedení. A zároveň stejně rychle uložit do akumulátoru, aniž by explodoval.
+1
+18
-1
Je komentář přínosný?
Já osobně vidím jako
Matouš Radimec https://cdr.cz/profil/fido
13. 11. 2014 - 12:55https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuseJá osobně vidím jako nejschůdnější cestu (v současnosti) systém výměny akumulátorů, případně vyměnného elektrolytu. Čas je asi stejný jako v současnosti ne pumpě a neočekávám, že se v nejbližší době objeví způsob, jako prohnat takové množsví proudu za akceptovatelnou dobu nějakým druhem vedení. A zároveň stejně rychle uložit do akumulátoru, aniž by explodoval.https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuse#comment-744685
+
vymena akumulatoru by mela smyls POUZE pokud by byl celosvetove standardizovan typ baterii tak aby baterie ve vsech znackach byly zamenitelne...
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
vymena akumulatoru by mela
Tom https://cdr.cz/profil/tomas-jedno
13. 11. 2014 - 13:06https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskusevymena akumulatoru by mela smyls POUZE pokud by byl celosvetove standardizovan typ baterii tak aby baterie ve vsech znackach byly zamenitelne...https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuse#comment-744691
+
A nasledne jeste za podminky, ze by akumulatory vlastnila nejaka spolecnost a my si je pouze pronajimaly a pak platili za odebranou energii. Vzhledem k velikosti a hmotnosti akumulatoru by nebyl problem aby si sama monitorovala odebranou energii. Timti by se vyresil problem, kdy si urcite nebudete chtit svou novou akku vymenit za neci 2 roky starou s wear levelem 50%. Tohle ale stejne nenahradi jednoduchost v precerpani 50l benzinu ci nafty.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
A nasledne jeste za podminky,
Stealth Ftelf https://cdr.cz/profil/stealth
9. 3. 2015 - 16:14https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuseA nasledne jeste za podminky, ze by akumulatory vlastnila nejaka spolecnost a my si je pouze pronajimaly a pak platili za odebranou energii. Vzhledem k velikosti a hmotnosti akumulatoru by nebyl problem aby si sama monitorovala odebranou energii. Timti by se vyresil problem, kdy si urcite nebudete chtit svou novou akku vymenit za neci 2 roky starou s wear levelem 50%. Tohle ale stejne nenahradi jednoduchost v precerpani 50l benzinu ci nafty.https://cdr.cz/clanek/rozmach-elektromobilu-kazi-dobijeni-bmw-vymyslelo-vsudypritomne-dobijeci-lampy/diskuse#comment-771274
+
A ten kabel, ten bude součástí vozidla, nebo lampy? Teoreticky je to jedno, prakticky jde o to, jestli sběrače kovů bude dotovat město, nebo občan. Chci vidět, jak si někdo nechá nabíjet auto u lampy připojené na svůj vlastní kabel.
Leda by kabel měl uvnitř něco jako ocelové lano (ale z nějakého odolného plastu) a byl neoddělitelně spojený s vozem. A pak bych se bál, že mi kabel ukradnou s kusem auta, které tím docela hodně poničí...
na standardizovanem konektoru pro elektromobily jak u zasuvky na aute, tak u zasuvky na nabijecce je pojistka ktera znemoznuje jeho vytazeni pokud se nabiji a pokud auto neodemknes, jedinej zpusob jak teda ukrast kabel je ho odstipnout
popravde predpokladam ze pokud se oto nejaci zlodejicci pokusi, tak to zrejme nebudou zadni "bohati" geniove (bohati v ajkemkoli smeru) a pokud se jich pri tom par uskvari, zadna skoda :D (tedy krom skody na tom kabelu ktery tak jako i elektromobili bude jiste pojisten proti vandalizmu, no kdo si dnes nepojisti auto za takovej peniz ze?)
Nojo, jenže u nás je zavedena tzv. „objektivní zodpovědnost provozovatele vozidla“*, takže když najdou u auta nějakýho diskriminovaného „neviditelného“, který bude štipačkama přiškvařen k dobíjecímu kabelu, zavřou za to majitele auta, který pak diskriminovanému bude doživotně platit invalidní důchod (popřípadě jeho četným pozůstalým)…
*) objektivní zodpovědnost se nějakým dovětkem bez problémů rozšíří úplně na všechno, co bude potřeba…
Jestli to nebude o tom, ze v Mnichově je sberacu kovu mene nez u nas ...
Detekovat uříznutí pevně připojeného kabelu známé délky by snad pro elektroniku nabíječky neměl být problém. Šíření VF signálu po vedení a tak dále...
Součástí sloupu bude kamera, která bude zaznamenávat podezřelou aktivitu týkající se kabelu (odpojení neautorizové mobilní aplikací) a bude automaticky volat policii a případně informovat majitele pomocí oné mobilní aplikace.
Ne to jsem si právě vymyslel, ale fungovat by to mohlo i jako opatření proti krádeži samotného vozu :-)
a) asi to bude v místech, kde se nekrade tolik, jako u nás
b) proboha, kdo by se škvařil při 12 voltech? To že něco dobíjíte proudem 50A neznamená, že vás to vůbec kopne, asi se víc díváte na filmy než do učebnice fyziky
c) klasický systém dotací a ho-no užitku, zase má EU do čeho cpát prachy ... něco jako CNG podpora prodeje, 20 let tu je levné LPG a drahé CNG skomírá, najednou si na tom eurosoudruzi chtějí udělat business, tak se to holt začne dotovat
Kde jste přišel na 12V? http://www.hybrid.cz/nabijeci-stanice-pro-elektromobily-druhy-pouziti-ja...
Moment — nepleťte si napětí vaší autobaterie s baterií akumulátorů v elektromobilu! :-)))
Tam se jede bez problémů i na 120 V a více — kupříkladu Nisan Leaf má nějakých 324 V …
super napad, ted uz to jen zavest do praxe a posilit rozvody pro lampy :)
Asi budu za hnidopicha, ale skutecne je autorka presvedcena, ze toto neco "VYRESI"?
Slovo "vyresi" evokuje myslenku, ze je vse jasne, jak to bude, proste to a to vyresi ten a ten problém.
Tady se ale jedna o jeden koncept z milionu, kazda automobilka porad s necim prichazi. A je tedy mozne, ze toto nevyresi nic, protože se nakonec uchyti neco uplne jiného.
Pokud by autorka napsala "by mohlo vyresit", potom to beru.
Ale toto? Blesk hadr :-(((
jinak obecny problém dobijeni baterii je ten, ze je to PRISERNE POMALE.
Videl jsem nedavno v TV test nejakeho nového elektrického auta tusim od VW, které bylo sice fajn, ale dojezd při opatrne jizde okolo tusim 160km (rekneme i kdyby 200), a rychlonabijeni na 80% kapacity baterie trvalo 20 minut. To je priserny :-( To když za den najezdim rekneme 500km, tak budu 3-4x nabijet, stravim jen tim hodinu a ještě budu muset resit, na kterých 5ti mistech v republice si to auto dobiju.
Jako ta technologie je super, urcite se to casem vychyta, ale v tuto dobu je to porad ještě dost priserny oproti klasickym autum
Já osobně vidím jako nejschůdnější cestu (v současnosti) systém výměny akumulátorů, případně vyměnného elektrolytu. Čas je asi stejný jako v současnosti ne pumpě a neočekávám, že se v nejbližší době objeví způsob, jako prohnat takové množsví proudu za akceptovatelnou dobu nějakým druhem vedení. A zároveň stejně rychle uložit do akumulátoru, aniž by explodoval.
vymena akumulatoru by mela smyls POUZE pokud by byl celosvetove standardizovan typ baterii tak aby baterie ve vsech znackach byly zamenitelne...
A nasledne jeste za podminky, ze by akumulatory vlastnila nejaka spolecnost a my si je pouze pronajimaly a pak platili za odebranou energii. Vzhledem k velikosti a hmotnosti akumulatoru by nebyl problem aby si sama monitorovala odebranou energii. Timti by se vyresil problem, kdy si urcite nebudete chtit svou novou akku vymenit za neci 2 roky starou s wear levelem 50%. Tohle ale stejne nenahradi jednoduchost v precerpani 50l benzinu ci nafty.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.