Rozšířená realita míří do aut na čelní skla, implementuje ji Cadillac Lyriq
Na trhu s automobilovými doplňky se objevil nový startup Envisics, který byl založen již před 11 lety. Jeho specializací je vytváření holografických technologií a systémů rozšířené reality. Právě tohoto potenciálu si všiml společnost General Motors, která investovala do tohoto startupu 50 milionů dolarů.
Na oplátku čekají, že budou mít speciální systém rozšířené reality, které bude na přední sklo vozu zobrazovat důležité informace. Řidič tak nebude mít potřebu dívat se kamkoliv jinam, pouze na silnici. Jediným současným problémem je, že oči řidiče si musí v některých případech navyknout či zaostřit na sklo, načež jim může uniknout důležitá dopravní skutečnost než si oči zase zvyknou zpět na silnici.
Nový Head-up display od společnosti Envisics dokáže na čelní sklo promítat informace o rychlosti, bezpečností situaci, blinkry, navigaci a spoustu dalších informací. Navíc dokáže tato technologie vytvářet i 3D modely, výstrahy na přítomnost chodce, zkrátka dokáže promítnout téměř vše, co si automobilka řekne.
Opticky se pak mohou informace zobrazovat pro řidiče na silnici ve vzdálenosti 20 až 130 metrů před vozem, takže řidič může skutečně nabýt dojmu, že jsou tyto informace přímo na silnici. V noci pak může tento systém zvýraznit jízdní pruhy nebo upozornit na nebezpečí před vozem v podobě náhlé překážky. Zajímavé také je, že tato technologie spotřebuje méně energie než klasický displej. Automobilka GM plánuje, že tento systém implementuje do svého nového elektromobilu Cadillac Lyriq.