Série Mass Effect odložena k ledu, Bioware čekají personální změny
Velmi očekávané pokračování Mass Effect: Andromeda bylo vyvíjeno dlouhých pět let. Přesto však byla z finální hry cítit pachuť nedodělanosti a průměrnosti, která nemá ve tříáčkové produkci místo. Dobré aspekty hry byly přebity těmi špatnými, které měly o to větší smůlu, že byly tolik na očích.
Řeč je o zpackaném snímání pohybu, animacích, leckdy slabých dialozích, nepřehlednosti hry apod., což hru po technické stránce zařadilo o několik stupňů za svého předchůdce Mass Effect 3 z roku 2012. Přestože se ve finále stále jednalo o nadprůměrný titul, byl smutnou ránou pro všechny, kteří doufali v kvalitní pokračování a znovuzrození značky.
Ke znovuzrození bohužel došlo pouze dočasně, dalšího dílu se zřejmě dočkáme za velmi dlouhou dobu – pokud vůbec někdy. Vydavatelství Electronic Arts údajně ukládá sérii k ledu na dobu neurčitou.
Dále snižuje kapacity studio Bioware Montreal, které bude nyní pomocnou silou při vývoji jiných titulů, včetně jedné nové značky pracovně nazvanou Dylan. Její odhalení můžeme očekávat na letošní E3 2017. Některé zaměstnance rovněž nechalo Electronic Arts přesunout pod křídla studia EA Motive, kde se budou soustředit na připravovaný Star Wars: Battlefront II.
Studio Bioware Montreal v minulosti vyvíjelo doplňkový obsah pro Mass Effect 2 a Mass Effect 3, nejnovější Mass Effect: Andromeda bylo ovšem první hrou, kterou mělo plně na svých bedrech.