Nebylo by od veci jit trochu do hloubky pripadne teda jestli bych mohl poprosit o clanek na prani, tak by me docela zajimalo, jaka je situace na linuxu co se tyka hrani. Proste udelat nejake shrnuti, jake hry a jake technologie jsou podporovany nebo potreba doinstalovat.
Ja jsem s linuxem doma skoncil (mimo pocitac nahrazujici NAS, takove uloziste souboru) nekdy v dobe DirectX 9. Posledni jsem na Ubuntu hral serii Mass Effect 1-3.
Pomerne v te dobe zacinalo byt normalni, ze s DirectX9 hrama nebyl pres WINE problem na linuxu, ale DirectX10 neslo.
Tak jestli se od te doby situace zlepsila a linux uz dneska skrz dodatecne nastroje da DirectX10 a 11, pripadne dokonce nejake hry s DirectX12 netusim.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Nebylo by od veci jit trochu
RedMaX https://cdr.cz/profil/redmarx
17. 8. 2018 - 11:28https://cdr.cz/clanek/steam-vyviji-funkci-steam-play-ktera-zpristupnila-nejnovejsi-hry-pro-linux/diskuseNebylo by od veci jit trochu do hloubky pripadne teda jestli bych mohl poprosit o clanek na prani, tak by me docela zajimalo, jaka je situace na linuxu co se tyka hrani. Proste udelat nejake shrnuti, jake hry a jake technologie jsou podporovany nebo potreba doinstalovat.
Ja jsem s linuxem doma skoncil (mimo pocitac nahrazujici NAS, takove uloziste souboru) nekdy v dobe DirectX 9. Posledni jsem na Ubuntu hral serii Mass Effect 1-3.
Pomerne v te dobe zacinalo byt normalni, ze s DirectX9 hrama nebyl pres WINE problem na linuxu, ale DirectX10 neslo.
Tak jestli se od te doby situace zlepsila a linux uz dneska skrz dodatecne nastroje da DirectX10 a 11, pripadne dokonce nejake hry s DirectX12 netusim.https://cdr.cz/clanek/steam-vyviji-funkci-steam-play-ktera-zpristupnila-nejnovejsi-hry-pro-linux/diskuse#comment-1175178
+
jen upresnim... je to primo v nazvu WINE, jde o akronym "Wine Is Not an Emulator" ;-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
jen upresnim... je to primo v
k3dAR https://cdr.cz/profil/k3-dar
18. 8. 2018 - 00:46https://cdr.cz/clanek/steam-vyviji-funkci-steam-play-ktera-zpristupnila-nejnovejsi-hry-pro-linux/diskusejen upresnim... je to primo v nazvu WINE, jde o akronym "Wine Is Not an Emulator" ;-)https://cdr.cz/clanek/steam-vyviji-funkci-steam-play-ktera-zpristupnila-nejnovejsi-hry-pro-linux/diskuse#comment-1175481
+
17. 8. 2018 - 14:03https://cdr.cz/clanek/steam-vyviji-funkci-steam-play-ktera-zpristupnila-nejnovejsi-hry-pro-linux/diskuseA vyplatí se to pro těch pár exotů?https://cdr.cz/clanek/steam-vyviji-funkci-steam-play-ktera-zpristupnila-nejnovejsi-hry-pro-linux/diskuse#comment-1175340
+
17. 8. 2018 - 14:46https://cdr.cz/clanek/steam-vyviji-funkci-steam-play-ktera-zpristupnila-nejnovejsi-hry-pro-linux/diskusea není právě tohle co brání v masovém rozšíření?https://cdr.cz/clanek/steam-vyviji-funkci-steam-play-ktera-zpristupnila-nejnovejsi-hry-pro-linux/diskuse#comment-1175373
+
Stejně to nepomůže, všechny ty emulace nebo layery atd. mají za následek různé prodlevy, takže to pro hráče nebude.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Stejně to nepomůže, všechny
XY https://cdr.cz/profil/paulcz-0
19. 8. 2018 - 10:36https://cdr.cz/clanek/steam-vyviji-funkci-steam-play-ktera-zpristupnila-nejnovejsi-hry-pro-linux/diskuseStejně to nepomůže, všechny ty emulace nebo layery atd. mají za následek různé prodlevy, takže to pro hráče nebude.https://cdr.cz/clanek/steam-vyviji-funkci-steam-play-ktera-zpristupnila-nejnovejsi-hry-pro-linux/diskuse#comment-1175583
+
Tak proč pod wine mají widlous aplikace rychlejší IO operace než pod widlema?
Wine samotné pouze podvrhne volání nativních systémových(a stejným způsobem i dalších) knihoven widlí, procesor je v tomto případě stejný, takže i nativní kód běží bez další mezivrstvy.
Ty prodlevy jsou hlavně u překladu DX->OpenGL a DX->OpenAL a pak ještě principielně tam může být jeden indirect call navíc u některých jiných funkcí.
DX->OpenGL: reimplementace na Vulkan z 9(funguje), 10(převážně funguje), 11(převážně funguje) i 12(asi něco ano, status je na wine stránkách). Protože je Vulkan nízkoúrovňové API, je možné optimalizovat implementaci přímo pro každý DX na míru. Funkcionalita, která ještě není implementována znamená pouze to, že se daný efekt nevykreslí.
Ještě jedna poznámka: Wine je implementováno pouze na základě MSDN a black box testů, disassembling je zakázaný z licenčních důvodů.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tak proč pod wine mají
magnezar https://cdr.cz/profil/petr-golich
19. 8. 2018 - 22:48https://cdr.cz/clanek/steam-vyviji-funkci-steam-play-ktera-zpristupnila-nejnovejsi-hry-pro-linux/diskuseTak proč pod wine mají widlous aplikace rychlejší IO operace než pod widlema?
Wine samotné pouze podvrhne volání nativních systémových(a stejným způsobem i dalších) knihoven widlí, procesor je v tomto případě stejný, takže i nativní kód běží bez další mezivrstvy.
Ty prodlevy jsou hlavně u překladu DX->OpenGL a DX->OpenAL a pak ještě principielně tam může být jeden indirect call navíc u některých jiných funkcí.
DX->OpenGL: reimplementace na Vulkan z 9(funguje), 10(převážně funguje), 11(převážně funguje) i 12(asi něco ano, status je na wine stránkách). Protože je Vulkan nízkoúrovňové API, je možné optimalizovat implementaci přímo pro každý DX na míru. Funkcionalita, která ještě není implementována znamená pouze to, že se daný efekt nevykreslí.
Ještě jedna poznámka: Wine je implementováno pouze na základě MSDN a black box testů, disassembling je zakázaný z licenčních důvodů.https://cdr.cz/clanek/steam-vyviji-funkci-steam-play-ktera-zpristupnila-nejnovejsi-hry-pro-linux/diskuse#comment-1175625
+
sam jsi exot, co ani nema predstavu o tom jaky je rozdil mezi ~2% uzivatelu a vyjadreni v absolutnich cislech ;-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
sam jsi exot, co ani nema
k3dAR https://cdr.cz/profil/k3-dar
18. 8. 2018 - 00:47https://cdr.cz/clanek/steam-vyviji-funkci-steam-play-ktera-zpristupnila-nejnovejsi-hry-pro-linux/diskusesam jsi exot, co ani nema predstavu o tom jaky je rozdil mezi ~2% uzivatelu a vyjadreni v absolutnich cislech ;-)https://cdr.cz/clanek/steam-vyviji-funkci-steam-play-ktera-zpristupnila-nejnovejsi-hry-pro-linux/diskuse#comment-1175484
+
Oni prave moc dobre vedi, ze to neni par exotu. Narozdil od statistiky ze steam survey, kterou zobrazujou beznym lidem... maji interne dokonaly prehled o pouzivanosti steamu na linuxu i o mnozstvi her na linuxu hranych. A evidentne ty cisla jsou dost vyznamny, aby to melo cenu ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Oni prave moc dobre vedi, ze
PPK https://cdr.cz/profil/ppk
18. 8. 2018 - 11:09https://cdr.cz/clanek/steam-vyviji-funkci-steam-play-ktera-zpristupnila-nejnovejsi-hry-pro-linux/diskuseOni prave moc dobre vedi, ze to neni par exotu. Narozdil od statistiky ze steam survey, kterou zobrazujou beznym lidem... maji interne dokonaly prehled o pouzivanosti steamu na linuxu i o mnozstvi her na linuxu hranych. A evidentne ty cisla jsou dost vyznamny, aby to melo cenu ;)https://cdr.cz/clanek/steam-vyviji-funkci-steam-play-ktera-zpristupnila-nejnovejsi-hry-pro-linux/diskuse#comment-1175511
+
19. 8. 2018 - 11:59https://cdr.cz/clanek/steam-vyviji-funkci-steam-play-ktera-zpristupnila-nejnovejsi-hry-pro-linux/diskuseNení nad to mít křišťálovou kouli.. :) https://cdr.cz/clanek/steam-vyviji-funkci-steam-play-ktera-zpristupnila-nejnovejsi-hry-pro-linux/diskuse#comment-1175589
+
Nebylo by od veci jit trochu do hloubky pripadne teda jestli bych mohl poprosit o clanek na prani, tak by me docela zajimalo, jaka je situace na linuxu co se tyka hrani. Proste udelat nejake shrnuti, jake hry a jake technologie jsou podporovany nebo potreba doinstalovat.
Ja jsem s linuxem doma skoncil (mimo pocitac nahrazujici NAS, takove uloziste souboru) nekdy v dobe DirectX 9. Posledni jsem na Ubuntu hral serii Mass Effect 1-3.
Pomerne v te dobe zacinalo byt normalni, ze s DirectX9 hrama nebyl pres WINE problem na linuxu, ale DirectX10 neslo.
Tak jestli se od te doby situace zlepsila a linux uz dneska skrz dodatecne nastroje da DirectX10 a 11, pripadne dokonce nejake hry s DirectX12 netusim.
https://www.gamingonlinux.com/articles/dxvk-expands-with-direct3d-10-ove...
Wine není emulátor
https://www.winehq.org/
jen upresnim... je to primo v nazvu WINE, jde o akronym "Wine Is Not an Emulator" ;-)
A vyplatí se to pro těch pár exotů?
a není právě tohle co brání v masovém rozšíření?
Stejně to nepomůže, všechny ty emulace nebo layery atd. mají za následek různé prodlevy, takže to pro hráče nebude.
Tak proč pod wine mají widlous aplikace rychlejší IO operace než pod widlema?
Wine samotné pouze podvrhne volání nativních systémových(a stejným způsobem i dalších) knihoven widlí, procesor je v tomto případě stejný, takže i nativní kód běží bez další mezivrstvy.
Ty prodlevy jsou hlavně u překladu DX->OpenGL a DX->OpenAL a pak ještě principielně tam může být jeden indirect call navíc u některých jiných funkcí.
DX->OpenGL: reimplementace na Vulkan z 9(funguje), 10(převážně funguje), 11(převážně funguje) i 12(asi něco ano, status je na wine stránkách). Protože je Vulkan nízkoúrovňové API, je možné optimalizovat implementaci přímo pro každý DX na míru. Funkcionalita, která ještě není implementována znamená pouze to, že se daný efekt nevykreslí.
Ještě jedna poznámka: Wine je implementováno pouze na základě MSDN a black box testů, disassembling je zakázaný z licenčních důvodů.
sam jsi exot, co ani nema predstavu o tom jaky je rozdil mezi ~2% uzivatelu a vyjadreni v absolutnich cislech ;-)
Oni prave moc dobre vedi, ze to neni par exotu. Narozdil od statistiky ze steam survey, kterou zobrazujou beznym lidem... maji interne dokonaly prehled o pouzivanosti steamu na linuxu i o mnozstvi her na linuxu hranych. A evidentne ty cisla jsou dost vyznamny, aby to melo cenu ;)
Není nad to mít křišťálovou kouli.. :)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.