CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Tesla otevře první českou pobočku. Nová nabíječka nabije auto i z běžné zásuvky

Normální česká zásuvka i s americkým adaptérem je schopna dodat do americké nabíječky max. 16A! Na tento výkon: 220V krát 16A je stavěna normální rozvodová síť v bytech, či domech pro obyčejné zásuvky. Když vezmete zatížením zásuvky více proudu než 16A, vyhodí vám to jistič proudové ochrany, který je nastaven právě na 16A! Pochopitelně, když to nějak proudově ,,ochčijete" (např. na 32A na jednu fázi), tak buď vyhoříte nebo alespoň porušíte předpis o instalaci, a když potom náhodou vyhoříte, kvůli jiné věci, tak pojišťovna vám naprdne, protože jste porušili instalaci, abyste mohli odebírat větší proud, než je v Čechách běžné. Leda byste si to nechali připojit na tři fáze s navýšeným výkonem a s jiným zapojením, než do obyčejné běžné zásuvky, o které byla původně řeč...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně zvládá až 40A takže tady ta polemika na téma i 32A je zbytečná. A hlavně vy víte jaké jsou možnosti amerických domovních jističů podle všeho je to u novostaveb i 100A a více, ale pouze na jedné fázi. A hlavně asi nikdo neví jak je to technicky vyřešené.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Článek byl o: ,,Z běžné české zásuvky". A ta je vždy na vedení průměru max. 2,5 měď pro vidlici 16A! O 40A jsem v českých normách (normální české zásuvky) zatím neslyšel... že by to někdo zkolaudoval...
Ale v té Vaší Americe je asi možné všechno...O tom ale článek nebyl, pane Mack.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Však já mluvil o tom co zvládne nabíječka ne zásuvka. Druhá věc nikde se nehovoří o českých zásuvkách. To že je to váš výklad je Váš trabl

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A co je todle? : cituji z nadpisu:
,,Tesla otevře první českou pobočku. Nová nabíječka nabije auto i z běžné zásuvky".
Člověče, Vy jste snad fakt nemyslící! Ten příkon nabíječky, aby auto bylo nabito rychle, musí z ,,obyčejné zásuvky" být tak veliký, že to naše česká norma pro ,,obyčejné rozvody" z ,,obyčejných zásuvek" vůbec nepovolí. Americké normy neznám, ale české ,,obyčejné" tj. konstrukčně na 16A, toho připojení americké nabíječky, NEJSOU SCHOPNÉ ve výkonu nad 16A pro běžné zásuvkové rozvody. Člověče přemýšlejte! Nebuďte opice, která když zdvojnásobí načerno dráty, tak to holt pojede...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsi nikdy neslyšel o 25A jističi?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejsem odbornik na elektrinu, ale co si pamatuju, tak jsem resil jaky jistic si na barak budu montovat a s tim souvisejici cenu za mesic. Takze by to melo jit. Jen si dotycny priplati dodavateli energii.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A kdo Vám to zkolauduje, když na jistič (to je jedno jestli 40A) od baráku šoupnete přímo nabíječku, aby to jako vydrželo, když byla řeč o : ,,Obyčejné zásuvce", která se vyrábí jenom na 16A? Vždyť to na každé máte i napsané!
Hovořilo se o ,,Obyčejné české zásuvce". Nikoli o neobyčejné americké zásuvce. Adaptér, který udělá z obyčejné neobyčejnou, tak takový neexistuje. To je to samé, jako byste si chtěl obout dětskou botičku nemluvněte na svou nohu čtyřiačtyřicítku!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No tak sorry teda. Nikdy jsem nepotreboval vymenit zasuvku abych zjistoval jaka je norma a jestli moje nova zasuvka bude mit 16A nebo kolik je vlastne mozne maximum. A elektro vyhlasku nastudovanou nemam ani jsem nemam elektro prum.
Ted uz jsem chytrejsi

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Upřímně řečeno, já 50ku také nemám, ale protože s tím dělám jako pomocník, tak vím, co si mohu dovolit v zapojení. Problém je ten, že když se něco v rozvodech tzv. ,,odborně ochčije", tak při zahoření z jakýchkoli důvodů (třeba odhozený Vajgl), Vám nedá pojišťovna ani haléř a ještě zaplatíte pokutu za zásah do rozvodů a za porušení revizních norem v ČR. A přitom to můžete udělat úplně správně a bezpečně, a vyhoření tedy nemusí být od elektriky... Takže nabíjet americkou rychlonabíječkou auto ze zásuvky, kde máte běžně doma třeba pračku, NELZE z důvodu omezeného povoleného příkonu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

my tu mame pre 60 bytov 64A istice, takze teoreticky 1 vetva da radovo 14kW.. Ak by som T100D chcel nabijat na takto silnej vetve, tak by to trvalo 7,14 hodin. Ked sa pozriem von oknom, tak tu mame cojaviem.. no 200 aut.. keby vsetci chceli nabijat naraz, tak to je 2,8MW a to je len tu okolie 3-4 cinziakov. Elektroauta na baterky su uplne ze nezmysel, cim skor si to ludstvo uvedomi, tym viac probelmov si usetri v buducnosti. Tie prachy mali radsej investovat do "lacnych" "malych" jadrovych reaktorov nieco ako mal Tom Cruise v Oblivione co pchal do vrtulnika.
Mochovce maju radovo 500MW na reaktor, x4 cize zaokruhlime to na 2000.. ak chcem 14kW pre vsetky auta, tak mozem naraz nabijat 143k aut.. Na Sk bolo v 2016 3M aut... Ak by som chcel 3M aut dobijat 14kW.. 42 000 MW?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

O vyšších jističích jsem pochopitelně slyšel, ale opět opakuji: Článek byl o ,,Obyčejných českých zásuvkách". A Ty jsou povoleny k instalaci do běžných prostor povoleny jen do výkonu 16A! Ty svorky v té zásuvce by Vám shořely úplně stejně jako se používají načerno konvektomaty v závodních jídelnách, že je zasunou do obyčejné zásuvky v kuchyni a ony mají příkon jenom 2500W ! Jistič 16A to vydrží, vedení 2,5mm měď také, ale zásuvka u vidlice vyhoří. Myslíte, že to odpovídá normě pro rozvod el. energie, i když je to jen na 16A? - Respektive: Taková vedení se totiž připojují napevno. Někdy i tak, že se oddělí jednotlivé fáze a použije se zapojení do hvězdy na všechny fáze. (To není ta americká bílá, ani ta ruská rudá, Ty blbe). -To je 3x240V!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pls, opravte typo v názvu konektoru "NEMÁ 14-50"... krátké A.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.