CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Tesle by trvalo 1600 let, než by vydělala tolik, na kolik je aktuálně ohodnocena

Tak Tesla je jeden z nejkřiklavějších případů, ale on je obecně celý ten amerikou řízený kapitalizmus nemocný. Ani Apple, Google, Microsoft, Amazon nebo i jen nVidia nemají ani zdaleka takovou hodnotu, jakou jim cena akcií připisuje. Problém je, že americký burzovní kapitalizmus je rozjetý vlak, ze kterého se bojí velcí investoři vystoupit. Tím hlavním důvodem je, že největší investoři jsou důchodové fondy Západu, které do tohoto vlaku nasypaly nepředstavitelné bilióny dolarů z peněz svých občanů i peněz nakradených v koloniích /a to jak tradičních, tak i nově postsocialistických) a nyní se bojí přestat sypat nebo dokonce začít vyprodávat, protože vědí, že v ten moment ty bubliny prasknou a to tak, že i černý čtvrtek by proti tomu byl jen legrační epizodka.

Problém je, že se to nedá nafukovat do nekonečna. Na druhou stranu, osekávání občanských práv v rámci covidhysterie, cancel culture, hate culture, jakož i násilná imigrace je příprava nástrojů na zvládnutí té megakrize co se na nás řítí. Vše s cílem nedopustit aby americké a židovské elity přišly o svou světovládu. Takže to bude ještě hodně zajímavé :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Problém také je se stimulací ekonomiky v době COVID, aby se jevila zdravě. Po roce 2008 tato stimulace byla ještě relativně jednoduchá, protože podniky byly otevřené a lidé měli kde utrácet napůjčované peníze. Teď je se zavřenými problém mnohem větší, což je vidět i na grafech, kolik peněz FED napumpoval do oběhu v rámci několika málo měsíců.
Centrální banky v USA poskytují teď takovou likviditu, kterou ale komerční banky ani nestíhají rozlévat mezi lidi přes úvěry a hypotéky, takže banky nakupují akcie a cenné papíry, aby ty peníze do oběhu dostaly zkratkou, a uměle tak pumpují ceny akciových společností nahoru. V Japonsku se tohle odehrává už roky, tamější centrální banky jsou v podstatě největším akciovými investory, až by se to pomalu dalo považovat za nenápadné znárodňování v kapitalistickém kabátě.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Další rudá agitka...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na to že se na nás řítí krize obřích rozměrů začíná upozorňovat stále více lidí, ekonomů a dalších zainteresovaných pro něž je pohyb v těchto oblastech denní náplní.
Covid krize bude oproti tomu jen zahřmění, to co se blíží je bouře. Pravděpodobně ekonomická krize jakou svět nezažil.
Otázkou není jestli, ale kdy. Kdy nastane ta pomyslná hranice, kdy tato gigantická dluhová bublina levných peněz splaskne? Jak dlouho dokáží centrální banky těmito levnými penězi živit tuto párty? Já si myslím, že už to dlouho trvat nebude. Rok, dva, možná pět let?

Aktuálně mi to i trochu začíná připomínat období druhé poloviny 20 let minulého století. Kdy mnoho nových tváří, především amatérů začalo spekulovat na burze. Pár let žili v domnění že to může růst do nekonečna, no všichni víme jak to dopadlo. A nyní ten výsledek může být ještě horší.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jj, akle jak vidíš na případu Jirka1, jsme tu tři rudí agitátoři. Právě kvůli takovým individuím bohužel ten armageddon bude možný...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Víš, jedna věc je vidět příznaky hospodářská krize a druhá věc jsou ty tvý kecy o kolonialismu, zlých kapitalistech, židech a čert ví, co ještě. Jedno je věcí čísel, to druhé tupá ideologie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No, asi před rokem si někteří pokládali otázky typu: "Dostane se cena akcií na $3000?".
Bylo by to zajímavé, ale šíleně neobvyklé. Nicméně Tesla se rozjíždí čím dál více, má čím dál více prostředků a zastavit jí může jen konkurence.
Ale zatím jí konkurence může dostat jen cenou (Nisan Leaf apod.), technoclogicky na tom konkurence líp není (třeba myslím Porshe musí mít větší kapacitu baterií, aby se s Teslou srovnalo).
Pokud tedy Tesla bude udržovat technologický náskok a náskok i v bateriích, tak je možné, že i tu cenovou hladinu srovná a bude na tom ještě líp.
Uvidíme, je to velká neznámá a každý investor musí počítat, že peníze, co investoval, už nikdy nemusí uvidět.
Zdar Max

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Srovnávat Porsche s Teslou může pouze člověk, co ty auta viděl pouze na obrázku. Porsche a nejen to je technologicky o světelný rok před Teslou. Auto nejsou jen baterie a motory. Porsche Taycan má sice o cca 30Wh/km vyšší spotřebu, ale je to dáno tím, že například nemá přefouknuté pneumatiky. Proto s přehledem drží na silnici nesrovnatelně lépe, nežli produkční tesly S a proto taky produkční Teslu S rozkopal na Severní smyčce.

Navíc Tesla nemá žádný náskok v bateriích. Nemá žádný náskok v motorech. Nemá žádný náskok v automatizaci. Baterie Tesly nesnesou srovnání s bateriemi Panasonicu. Číňané už dokonce vyrábí solid state baterie, něco, o čem Muskátor zatím jen mektá.
Jediný náskok který má je, že si bez mrknutí oka lajzne poslat nebezpečné autonomní řízení jako placený betatest mezi své uživatele. Ale to naštěstí jde jen v SSA a nás v civilizované Evropě to trápit nemusí (povolení na to nedostane).

A její jedinou opravdovou výhodou je takřka nekonečný zástup mOvcí. To je mimochodem ten pravý důvod, proč akcie Tesly jsou tam kde jsou. V den, kdy by Musk oficiálně odešel z Tesly, tak by se akcie změnily na bezcenné papírky (Tesla je obrovsky předlužená, byť zejména kvůli investicím, tento fakt by strhnul cenu akcií pod reálnou hodnotu).

Je to paradox, ale v dnešním světě jsou kulty osobnosti ještě silnější, nežli byly v 30 tých letech minulého století.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Panasonic s Teslou dělají baterie v Gigatovárně, takže fakt nechápu, co jste tím myslel, že Panasonic má baterie lepší, než Tesla, když v Teslách jsou přeci reálně baterie Panasonicu. Přesný vztah mezi nimi neznám, co a na kolik je čí zásluha a kolik toho kdo vyrábí, ale na bateriích spolu spolupracují snad od roku 2010.

Pokud jde o motory, koukal jsem na nějaké porovnání a Tesla v tom byla docela vepředu, myslím, že nějaký rozbor motorů z EV dělal i Sandy Munro a k tomuto se stavěl celkem kladně.

Porshe jsem zmínil, protože se dost často porovnává s Teslou, i když je to úplně jiná kategorie. A s tou baterií jsem narážel spíš na ten dojezd, který má Porshe podobný jako Tesla, jen s mnohem větší baterií.

Číňani a baterie. Asi myslíte firmu "Qing Tao"? No, ti to oznámili podobně jako Americká QuantumScape, ale na trhu stále myslím reálný produkt není ani od jedné z těch firem. Nebo kterou firmu myslíte?

Pokud jde o akcie, tak souhlas, pokud by to Musk zabalil, tak důvěra akcionářů nebude dobrá a akcie půjdou strmě dolů. Nevěřím, že by se jejich cena udržela.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Porsche má baterii větší a menší dojezd, to je pravda. Ale také se od plného nabití až do úplného vybití chová úplně stejně tj. předvídavě. Tesla třeba neumí stejně intenzivně regenerativně brzdit když máte hluboko vybitou nebo plně nabitou baterii. Němci to auto prostě připravili tak, jak je jejich uživatel zvyklý. Je to vždy o kompromisech.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Z nedávného srovnávacího testu ADACu vyplývá, že spotřeba Taycanu byla nepatrně pod Modelem X. Model S sice v testu nebyl, ale předpokládám, že se od X příliš lišit nebude. Jinak velikost baterie závisí na zvoleném modelu - Taycan má 93 kWh, Tesla až 100.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.