Tyranny od Obsidian Entertainment dává nahlédnout do vývoje [GC 2016]
Ve všem tom současném chaosu propracovaných akčních RPG her z hlavní proudu herního průmyslu, kdy se vývojáři předhánějí v cinematických záběrech, realistické grafice a akční kamerou, se stále nachází studia, která nedají dopustit na hry ze staré školy.
Jedním takovým studiem je i Obsidian Entertainment, kteří se promítli do herního průmyslu hrami jako Neverwinter Nights, Alpha Protocol, Fallout: New Vegas, South Park: Stick of Truth a Pillars of Eternity. Zkrátka jeden oceňovaný skvost za druhým.
Právě milovníci izometrického RPG ze staré školy jakým je Pillars of Eternity, se mohou aktuálně těšit na další titul podobnéh ražení, Tyranny. Titul se blíže představil už na nedávné E3, kde přinesl trailer a několik screenshotů, včetně detailů ohledně příběhové složky - pro tyto informace doporučujeme přečíst tehdejší článek.
Nové video už se nezaměřuje tolik na hru samotnou, jako spíše na vývoj a zákulisní informace, o které se v Obsidian Enterteinment rozhodli podělit. Jedná se o první z mnoha připravovaných dílů vývojářských deníčků, tentokrát se zaměřením na vytváření světa a jeho prostředí.
Vývojáři se ve videu podělí skrze monology o příběhové pozadí světa s vizuálním doprovodem. Poslední region kontinentu Tiers usilovně vzdoruje nadvládě Kyrose, zlého mocipána a dobyvatele. Hráč je vložen do role jednoho z jeho přisluhovatelů, což z něj činí jakousi postavu na druhé straně barikády, než je ve hrách běžné. Namísto hrdiny je tak hráč uvržen do role záporáka.
Tyranny se pokouší prolnout hranice mezi dobrem a zlem, kdy strany nejsou jen černé a bílé, ale vnímané v širším spektru. Úkolem bude tedy prozkoumat motivace každé postavy, aby mohlo být zvoleno menší zlo. Už jen z tohoto hlediska by měla být každá volba velice subjektivní, aby se průchod každého hráče mohl výrazně lišit.
Dalo by se říci, že ač se hráč bude jakkoliv snažit být velectěným hrdinou, vždy bude vnímán jako záporák v očích ostatních, které zdánlivě dobrý skutek poznamenal horší cestou. Nemluvě o tom, že nadměrné dobro upozorní ostatní na vaši slabinu, aby vás mohli zneužít ve svůj prospěch.
Ve videu se naskytne příležitost vidět i dopad některých voleb, kdy jedno město vypadá při jednom průchodu hry plné života, obyvatel a radosti, a v druhém jej postihlo ohavné zemětřesení. Těchto dopadů na herní svět by mělo být ve hře nespočet, aby každý průchod hrou byl zcela unikátní.
Volby budou alfou a omegou celé hry, jak tomu ostatně u oldschoolových RPG výpravného stylu bývá. Tyranny bychom se měli dočkat už letošní rok pro Windows PC, Linux a Max.
Diskuse ke článku Tyranny od Obsidian Entertainment dává nahlédnout do vývoje [GC 2016]