Ten dojezd závisí především na bateriích ne? Tak jak to že je tam takový rozdíl v ceně když to prodávají bez baterek? Ty solární panely totiž nemají šanci tomu elektromobilo nijak závratně pomoct., ta plocha na kapotě (ještě ve směru slunce) je prostě na to příliš malá...
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ten dojezd závisí především
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
9. 8. 2018 - 11:20https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuseTen dojezd závisí především na bateriích ne? Tak jak to že je tam takový rozdíl v ceně když to prodávají bez baterek? Ty solární panely totiž nemají šanci tomu elektromobilo nijak závratně pomoct., ta plocha na kapotě (ještě ve směru slunce) je prostě na to příliš malá...https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuse#comment-1173183
+
Spotřeba elektromobilů je jistojistě kolem 150Wh/km, těžké tesly mají 250Wh/km.
Budu strašlivej optimista řekněme, že na tom je 10m2 panelů s 350Wh peak.
Za 8 hodin to teda vyrobí 28kWh.
250km jízdy bude spotřeba 37kWh. Tak baterka tam asi bude 35kWh. Jak nabiješ 35 z 28. Blbě.
A realita: nebude na tom 10m2 panelů, nebudou mít účinost 350W/m2, nebudou v ideálním sklonu všechny a celý den, nebude celý den svítit slunce, plus ztráty konverzí pro nabíjení.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Spotřeba elektromobilů je
Chupas https://cdr.cz/profil/chupas
9. 8. 2018 - 11:51https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuseSpotřeba elektromobilů je jistojistě kolem 150Wh/km, těžké tesly mají 250Wh/km.
Budu strašlivej optimista řekněme, že na tom je 10m2 panelů s 350Wh peak.
Za 8 hodin to teda vyrobí 28kWh.
250km jízdy bude spotřeba 37kWh. Tak baterka tam asi bude 35kWh. Jak nabiješ 35 z 28. Blbě.
A realita: nebude na tom 10m2 panelů, nebudou mít účinost 350W/m2, nebudou v ideálním sklonu všechny a celý den, nebude celý den svítit slunce, plus ztráty konverzí pro nabíjení. https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuse#comment-1173195
+
Na té kapotě je slunci vystaveno tak 2-3 m2, víc ne... je třeba uvažovat taky sklon vůči slunci odvrácenou stranu atd. řekněme že budu jezdit jen do práce a zpráce a nebude to zas takadaleko a spotřebuju jen 15-kWh za den z těch panelů dostanu kolik, desetinu, nabo i pětinu?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Na té kapotě je slunci
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
9. 8. 2018 - 12:26https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuseNa té kapotě je slunci vystaveno tak 2-3 m2, víc ne... je třeba uvažovat taky sklon vůči slunci odvrácenou stranu atd. řekněme že budu jezdit jen do práce a zpráce a nebude to zas takadaleko a spotřebuju jen 15-kWh za den z těch panelů dostanu kolik, desetinu, nabo i pětinu?https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuse#comment-1173198
+
Výpočty a testy ukazují průměr 10km/den v našich podmínkách. To je cca 3500km/rok. Určitě to nebude jediný zdroj energie, ale pro spoustu lidí to znamená významnou část ujetých kilometrů.
V praxi - přes léto by člověk auto vůbec "netankoval", pokud nepojede dále, než je kapacita baterie a v zimě bude nabíjet o chlup méně, než běžná elektroauta.
Za mě určitě užitečná věc a záleží jen o kolik to auto prodraží. Těch pár článků je celkem zdarma (panely se stejným počtem článků výjdou na ~10-15k, dc-dc je do 10k určitě). za 10 let provozu to ušetří ~35000km, podle ceny elektřiny a spotřeby 20-40k korun. Celkově to výjde +- na stejno, jen člověk nemusí tak často k zásuvce.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Výpočty a testy ukazují
ptipi https://cdr.cz/profil/ptipi
13. 8. 2018 - 12:43https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuseVýpočty a testy ukazují průměr 10km/den v našich podmínkách. To je cca 3500km/rok. Určitě to nebude jediný zdroj energie, ale pro spoustu lidí to znamená významnou část ujetých kilometrů.
V praxi - přes léto by člověk auto vůbec "netankoval", pokud nepojede dále, než je kapacita baterie a v zimě bude nabíjet o chlup méně, než běžná elektroauta.
Za mě určitě užitečná věc a záleží jen o kolik to auto prodraží. Těch pár článků je celkem zdarma (panely se stejným počtem článků výjdou na ~10-15k, dc-dc je do 10k určitě). za 10 let provozu to ušetří ~35000km, podle ceny elektřiny a spotřeby 20-40k korun. Celkově to výjde +- na stejno, jen člověk nemusí tak často k zásuvce. https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuse#comment-1173843
+
tohle je fakt solidní zelenej trolling, to nemá cenu dál rozebírat
řekl bych - jen ať si to ekofašouni poříděj a potom pláčou, kdo je podfouknul - ale oni nám to bohužel nejdřív vnutěj pod trestem smrti za používání alternativy
budoucnost bude velkolepá, za 10 let budou mít fotovoltaický panely jistě účinnost 2930%, aby z nich aspoň trochu něco káplo
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tohle je fakt solidní zelenej
kuban https://cdr.cz/profil/kuban
9. 8. 2018 - 15:52https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskusetohle je fakt solidní zelenej trolling, to nemá cenu dál rozebírat
řekl bych - jen ať si to ekofašouni poříděj a potom pláčou, kdo je podfouknul - ale oni nám to bohužel nejdřív vnutěj pod trestem smrti za používání alternativy
budoucnost bude velkolepá, za 10 let budou mít fotovoltaický panely jistě účinnost 2930%, aby z nich aspoň trochu něco káplo https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuse#comment-1173273
+
Mohu se zeptat autora, kde čerpal informace v článku? Ten projekt trochu sleduju, ale na stránkách Sonomotors je něco jiného než tady. Píše se jen o jedné verzi za 16000,- + 4000,- baterie. Solární dobíjení rozhodně nedobije elektromobil za 8 hodin, podle výrobce dodá za den energii až na 30 km jízdy. Aktuální počet objednávek není 5000, ale 6686 ...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Mohu se zeptat autora, kde
machy https://cdr.cz/profil/miloslav-machotka
10. 8. 2018 - 08:42https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuseMohu se zeptat autora, kde čerpal informace v článku? Ten projekt trochu sleduju, ale na stránkách Sonomotors je něco jiného než tady. Píše se jen o jedné verzi za 16000,- + 4000,- baterie. Solární dobíjení rozhodně nedobije elektromobil za 8 hodin, podle výrobce dodá za den energii až na 30 km jízdy. Aktuální počet objednávek není 5000, ale 6686 ...https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuse#comment-1173372
+
mám rád tento web... asi ani ne tak pro obsah jako pro jeho čtenáře. Šel jsem do komentářů abych bláboly z článku vyvrátil a ono už to bylo uděláno. :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mám rád tento web... asi ani
Matess https://cdr.cz/profil/matesscz
10. 8. 2018 - 09:19https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskusemám rád tento web... asi ani ne tak pro obsah jako pro jeho čtenáře. Šel jsem do komentářů abych bláboly z článku vyvrátil a ono už to bylo uděláno. :)https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuse#comment-1173399
+
Smutné je, že ani po týdnu se autor ke svému článku nevyjádří...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Smutné je, že ani po týdnu se
machy https://cdr.cz/profil/miloslav-machotka
17. 8. 2018 - 07:47https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuseSmutné je, že ani po týdnu se autor ke svému článku nevyjádří...https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuse#comment-1175034
+
Autor tady pise snad dve tretiny clanku. Vypada to ,ze pernik slape jak ma. Co na tom, ze jsou to kolikrat blaboly, kdyz to reknu slusne :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Autor tady pise snad dve
rman https://cdr.cz/profil/r-man
23. 8. 2018 - 11:22https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuseAutor tady pise snad dve tretiny clanku. Vypada to ,ze pernik slape jak ma. Co na tom, ze jsou to kolikrat blaboly, kdyz to reknu slusne :-)https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuse#comment-1177887
+
Posere jim to pták a nabíjecí výkon klesne o polovinu. Kdybych s tím zaparkoval před panelákem v Ostravě, tak druhý den kvůli prachu na kapotě neodjedu. Tyhle baterkové auta jsou slepá ulička na kterou by se mělo co nejdříve zapomenout.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Posere jim to pták a nabíjecí
corwin78 https://cdr.cz/profil/corwin78
10. 8. 2018 - 10:03https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskusePosere jim to pták a nabíjecí výkon klesne o polovinu. Kdybych s tím zaparkoval před panelákem v Ostravě, tak druhý den kvůli prachu na kapotě neodjedu. Tyhle baterkové auta jsou slepá ulička na kterou by se mělo co nejdříve zapomenout. https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuse#comment-1173432
+
baterkova auta jsou vhodna na denni jezdeni po meste a okolo. Tam jsou skvela. Na dalkove cesty a dalnice uz to tak super neni... Jako slepou ulicku bych to neoznacoval. To ze jsme zvykli na to ze PHM natankujeme na kazdem rohu je vlastne vic komplikovana cesta nez elektrikca pripojka. Jen to povazujeme za samozrejmost, ale kdyz si uvedomite jak komplikovane je ropu vytezit, zpracovat a dopravit, tak elektrina je proti tomu pohoda...
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
baterkova auta jsou vhodna na
Matess https://cdr.cz/profil/matesscz
10. 8. 2018 - 10:33https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskusebaterkova auta jsou vhodna na denni jezdeni po meste a okolo. Tam jsou skvela. Na dalkove cesty a dalnice uz to tak super neni... Jako slepou ulicku bych to neoznacoval. To ze jsme zvykli na to ze PHM natankujeme na kazdem rohu je vlastne vic komplikovana cesta nez elektrikca pripojka. Jen to povazujeme za samozrejmost, ale kdyz si uvedomite jak komplikovane je ropu vytezit, zpracovat a dopravit, tak elektrina je proti tomu pohoda...https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuse#comment-1173447
+
S tou ropou jen souhlasím, už kvůli závislosti na Rusku, kterou je potřeba minimalizovat, nebo pokud možno úplně eliminovat - já preferuji palivové články, to je cesta, do které by se mělo nejvíce investovat. Jak jsi psal, docela vidím smysl v baterkových "nákupních taškách" do města, ale nějaké větší nasazení aut na baterky není únosné ani pro naši energetickou soustavu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
S tou ropou jen souhlasím, už
corwin78 https://cdr.cz/profil/corwin78
10. 8. 2018 - 15:58https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuseS tou ropou jen souhlasím, už kvůli závislosti na Rusku, kterou je potřeba minimalizovat, nebo pokud možno úplně eliminovat - já preferuji palivové články, to je cesta, do které by se mělo nejvíce investovat. Jak jsi psal, docela vidím smysl v baterkových "nákupních taškách" do města, ale nějaké větší nasazení aut na baterky není únosné ani pro naši energetickou soustavu.https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuse#comment-1173540
+
elektricke kei cars je ta spravna cesta... rekl bych ze kdyby byl nekdo v renaultu pri smyslech a udelali twizi s oknama a dverma za cenu pod nejlevnejsi dacii (coz by podle me v pohode melo jit udelat), tak by to bylo idealni vozitko na nakupy a do prace z prace pro 80% lidi.
Jen na to nejsme zvykli... typicky priklad jsou kola. Uz hodne let na kolo muzete namontovat asistencni motor do 1kW vykonu. Elektrokola jsou tu mnohem kratsi dobu ve srovnani s benzinem a jeste tam mate limit na 250W trvaleho vykonu a 25km/h. Potkavam takovych 50 elektrokol na 1 benzinove. Elektrokolo muze byt totiz docela levny prostredek a diky odminatelne baterii i lide bydlici v panelovem dome nemaji problem s nabijenim.
O kousek dal jsou potom elektricke skutry. Proti benzinovym maji vyhodu ve skoro nulovem servise, ale baterie uz je tak cca 10-15x vetsi coz znemoznuje snadne vyjmuti a nabijeni v bytě.
Tohle je podle me hlavni duvod nerozsireni elektrickych skutru. Uz se k tomu chovate jako ke skutru a ne kolu, ale zmoknete na tom stejne jako na kole a cena je jako bazarove auto. Navic muzete jezdit jen kdyz je hezky a mimo obdobi mrazu a snehu.
Proste tu chybi mala (a hlavne cenove dostupna) elektricka auta. Lithiove baterie za poslednich 10 let klesly cenou na 1/3 a uz se daji koupit za cenu kolem 6500kč za 1kWh. Pro představu twizi má 6kWh baterii s dojezdem až 100km, což znamená 80km reálně a 50km jako prase. Takže cena baterie opravdu není problém... Většina lidí má práci do 20km, takže i ten 50km dojezd na den prostě stačí.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
elektricke kei cars je ta
Matess https://cdr.cz/profil/matesscz
10. 8. 2018 - 21:22https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuseelektricke kei cars je ta spravna cesta... rekl bych ze kdyby byl nekdo v renaultu pri smyslech a udelali twizi s oknama a dverma za cenu pod nejlevnejsi dacii (coz by podle me v pohode melo jit udelat), tak by to bylo idealni vozitko na nakupy a do prace z prace pro 80% lidi.
Jen na to nejsme zvykli... typicky priklad jsou kola. Uz hodne let na kolo muzete namontovat asistencni motor do 1kW vykonu. Elektrokola jsou tu mnohem kratsi dobu ve srovnani s benzinem a jeste tam mate limit na 250W trvaleho vykonu a 25km/h. Potkavam takovych 50 elektrokol na 1 benzinove. Elektrokolo muze byt totiz docela levny prostredek a diky odminatelne baterii i lide bydlici v panelovem dome nemaji problem s nabijenim.
O kousek dal jsou potom elektricke skutry. Proti benzinovym maji vyhodu ve skoro nulovem servise, ale baterie uz je tak cca 10-15x vetsi coz znemoznuje snadne vyjmuti a nabijeni v bytě.
Tohle je podle me hlavni duvod nerozsireni elektrickych skutru. Uz se k tomu chovate jako ke skutru a ne kolu, ale zmoknete na tom stejne jako na kole a cena je jako bazarove auto. Navic muzete jezdit jen kdyz je hezky a mimo obdobi mrazu a snehu.
Proste tu chybi mala (a hlavne cenove dostupna) elektricka auta. Lithiove baterie za poslednich 10 let klesly cenou na 1/3 a uz se daji koupit za cenu kolem 6500kč za 1kWh. Pro představu twizi má 6kWh baterii s dojezdem až 100km, což znamená 80km reálně a 50km jako prase. Takže cena baterie opravdu není problém... Většina lidí má práci do 20km, takže i ten 50km dojezd na den prostě stačí.https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuse#comment-1173597
+
Pokud je neco slepa ulicka, tak jsou to prave palivove clanky. Proti bateriim velka ztrata efektivy a nemoznost nabijet kdekoli a slozita a neekologicka vyroba paliva s jeste slozitejsim skladovanim. https://www.youtube.com/watch?v=f7MzFfuNOtY
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pokud je neco slepa ulicka,
BlackRider https://cdr.cz/profil/blackrider
13. 8. 2018 - 08:18https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskusePokud je neco slepa ulicka, tak jsou to prave palivove clanky. Proti bateriim velka ztrata efektivy a nemoznost nabijet kdekoli a slozita a neekologicka vyroba paliva s jeste slozitejsim skladovanim.
https://www.youtube.com/watch?v=f7MzFfuNOtYhttps://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuse#comment-1173750
+
Ropa a závislost na rusku?? Co je to zase za bláboly. 75% produkce ropy kontrolují země OPEC (což jsou takové super země jako saudi, irán, atd.) a mezi ně rusko rozhodně nepatří, naopak jim to sabotuje..
jděte s tou politiskou agitkou do zádele.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ropa a závislost na rusku??
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
23. 8. 2018 - 12:44https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuseRopa a závislost na rusku?? Co je to zase za bláboly. 75% produkce ropy kontrolují země OPEC (což jsou takové super země jako saudi, irán, atd.) a mezi ně rusko rozhodně nepatří, naopak jim to sabotuje..
jděte s tou politiskou agitkou do zádele.https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuse#comment-1177998
+
Me by se strasne libilo mit moznost si z jakyhokoliv auta udelat castecne elektricky - pridanim baterii, elektromotoru a treba i panelu na strechu. Na dojizdeni do prace (a nasledny objeti par obchodu a nakup a pripadny vyzvednuti deti ze skol a skolek), kdy auto stoji celej den zaparkovany a dobiji se, je to idealni. A hybridy maj i nejaky povoleni na modrejch zonach, dalsi velky plus.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Me by se strasne libilo mit
rman https://cdr.cz/profil/r-man
23. 8. 2018 - 11:26https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuseMe by se strasne libilo mit moznost si z jakyhokoliv auta udelat castecne elektricky - pridanim baterii, elektromotoru a treba i panelu na strechu. Na dojizdeni do prace (a nasledny objeti par obchodu a nakup a pripadny vyzvednuti deti ze skol a skolek), kdy auto stoji celej den zaparkovany a dobiji se, je to idealni. A hybridy maj i nejaky povoleni na modrejch zonach, dalsi velky plus.https://cdr.cz/clanek/v-nemecku-bude-mozne-jiz-v-pristim-roce-potkat-solarni-elektromobil/diskuse#comment-1177890
+
Ten dojezd závisí především na bateriích ne? Tak jak to že je tam takový rozdíl v ceně když to prodávají bez baterek? Ty solární panely totiž nemají šanci tomu elektromobilo nijak závratně pomoct., ta plocha na kapotě (ještě ve směru slunce) je prostě na to příliš malá...
Spotřeba elektromobilů je jistojistě kolem 150Wh/km, těžké tesly mají 250Wh/km.
Budu strašlivej optimista řekněme, že na tom je 10m2 panelů s 350Wh peak.
Za 8 hodin to teda vyrobí 28kWh.
250km jízdy bude spotřeba 37kWh. Tak baterka tam asi bude 35kWh. Jak nabiješ 35 z 28. Blbě.
A realita: nebude na tom 10m2 panelů, nebudou mít účinost 350W/m2, nebudou v ideálním sklonu všechny a celý den, nebude celý den svítit slunce, plus ztráty konverzí pro nabíjení.
Na té kapotě je slunci vystaveno tak 2-3 m2, víc ne... je třeba uvažovat taky sklon vůči slunci odvrácenou stranu atd. řekněme že budu jezdit jen do práce a zpráce a nebude to zas takadaleko a spotřebuju jen 15-kWh za den z těch panelů dostanu kolik, desetinu, nabo i pětinu?
Výpočty a testy ukazují průměr 10km/den v našich podmínkách. To je cca 3500km/rok. Určitě to nebude jediný zdroj energie, ale pro spoustu lidí to znamená významnou část ujetých kilometrů.
V praxi - přes léto by člověk auto vůbec "netankoval", pokud nepojede dále, než je kapacita baterie a v zimě bude nabíjet o chlup méně, než běžná elektroauta.
Za mě určitě užitečná věc a záleží jen o kolik to auto prodraží. Těch pár článků je celkem zdarma (panely se stejným počtem článků výjdou na ~10-15k, dc-dc je do 10k určitě). za 10 let provozu to ušetří ~35000km, podle ceny elektřiny a spotřeby 20-40k korun. Celkově to výjde +- na stejno, jen člověk nemusí tak často k zásuvce.
tohle je fakt solidní zelenej trolling, to nemá cenu dál rozebírat
řekl bych - jen ať si to ekofašouni poříděj a potom pláčou, kdo je podfouknul - ale oni nám to bohužel nejdřív vnutěj pod trestem smrti za používání alternativy
budoucnost bude velkolepá, za 10 let budou mít fotovoltaický panely jistě účinnost 2930%, aby z nich aspoň trochu něco káplo
Mohu se zeptat autora, kde čerpal informace v článku? Ten projekt trochu sleduju, ale na stránkách Sonomotors je něco jiného než tady. Píše se jen o jedné verzi za 16000,- + 4000,- baterie. Solární dobíjení rozhodně nedobije elektromobil za 8 hodin, podle výrobce dodá za den energii až na 30 km jízdy. Aktuální počet objednávek není 5000, ale 6686 ...
mám rád tento web... asi ani ne tak pro obsah jako pro jeho čtenáře. Šel jsem do komentářů abych bláboly z článku vyvrátil a ono už to bylo uděláno. :)
Smutné je, že ani po týdnu se autor ke svému článku nevyjádří...
Autor tady pise snad dve tretiny clanku. Vypada to ,ze pernik slape jak ma. Co na tom, ze jsou to kolikrat blaboly, kdyz to reknu slusne :-)
Posere jim to pták a nabíjecí výkon klesne o polovinu. Kdybych s tím zaparkoval před panelákem v Ostravě, tak druhý den kvůli prachu na kapotě neodjedu. Tyhle baterkové auta jsou slepá ulička na kterou by se mělo co nejdříve zapomenout.
baterkova auta jsou vhodna na denni jezdeni po meste a okolo. Tam jsou skvela. Na dalkove cesty a dalnice uz to tak super neni... Jako slepou ulicku bych to neoznacoval. To ze jsme zvykli na to ze PHM natankujeme na kazdem rohu je vlastne vic komplikovana cesta nez elektrikca pripojka. Jen to povazujeme za samozrejmost, ale kdyz si uvedomite jak komplikovane je ropu vytezit, zpracovat a dopravit, tak elektrina je proti tomu pohoda...
S tou ropou jen souhlasím, už kvůli závislosti na Rusku, kterou je potřeba minimalizovat, nebo pokud možno úplně eliminovat - já preferuji palivové články, to je cesta, do které by se mělo nejvíce investovat. Jak jsi psal, docela vidím smysl v baterkových "nákupních taškách" do města, ale nějaké větší nasazení aut na baterky není únosné ani pro naši energetickou soustavu.
elektricke kei cars je ta spravna cesta... rekl bych ze kdyby byl nekdo v renaultu pri smyslech a udelali twizi s oknama a dverma za cenu pod nejlevnejsi dacii (coz by podle me v pohode melo jit udelat), tak by to bylo idealni vozitko na nakupy a do prace z prace pro 80% lidi.
Jen na to nejsme zvykli... typicky priklad jsou kola. Uz hodne let na kolo muzete namontovat asistencni motor do 1kW vykonu. Elektrokola jsou tu mnohem kratsi dobu ve srovnani s benzinem a jeste tam mate limit na 250W trvaleho vykonu a 25km/h. Potkavam takovych 50 elektrokol na 1 benzinove. Elektrokolo muze byt totiz docela levny prostredek a diky odminatelne baterii i lide bydlici v panelovem dome nemaji problem s nabijenim.
O kousek dal jsou potom elektricke skutry. Proti benzinovym maji vyhodu ve skoro nulovem servise, ale baterie uz je tak cca 10-15x vetsi coz znemoznuje snadne vyjmuti a nabijeni v bytě.
Tohle je podle me hlavni duvod nerozsireni elektrickych skutru. Uz se k tomu chovate jako ke skutru a ne kolu, ale zmoknete na tom stejne jako na kole a cena je jako bazarove auto. Navic muzete jezdit jen kdyz je hezky a mimo obdobi mrazu a snehu.
Proste tu chybi mala (a hlavne cenove dostupna) elektricka auta. Lithiove baterie za poslednich 10 let klesly cenou na 1/3 a uz se daji koupit za cenu kolem 6500kč za 1kWh. Pro představu twizi má 6kWh baterii s dojezdem až 100km, což znamená 80km reálně a 50km jako prase. Takže cena baterie opravdu není problém... Většina lidí má práci do 20km, takže i ten 50km dojezd na den prostě stačí.
Pokud je neco slepa ulicka, tak jsou to prave palivove clanky. Proti bateriim velka ztrata efektivy a nemoznost nabijet kdekoli a slozita a neekologicka vyroba paliva s jeste slozitejsim skladovanim.
https://www.youtube.com/watch?v=f7MzFfuNOtY
Ropa a závislost na rusku?? Co je to zase za bláboly. 75% produkce ropy kontrolují země OPEC (což jsou takové super země jako saudi, irán, atd.) a mezi ně rusko rozhodně nepatří, naopak jim to sabotuje..
jděte s tou politiskou agitkou do zádele.
Me by se strasne libilo mit moznost si z jakyhokoliv auta udelat castecne elektricky - pridanim baterii, elektromotoru a treba i panelu na strechu. Na dojizdeni do prace (a nasledny objeti par obchodu a nakup a pripadny vyzvednuti deti ze skol a skolek), kdy auto stoji celej den zaparkovany a dobiji se, je to idealni. A hybridy maj i nejaky povoleni na modrejch zonach, dalsi velky plus.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.