CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Vozy Mercedes-Benz budou mít QR kódy, které mohou zachránit životy

Nejak mi neni jasne, jakeho patentu se vzdavaji... patent na pouziti QR kodu obsahujici URL? To snad ne?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Taky mam pocit, ze hlavni duvod proc se patentu verejne vzdavaji je, ze neveri, ze by obstal ... ale stejne hezke gesto.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

pokud vím, tak lze patentovat i užití nějakého celku, systému, způsobu použití atp.
Tj. nemají patentovaný QR kód, ale jeho užití k jako návod pro hasiče.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

V tom pripade to je ale smesne... takova vec by snad nemela byt patentovatelna.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

2015? Proc? To je takovy problem udelat webovou aplikaci, kde si vybere clovek vuz a vytiskne mu to stitek, ktery si nalepi na auto?

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Ono to nejspis nebude nalepene, ale soucasti vyroby auta, a menit vyrobu auta nejde rychle ani u prkotin - nez to proleze schvalovacim procesem ...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

asi by to i šlo - otázkou je, co vše je v tom QR kódu zaznamenáno. Počet a umístění airbagů? U každého kusu byť stejného modelu to může být jinak. Stejně tak můžou být jiné střihací zóny pro různé karosářské verze. Jiné motorizace - jiné výztuhy karoserie. Jiné klimatizační médium v rámci modelu(ty nové můžou člověka poleptat, nebo se i vznítit při styku s rozpáleným výfukem)
Z toho vzniká otázka - kdo zaručí, že vylepená informace bude správná.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Citace:
Věty

"Jeden bude umístěn pod krytem nádrže benzínu a druhý na opačné straně na sloupku mezi předními a zadními dveřmi, jelikož je malá pravděpodobnost, že by při dopravní nehodě byly současně poškozeny obě strany vozu."

a

"V současnosti to funguje tak, že pokud je vozidlo zničené až k nepoznání, záchranáři jsou nuceni zjišťovat údaje o vozidle podle poznávací značky."

já osobně chápu tak, že si odporují.

Mimo jiné, je-li auto zničeno k nepoznání, pak předpokládám, že je QR kód bude to poslední, co záchranáře při vystřihávání bude zajímat. Nepamatuji, že by se kdy záchranáři při řešení nehod obraceli výrobce, aby získali informaci, kde nejlépe odstřihávat nebo páčit nebo jen zjišťovali údaje o vozidle kvůli extrakci osob. Na to není čas. Prostě se jde po obecně známých nebo patrných slabých místech. Podobné to je, když je potřeba prostě a jednoduše vypáčit zkřížené dveře, nebo něco roztáhnout, aby se uvolnila zaklesnutá případně přimáčknutá končetina. Je jedno, kde je co slabší či bytelnější, když se to musí zrovna tady v tomto bodě roztáhnout či ohnout. Navíc při velké nehodě se všechno různě zkroutí a z pevných částí se může stát slabá nebo ze slabých pevná (viz vlnité či trapézové plechy)...

Dle mého skromného názoru si myslím, že se to neujme, ale proč to nezkusit, i kdyby to mělo zachránit jen jeden život, je to prakticky nulová částka z celkové ceny auta.

Nakonec nezaškodí shlédnout pár videí na YouTube prostě jen tak pro představu...

něco z ciziny
https://www.youtube.com/watch?v=N7cVSB8GMHw
https://www.youtube.com/watch?v=k-u2eMRoCJ4

a něco od nás
https://www.youtube.com/watch?v=s1MUhm5dh74
https://www.youtube.com/watch?v=0FhDbkWABJk

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.