CDR.cz - Vybráno z IT

Vygenerujte si vlastní úroveň do Dooma pomocí svého robotického vysavače

Rich Whithouse poskládal data o svém bytě z autonomního robotického vysavače a vytvořil z nich mapu, kterou transformoval v plnohodnotnou úroveň v klasické hře Doom. Celý software k tomu potřebný uveřejnil a je zdarma k dispozici.

V předvánočních akcích a Black Fridays byly k dostání stále více populární robotické vysavače. Obvykle se prodávají dva základní typy. Ty levnější prostě jedou po podlaze náhodným směrem a jakmile se před nimi ocitne překážka, změní směr jízdy. Druhý a dražší typ si při prvních cestách po bytě vytvoří mapu prostoru s tím, že následné úklidy jsou již pečlivě a efektivně naplánované.

Právě druhý typ přivedl na svět myšlenku modulu nazvaného Doomba, který vygenerovanou mapu bytu dokáže převést z robotického autonomního vysavače v plnohodnotnou úroveň do legendární střílečky Doom. Jedná se však o neoficiální doplněk, která se zrodila v hlavě herního vývojáře Riche Whitehouse. Celý projekt pak zdokumentoval a popsal na svém webu

Data, která získal ze svého vysavače, zpracoval za pomoci modulu Doomba, který vytvořil Whithouse pomocí Noesis, nástroje pro vývoj her. Sám autor vlastní pouze vysavač Roomba 980, a tedy jedině u něj prý dokáže garantovat správnou funkcionalitu. Aplikace zprvu využívá bezdrátové sítě, pomocí kterých monitoruje pohyb vysavače s určitou přesností a sbírá data z jeho senzorů. 

Po dokončení mapování bytu nezbývá nic jiného než konvertovat tuto mapu na level pro Doom. Nový level je však zapotřebí brát s jistou rezervou a s ohledem na omezenou přesnost senzorů. Z toho důvodu nemusí být mapa zcela identickou kopií bytu. Uživatel si může nastavit nejrůznější textury objektů, podlah, zdí a dalších.

Kompletní software, který je zapotřebí pro vytvoření vlastní mapy pro Doom je k dispozici zcela zdarma.

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku Vygenerujte si vlastní úroveň do Dooma pomocí svého robotického vysavače

Žádné komentáře.