Zájem o Apple ustává, meziročně prodal o 10 milionů iPhonů méně
S logem nakousnutého jablka se prodalo méně iPhonů, tabletů i počítačů. Analytici předpovídali dokonce ještě výraznější propad, než odpovídá skutečnosti.
iPhony jsou u zákazníků největším tahounem značky, tvoří přibližně dvě třetiny všech výnosů. V meziročním srovnání klesl příjem Applu za prodej chytrých mobilních telefonů iPhone o necelých 20 procent, tedy o více než 7 miliard dolarů. Za stejné období se v loňském roce ve druhém fiskálním čtvrtletí prodalo 61 milionů iPhonů, letos pouze 51 milionů kusů. Prodejnost tabletů iPad a počítačů iMac se také zhoršila, akorát ne tak razantně jako u iPhone. Applu se dle statistiky dařilo pouze v odvětví služeb, kam spadá například Apple Pay, Apple Music nebo iCloud. Za služby utržil o 20 % více než vloni a to téměř šest miliard dolarů.
Podle Tima Cooka je menší prodejnost iPhonů způsobená tím, že jen malá část uživatelů smartphonu iPhone 6/6 Plus přešla na novější model iPhone 6S/6S Plus. Mnoho z nich zřejmě vyčkává na příchod iPhone 7.
Apple bude muset zřejmě brzy změnit strategii, nové modely iPhonů by měl představovat častěji než jednou za dva roky, případně telefony vylepšovat mnohem výrazněji než pouhou výměnou hardwaru. Výrobce se však zatím snaží rozšířit svou zákaznickou základnu na asijském trhu, kde propaguje nový cenově dostupný model iPhone SE.
Výrobce tvrdí, že může své uživatele rozdělit do tří skupin. V první jsou ti, kteří si iPhone pořídili jako svůj první smartphone, ve druhé jsou lidé, kteří mění staré zařízení iPhone za nové, a ve třetí jsou zákazníci, kteří k Applu stále častěji přechází z konkurenčního operačního systému Android. Podle Tima Cooka zůstává 95 % uživatelů věrných značce Apple.
TZ