Zpátky do lavic, FAMU otevírá studium herního designu
Už dlouhá léta se v tuzemském studijním programu mluví o tom, že herní design je obor, na který se nesmí zapomínat a jak to tak vypadá, věci se konečně hnou dopředu. Podle slov děkana Filmové a televizní fakulty FAMU Zdeňka Holého, je v akademickém roce 2018-2019 v plánu otevření katedry designu počítačových her.
„Je to přirozené. Počítačové hry potřebují scenáristy, dramaturgy, animátory i zvukaře, k FAMU má tedy celý obor mnohem blíž, než se zdá. Předkládá nové výzvy, které ale vycházejí z principů, jež se u nás dávno vyučují,“ říká Zdeněk Holý v rozhovoru pro server Aktuálně.cz.
V rámci studia bude FAMU okrajově spolupracovat s Matematicko-fyzikální fakultou Univerzity Karlovy, konkrétně s oborem počítačové grafiky a vývojářství, plně soustředit se ale chce právě na herní design. Katedra bude vyučovat i základy programování, nepůjde však o její prioritu. Zdeněk Holý si je plně vědom toho, že v herním vývoji se využívá již existujících enginů, které studium také plnohodnotně zmapuje.
FAMU aktuálně jedná s velkými vývojářskými studii, z jejichž kanceláří by mohli přijít také zkušení lektoři s praxí. Takové kontakty nahrávají i studentům v jejich budoucím uplatnění. Forma studia bude prozatím magisterská, garantem fakulty bude Helena Bendová.