XCOM 2 ohlášen! Tentokrát žádné konzole, ale exkluzivně pro PC, Mac a Linux
Je nám radostí vám zpříjemnit den oznámením pokračování úspěšné tahové strategie od 2K – XCOM: Enemy Unknown, pojmenované jednoduše XCOM 2, bez přízviska.
Na starost si jej berou stejní lidé, kteří uplácali jeho předchůdce (Enemy Unknown), který byl dost solidní. Mluvíme samozřejmě o Firaxis Games a jeho vydavateli 2K Games. Snad si tedy vývojáři zachovají čest a nabídnou nám podobný zážitek i v druhém díle.
V XCOM 2 se podíváme na druhou stranu barikády. Nyní to budeme my, kdo bude napadat planetu Zemi. Některé by to mohlo svádět k myšlence, že budeme hrát za emzáky. Těm však musíme zkazit radost, jelikož pořád budeme hrát za klaďase.
Ocitneme se totiž dvacet let po uplynutí událostí prvního dílu a věci se mají poněkud pochmurně. Mimozemšťanům se nakonec Zemi povedlo obsadit a je na nás a naší létající základně (ano, létající základně), abychom zrádné ufony svrhli a zachránili den.
V novém dílu se údajně můžeme těšit na věci jako možnost tichého postupu, procedurální generování úrovní a v neposlední řadě i podporu modů. Chybět samozřejmě nebudou ani nové jednotky pro obě strany konfliktu.
"Odezva vášnivé XCOM komunity sehrála ve vývoji XCOM 2 důležitou roli, dohnala nás k postrčení hranic toho, čím může strategická hra být - vzhledu, herní náplně a znovuhratelnosti," tvrdí v oficiálním prohlášení Jake Solomon, kreativní režisér ve Firaxis Games, který má na starosti XCOM 2.
Datum vydání zatím nebylo blíže upřesněno. Potvrzené ovšem je, že se jej dočkáme (zatím) pouze na PC, následovat bude Linux a Mac. Konzolisté se buďto své verze nedočkají nebo budou muset vydržet, než se Firaxis rozmyslí. Nutno dodat, že původní díl byl vydán na všechny tři hlavní platformy (Windows, PS3, Xbox 360) současně.