CDR.cz - Vybráno z IT

XCOM 2 ohlášen! Tentokrát žádné konzole, ale exkluzivně pro PC, Mac a Linux

Xcom 2 02
Po několika dnech došlo konečně k odhalení nedávno teasovaného projektu Advent. Pro milovníky Bioshocku máme špatnou zprávu, pro všechny ostatní tu máme zprávu úžasnou - titul, který se skrýval za oponou, je XCOM 2.

Je nám radostí vám zpříjemnit den oznámením pokračování úspěšné tahové strategie od 2K – XCOM: Enemy Unknown, pojmenované jednoduše XCOM 2, bez přízviska.

Na starost si jej berou stejní lidé, kteří uplácali jeho předchůdce (Enemy Unknown), který byl dost solidní. Mluvíme samozřejmě o Firaxis Games a jeho vydavateli 2K Games. Snad si tedy vývojáři zachovají čest a nabídnou nám podobný zážitek i v druhém díle.

V XCOM 2 se podíváme na druhou stranu barikády. Nyní to budeme my, kdo bude napadat planetu Zemi. Některé by to mohlo svádět k myšlence, že budeme hrát za emzáky. Těm však musíme zkazit radost, jelikož pořád budeme hrát za klaďase.

Ocitneme se totiž dvacet let po uplynutí událostí prvního dílu a věci se mají poněkud pochmurně. Mimozemšťanům se nakonec Zemi povedlo obsadit a je na nás a naší létající základně (ano, létající základně), abychom zrádné ufony svrhli a zachránili den.

Xcom 2 01Xcom 2 04

V novém dílu se údajně můžeme těšit na věci jako možnost tichého postupu, procedurální generování úrovní a v neposlední řadě i podporu modů. Chybět samozřejmě nebudou ani nové jednotky pro obě strany konfliktu.

"Odezva vášnivé XCOM komunity sehrála ve vývoji XCOM 2 důležitou roli, dohnala nás k postrčení hranic toho, čím může strategická hra být - vzhledu, herní náplně a znovuhratelnosti," tvrdí v oficiálním prohlášení Jake Solomon, kreativní režisér ve Firaxis Games, který má na starosti XCOM 2.

Xcom 2 03

Datum vydání zatím nebylo blíže upřesněno. Potvrzené ovšem je, že se jej dočkáme (zatím) pouze na PC, následovat bude Linux a Mac. Konzolisté se buďto své verze nedočkají nebo budou muset vydržet, než se Firaxis rozmyslí. Nutno dodat, že původní díl byl vydán na všechny tři hlavní platformy (Windows, PS3, Xbox 360) současně. 

Zdroje: 

Pavel Vevera

Členem redakce inGamer.cz byl od samotného založení v roce 2012. Původně působil jako multisekční redaktor, přispívající jak články, tak video tvorbou, nakonec se však ustálil na textech. Jako externista od 1. ledna 2014 pokračuje v rámci herní rubriky CDR.cz, kam se redakce i část obsahu inGameru přesunula.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku XCOM 2 ohlášen! Tentokrát žádné konzole, ale exkluzivně pro PC, Mac a Linux

Čtvrtek, 4 Červen 2015 - 14:55 | Noxik | Ale zase si ty vyzkumy a zajatce clovek fakt...
Středa, 3 Červen 2015 - 18:21 | xvasek | Tak původní UFO možná spolko víc hodin, než bylo...
Středa, 3 Červen 2015 - 16:25 | Petr Kraus | No u starýho XCOM byly pěkné větší mapy a větší...
Středa, 3 Červen 2015 - 16:11 | Petr Kraus | A teď čím se řídit? Skutečným vyvinutým průmyslem...
Středa, 3 Červen 2015 - 16:03 | Noxik | Moc bych nedoufal, oni to proste chteli udelat...
Středa, 3 Červen 2015 - 15:52 | Petr Kraus | Vždycky ne, prý od roku 1977. Chip neni žádná...
Středa, 3 Červen 2015 - 15:51 | ripper | Jeden o koze, druhý o voze. Ano, na krabičkách...
Středa, 3 Červen 2015 - 15:24 | Petr Kraus | Očividně "klesli", jinak bychom se tu o...
Středa, 3 Červen 2015 - 10:40 | xvasek | Já mám k tomu X-COMu od Firaxis hrozně...
Středa, 3 Červen 2015 - 10:12 | ripper | "PC" není a nikdy nebyl Wintel, leda...

Zobrazit diskusi