Znám lidi, co ABS a EPS vypínají, bo jim to zasahuje do řízení. Říkají, že když to někdo umí, tak je to bezpečnější, než z těmi systémy. A právě naopak, tyto systémy dělají chování auta nepředvídatelným.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Znám lidi, co ABS a EPS
jk3 https://cdr.cz/profil/ptolmp3dnw
28. 2. 2023 - 13:41https://cdr.cz/clanek/abs-esp-dalsi-bezpecnostni-systemy-v-aute-jak-funguji-proc-jsou-dulezite/diskuseZnám lidi, co ABS a EPS vypínají, bo jim to zasahuje do řízení. Říkají, že když to někdo umí, tak je to bezpečnější, než z těmi systémy. A právě naopak, tyto systémy dělají chování auta nepředvídatelným.https://cdr.cz/clanek/abs-esp-dalsi-bezpecnostni-systemy-v-aute-jak-funguji-proc-jsou-dulezite/diskuse#comment-1402333
+
Ridič s těmi systémy problém nemá.
Problém má "držitel řidičského průkazu". Slováci mají pro taková individua hezký název .. polovodič.
Držitel řidičksého průkazu nějak jezdí. Systému mu pomůžou vyhcytat chyby. V 95% případů úspešně.
Někdy ale dojde na těch 5% kdy už to systémy nedají.
Ovšem v těch případech to nedá ani ten .. polovodič, protože na to neví vycvičený.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ridič s těmi systémy problém
melkor https://cdr.cz/profil/melkor-unlimited
28. 2. 2023 - 16:22https://cdr.cz/clanek/abs-esp-dalsi-bezpecnostni-systemy-v-aute-jak-funguji-proc-jsou-dulezite/diskuseRidič s těmi systémy problém nemá.
Problém má "držitel řidičského průkazu". Slováci mají pro taková individua hezký název .. polovodič.
Držitel řidičksého průkazu nějak jezdí. Systému mu pomůžou vyhcytat chyby. V 95% případů úspešně.
Někdy ale dojde na těch 5% kdy už to systémy nedají.
Ovšem v těch případech to nedá ani ten .. polovodič, protože na to neví vycvičený.
https://cdr.cz/clanek/abs-esp-dalsi-bezpecnostni-systemy-v-aute-jak-funguji-proc-jsou-dulezite/diskuse#comment-1402372
+
ABS je dobrý systém. Máme jen výhrady vůči starším systémům které občas byli fakt na zabití.
Protikluz se hodí pokud pujčuju auto někomu kdo neumí jezdit se zadokolkou.
ESP moc nemusím. Mám raději když mi auto v nižší rychlosti ukáže kde dělám chybu abych ji už příště neudělal, než abych jako spousta řidičů spoléhal na trpaslíky, že mě podrží, když letím jak hovado a pak se v příkopu divil co se stalo.
Co se týče automatického brždění, tak moje zkušenost je, že mi málem způsobili několik nehod. Nejvíc nás štvalo v Japonsku kde mají ostré zatáčky, často obložené betonovými svodidly. Tam to mělo tendenci auto zadupnout každou chvíli. Line assist to samé. Stačí pár čar co to nečeká a už to dělá ptákoviny.
Proto nekupuji auta vyrobená po roce 2005 a nerad jezdím s novějšími. Nebaví mě to furt vypínat omezovat a hlídat asistenty zda neudělají nějakou kravinu. Furt je to jen SW s omezenou schopností a rozhodně ne bez chyb.
Jsem stará škola. Raději si zajedu na školu smyku či okruh. Kde se učím se limity auta a zvládat krizové situace. Stejně tak když napadne první sníh, tak si jedu "překalibrovat" smysly na zimní provoz.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
ABS je dobrý systém. Máme jen
Vojtech Nekvapil https://cdr.cz/profil/woyta
28. 2. 2023 - 17:42https://cdr.cz/clanek/abs-esp-dalsi-bezpecnostni-systemy-v-aute-jak-funguji-proc-jsou-dulezite/diskuseABS je dobrý systém. Máme jen výhrady vůči starším systémům které občas byli fakt na zabití.
Protikluz se hodí pokud pujčuju auto někomu kdo neumí jezdit se zadokolkou.
ESP moc nemusím. Mám raději když mi auto v nižší rychlosti ukáže kde dělám chybu abych ji už příště neudělal, než abych jako spousta řidičů spoléhal na trpaslíky, že mě podrží, když letím jak hovado a pak se v příkopu divil co se stalo.
Co se týče automatického brždění, tak moje zkušenost je, že mi málem způsobili několik nehod. Nejvíc nás štvalo v Japonsku kde mají ostré zatáčky, často obložené betonovými svodidly. Tam to mělo tendenci auto zadupnout každou chvíli. Line assist to samé. Stačí pár čar co to nečeká a už to dělá ptákoviny.
Proto nekupuji auta vyrobená po roce 2005 a nerad jezdím s novějšími. Nebaví mě to furt vypínat omezovat a hlídat asistenty zda neudělají nějakou kravinu. Furt je to jen SW s omezenou schopností a rozhodně ne bez chyb.
Jsem stará škola. Raději si zajedu na školu smyku či okruh. Kde se učím se limity auta a zvládat krizové situace. Stejně tak když napadne první sníh, tak si jedu "překalibrovat" smysly na zimní provoz.https://cdr.cz/clanek/abs-esp-dalsi-bezpecnostni-systemy-v-aute-jak-funguji-proc-jsou-dulezite/diskuse#comment-1402387
+
Já zase musím říci, že není systém jako systém. Jsou mezi nimi propastné rozdíly.
Citroen Berlingo s hlídáním pruhů a dalších věcí je takový základ, kde člověk neví, zda to pomáhá, nebo jen štve.
Octavia 4 je někde jinde, hlídání pruhů má na mnohem lepší úrovni, ale i tak se bojí na úzké cestě ke krajnici, aby se člověk vyhnul autu a tlačí ho to doprostřed silnice na střet s protijedoucím autem.
Adaptabilní tempomat je pak takový těžký nedodělek.
Tesla je pak zase úplně někde jinde, ale i u ní jsem čekal něco trochu víc (měl jsem půjčený Xko).
Jinak osobně nemám problém ani s ABS, ani s ESP, ani s asistentem hlídání pruhů apod. Osobně si za chvilku zvyknu a přizpůsobím se danému autu.
Ještě bych dodal, že pokud se ohlédneme zpět, tak mají tyto systémy velký přínos. Doprava je čím dál hustější, čím dál více stresující, auta jezdí rychleji, ale i tak je smrťáků stále relativně stagnující počet. A nemyslím si, že by to bylo tím, že lidé líp řídí :).
Zdar Max
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Já zase musím říci, že není
Max Devaine https://cdr.cz/profil/maxdevaine
28. 2. 2023 - 18:42https://cdr.cz/clanek/abs-esp-dalsi-bezpecnostni-systemy-v-aute-jak-funguji-proc-jsou-dulezite/diskuseJá zase musím říci, že není systém jako systém. Jsou mezi nimi propastné rozdíly.
Citroen Berlingo s hlídáním pruhů a dalších věcí je takový základ, kde člověk neví, zda to pomáhá, nebo jen štve.
Octavia 4 je někde jinde, hlídání pruhů má na mnohem lepší úrovni, ale i tak se bojí na úzké cestě ke krajnici, aby se člověk vyhnul autu a tlačí ho to doprostřed silnice na střet s protijedoucím autem.
Adaptabilní tempomat je pak takový těžký nedodělek.
Tesla je pak zase úplně někde jinde, ale i u ní jsem čekal něco trochu víc (měl jsem půjčený Xko).
Jinak osobně nemám problém ani s ABS, ani s ESP, ani s asistentem hlídání pruhů apod. Osobně si za chvilku zvyknu a přizpůsobím se danému autu.
Ještě bych dodal, že pokud se ohlédneme zpět, tak mají tyto systémy velký přínos. Doprava je čím dál hustější, čím dál více stresující, auta jezdí rychleji, ale i tak je smrťáků stále relativně stagnující počet. A nemyslím si, že by to bylo tím, že lidé líp řídí :).
Zdar Max
https://cdr.cz/clanek/abs-esp-dalsi-bezpecnostni-systemy-v-aute-jak-funguji-proc-jsou-dulezite/diskuse#comment-1402394
+
Elektromagnetický radar to je něco jako bramborová brambora Čiháku.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Elektromagnetický radar to je
maruširi https://cdr.cz/profil/marusiri
28. 2. 2023 - 16:28https://cdr.cz/clanek/abs-esp-dalsi-bezpecnostni-systemy-v-aute-jak-funguji-proc-jsou-dulezite/diskuseElektromagnetický radar to je něco jako bramborová brambora Čiháku.https://cdr.cz/clanek/abs-esp-dalsi-bezpecnostni-systemy-v-aute-jak-funguji-proc-jsou-dulezite/diskuse#comment-1402375
+
"I když se vám na palubní desce zobrazuje při jízdě jen jeden údaj reprezentující počet otáček, tak každé kolo má svůj vlastní snímač."
A ja som si doteraz naivne myslel, že to sú otáčky motora...
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
"I když se vám na palubní
maro https://cdr.cz/profil/marosk
28. 2. 2023 - 23:04https://cdr.cz/clanek/abs-esp-dalsi-bezpecnostni-systemy-v-aute-jak-funguji-proc-jsou-dulezite/diskuse"I když se vám na palubní desce zobrazuje při jízdě jen jeden údaj reprezentující počet otáček, tak každé kolo má svůj vlastní snímač."
A ja som si doteraz naivne myslel, že to sú otáčky motora...https://cdr.cz/clanek/abs-esp-dalsi-bezpecnostni-systemy-v-aute-jak-funguji-proc-jsou-dulezite/diskuse#comment-1402433
+
2. 3. 2023 - 10:55https://cdr.cz/clanek/abs-esp-dalsi-bezpecnostni-systemy-v-aute-jak-funguji-proc-jsou-dulezite/diskuseAle otáčky to jsou, v tom nekecal :-)https://cdr.cz/clanek/abs-esp-dalsi-bezpecnostni-systemy-v-aute-jak-funguji-proc-jsou-dulezite/diskuse#comment-1402667
+
Jinak technicky, rychloměr v autě je v podstatě měřák otáček/frekvence, z nich se odvozuje rychlost v závislosti na obvodu kola. A ta rychlost se může za některých okolností u kol lišit.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jinak technicky, rychloměr v
Mi Chal https://cdr.cz/profil/mch81
2. 3. 2023 - 10:57https://cdr.cz/clanek/abs-esp-dalsi-bezpecnostni-systemy-v-aute-jak-funguji-proc-jsou-dulezite/diskuseJinak technicky, rychloměr v autě je v podstatě měřák otáček/frekvence, z nich se odvozuje rychlost v závislosti na obvodu kola. A ta rychlost se může za některých okolností u kol lišit.https://cdr.cz/clanek/abs-esp-dalsi-bezpecnostni-systemy-v-aute-jak-funguji-proc-jsou-dulezite/diskuse#comment-1402668
+
Božemůj to je zas snůška čihákodebilit. Ten člověk prostě nedokáže ani zkompilovat pár odstavců aniž by do nich nasázel naprosté nesmysly. To je fakt síla.
Problém dnešní doby je že mladší řidiči nikdy nezažily auta bez asistentů a proto ani nechápou co a jak moc za ně asistenti dělají.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Božemůj to je zas snůška
hzaUb9ZNKc (neověřeno) https://cdr.cz
1. 3. 2023 - 12:07https://cdr.cz/clanek/abs-esp-dalsi-bezpecnostni-systemy-v-aute-jak-funguji-proc-jsou-dulezite/diskuseBožemůj to je zas snůška čihákodebilit. Ten člověk prostě nedokáže ani zkompilovat pár odstavců aniž by do nich nasázel naprosté nesmysly. To je fakt síla.
Problém dnešní doby je že mladší řidiči nikdy nezažily auta bez asistentů a proto ani nechápou co a jak moc za ně asistenti dělají. https://cdr.cz/clanek/abs-esp-dalsi-bezpecnostni-systemy-v-aute-jak-funguji-proc-jsou-dulezite/diskuse#comment-1402543
+
Znám lidi, co ABS a EPS vypínají, bo jim to zasahuje do řízení. Říkají, že když to někdo umí, tak je to bezpečnější, než z těmi systémy. A právě naopak, tyto systémy dělají chování auta nepředvídatelným.
Ridič s těmi systémy problém nemá.
Problém má "držitel řidičského průkazu". Slováci mají pro taková individua hezký název .. polovodič.
Držitel řidičksého průkazu nějak jezdí. Systému mu pomůžou vyhcytat chyby. V 95% případů úspešně.
Někdy ale dojde na těch 5% kdy už to systémy nedají.
Ovšem v těch případech to nedá ani ten .. polovodič, protože na to neví vycvičený.
ABS je dobrý systém. Máme jen výhrady vůči starším systémům které občas byli fakt na zabití.
Protikluz se hodí pokud pujčuju auto někomu kdo neumí jezdit se zadokolkou.
ESP moc nemusím. Mám raději když mi auto v nižší rychlosti ukáže kde dělám chybu abych ji už příště neudělal, než abych jako spousta řidičů spoléhal na trpaslíky, že mě podrží, když letím jak hovado a pak se v příkopu divil co se stalo.
Co se týče automatického brždění, tak moje zkušenost je, že mi málem způsobili několik nehod. Nejvíc nás štvalo v Japonsku kde mají ostré zatáčky, často obložené betonovými svodidly. Tam to mělo tendenci auto zadupnout každou chvíli. Line assist to samé. Stačí pár čar co to nečeká a už to dělá ptákoviny.
Proto nekupuji auta vyrobená po roce 2005 a nerad jezdím s novějšími. Nebaví mě to furt vypínat omezovat a hlídat asistenty zda neudělají nějakou kravinu. Furt je to jen SW s omezenou schopností a rozhodně ne bez chyb.
Jsem stará škola. Raději si zajedu na školu smyku či okruh. Kde se učím se limity auta a zvládat krizové situace. Stejně tak když napadne první sníh, tak si jedu "překalibrovat" smysly na zimní provoz.
Já zase musím říci, že není systém jako systém. Jsou mezi nimi propastné rozdíly.
Citroen Berlingo s hlídáním pruhů a dalších věcí je takový základ, kde člověk neví, zda to pomáhá, nebo jen štve.
Octavia 4 je někde jinde, hlídání pruhů má na mnohem lepší úrovni, ale i tak se bojí na úzké cestě ke krajnici, aby se člověk vyhnul autu a tlačí ho to doprostřed silnice na střet s protijedoucím autem.
Adaptabilní tempomat je pak takový těžký nedodělek.
Tesla je pak zase úplně někde jinde, ale i u ní jsem čekal něco trochu víc (měl jsem půjčený Xko).
Jinak osobně nemám problém ani s ABS, ani s ESP, ani s asistentem hlídání pruhů apod. Osobně si za chvilku zvyknu a přizpůsobím se danému autu.
Ještě bych dodal, že pokud se ohlédneme zpět, tak mají tyto systémy velký přínos. Doprava je čím dál hustější, čím dál více stresující, auta jezdí rychleji, ale i tak je smrťáků stále relativně stagnující počet. A nemyslím si, že by to bylo tím, že lidé líp řídí :).
Zdar Max
Elektromagnetický radar to je něco jako bramborová brambora Čiháku.
K ABS doporučuji https://youtu.be/P4f7-UsDk8U
"I když se vám na palubní desce zobrazuje při jízdě jen jeden údaj reprezentující počet otáček, tak každé kolo má svůj vlastní snímač."
A ja som si doteraz naivne myslel, že to sú otáčky motora...
Ale otáčky to jsou, v tom nekecal :-)
Jinak technicky, rychloměr v autě je v podstatě měřák otáček/frekvence, z nich se odvozuje rychlost v závislosti na obvodu kola. A ta rychlost se může za některých okolností u kol lišit.
Božemůj to je zas snůška čihákodebilit. Ten člověk prostě nedokáže ani zkompilovat pár odstavců aniž by do nich nasázel naprosté nesmysly. To je fakt síla.
Problém dnešní doby je že mladší řidiči nikdy nezažily auta bez asistentů a proto ani nechápou co a jak moc za ně asistenti dělají.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.