CDR.cz - Vybráno z IT

Anthem se vrací na scénu. Porazí Bioware konkurenční Destiny od Activisionu?

Akční RPG od tvůrců Mass Effectu a Dragon Age se představilo poprvé na loňské E3 2017. Aktuálně se stále peče ve vývojářském studio Bioware, kde se připravuje na své vydání pod taktovkou Electronic Arts. Představil se titul v novém světle?

Obvykle herní vydavatelství své každoroční konference na herním veletrhu E3 v Los Angeles zakončují nějakým trumfem, kterým vytřou zraky všem hráčům a spustí jejich slinné žlázy. Letos se tak během předváděčky Electronic Arts nekonalo, neboť posledním jimi představeným titulem se stal Anthem – který byl hlavním trumfem spíše vloni. Jelikož stejnou kartu vytáhlo vydavatelství již druhý ročník v řadě, vkládá do něj jistě velké naděje. Snad oprávněné.

Během programového bloku, věnovaném nadcházejícímu Anthem, vystoupil generální manažer Casey Hudson za vývojářské studio Bioware, který v minulosti zastával např. pozici kreativního režiséra legendární série Mass Effect, s výjimkou zpackaného čtvrtého dílu Andromeda – naštěstí. Anthem se připomnělo zejména novými záběry z hraní, které i po roce vypadají naprosto skvostně. Tentokrát jsme se však dozvěděli o hře něco více.

V jádru má být Anthem akčním RPG z poslední třetí osoby, ve kterém se chopíme role tzv. freelancerů, kteří brázdí otevřeným světem v mechanickém obleku zvaném Javelin – přezdívka Iron Man je bohužel zabraná. Důraz bude kladen zejména na online kooperativní prvky, ve kterých se hráči sdružují do skupin a společnými silami plní jednotlivé úkoly, zabíjí monstra a sundávají bosse. V mnoha ohledech se tak bude jednat o konkurenční titul pro Destiny 2 od společnosti Activision.

Pohybovat se světem budeme v raketově poháněných oblecích, kterým nedělá problém žádné prostředí, ať už pozemské, vzdušné nebo podvodní. Svižná hratelnost je navíc umocněna impozantní grafickou nástavbou postavenou na enginu Frostbite 3, jehož vizuální možnosti a kinematografickou atmosféru nám už stihl představit Star Wars Battlefront 2 – jedné z nejhezčích her současnosti.

Stále se jedná o hru vyvíjenou studiem Bioware, která v minulosti proslula romantickými prvky ve svých slavných trilogiích. V Anthem žádné laškování nebude. Namísto toho se můžeme těšit údajně na silná přátelská pouta – těžko říct, zda jsou tato slova myšlena v souvislostí s kooperaci nebo se silnými vedlejšími postavami a jejich herními příběhy.

A stále se také jedná o hru vydávanou Electronic Arts, která byla během uplynulého roku nespočetněkrát kritizována za alarmující množství lootboxů ve svých hrách. Společnost tedy letošní E3 využila k drobnému napravení své reputace a ubezpečila hráče, že Anthem se této formě monetizace vyhne. Hráči si tedy nebudou moci dokupovat vylepšení, která by je zvýhodňovala před ostatními hráči. Jedinými placenými doplňky budou kosmetické předměty a další prvky customizace oblečků.

Anthem však má ambice na dlouholetý provoz, který by dlouhodobě udržel hráčovu pozornost. Bioware se tedy na přednášce zavázal k pravidelným příběhovým i herním rozšířením, aby hráči měli neustále co poznávat. Raději tedy předpokládejme, že tato rozšíření už budou placená jako běžné expanze.

Anthem se odkládá na 22. února 2019 pro platformy PC, Playstation 4 a Xbox One.

Jáchym Flídr

Začínal v roce 2012 jako redaktor serveru inGamer.cz, kde později povýšil na funkci editora videorubriky. Na CDR.cz, pod které inGamer.cz v roce 2014 přešel, začal jako zástupce šéfeditora herní rubriky. Od července téhož roku herní magazín vede.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Anthem se vrací na scénu. Porazí Bioware konkurenční Destiny od Activisionu?

Žádné komentáře.