CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Apple by od roku 2024 mohl začít vyrábět elektromobily s vlastními bateriemi

Jen do toho. V automotiv jde o lehce pocítitelné technické parametry a pokud vynechám značky jako Rolls-Royce nebo Ferrari, tak i o cenu. BTW Honda chystá na rok 2021 plně autonomní auto úrovně SAE3, tak uvidíme jak moc retardovaný bude tradičně Ohryzek.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Inu co, tak prostě přijde nejhnusnější a nejpředraženější auto všech dob, se kterým nás bude vrchní superpokrytecká uberbuzna Cook otravovat reklamami s hnusnými negry, mongoloidy, latinoameričany a jejich kříženci.
Jak to bude vypadat: Bude to vyblitě bílé, tvary absolutně nevýrazné, bezdesignové a nemužské.

No, to, co jsem výše postnul, jsem sice nenapsal původně já, ale tak nějak vnitřně s tím bez výhrad souhlasím.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

No pokud to bude mít na kapotě nakouslé jablko tak to bude zaručeně naprosto inovativní, skvělé s čímkoli nerovnatelné (už jen proto že to bude mít ne obyčejné ale vlastní baterie!) a nejlepší na světě. Každý fanoušek apple na to bude stát první den frontu a za pár let se bude tvrdit že apple vynalezlo elektromobily....

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Osobně už léta čekám kdy konečně se na trhu začnou oběvovat ty elektromobyly za polovinu ceny benzínového auta. Od začátku do nás někdo hustí, jak je elektromobil jednodušší, neobsahuje tolik zbytečných a drahých věcí kvůli spalovacímu motoru a jak se dá snadněji vyrábět a servisovat a furt je to drahé jak menší barák a když to chtějí protlačit tak přes dotace....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Elektromobil je podstatně mechanicky jednodušší, ale z podstatně dražších komponent - mnoho drahých surovin. Navíc nemá mnoho možností pro výrobní optimalizace. Na spalovacím motoru z levných surovin se dá efektivitou konstrukce a výroby dost ušetřit. S rozvojem výroby tak cena moc klesat asi nebude, zvlášť když ceny potřebných surovin s rostoucí poptávkou taky stoupají. Cesta špatným směrem?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jako vážně? Spalovací motor levné suroviny a zlevnění efektivitou konstrukce? Jste se zbláznil? Dnešní motory jsou kvůli předepsané účinnosti naopak superdrahé jak na výrobu tak vývoj. Rozmanitost a konkurence klesá obrovskou rychlostí. Jediné co je u elektromobilu problém je batrie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Elektromobil fakt není z dražších komponent. Jediné, co dělá velkou cenu, jsou baterie. Pokud pak narážíte na Teslu, tak ta dělá navíc konstrukci včetně plechařiny z hliníku. Výjimkou je Model 3, kde kvůli snížení ceny začali hliník nahrazovat ocelí.
EV má mnoho možností pro zefektivnění výroby a posunu k lepší cenně. Naopak spalovák už takovou možnost nemá, spíše naopak je u něj nutnost zdražovat, protože se celý koncept spalováku postupně zesložiťuje a některé věci stále výrobci nedokážou vyřešit, např. to, že některá nová auta žerou běžně litr oleje na 1200km. A to jsou už jen třešničky na dortu.
To, jaký je prostor pro zefektivnění a zlevnění EV ukázal Musk v případě Battery Day. Tam je jasné, jak probíhá výroba baterií, jaký je to woser a jaká je vize to celé zjednodušit, zefektivnit a zrychlit výrobu a samozřejmě pak i snížit tu cenu.
Vaše předpoklady jsou podle mně totálně chybné a netuším, jak jste k nim dospěl :-/.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Auta s jabkem ve znaku no proc ne, ale napred je potreba vyresit kapacitu,cenu a zivotnost baterie a to jak vyrobit dost el. energie, pro masovou elektrifikaci aut. Podle me auta s baterii dnesniho typu je blbost, resp. ano do nejakou mestskeho auticka na nakup a do prace, budiz. Ale na seriozni auto se kterym se da nekam dojet to moc nevidim, to spis ten vodik a palivove clanky kde se z vodiku vyrabi primo el. energie, technicky to je urcite vyzva, ale to je ciste auto bez emisi. Vodik se sice zatim ziskava z ropy a uhli nejlevnejsi - ale ne moc eko, ale pokud by se toto rozjelo masove, asi by to slo parni elektrolyzou kde je o dost vyssi ucinnost, teplo i elektrinu doda jaderny reaktor, pak to bude rekneme opravdu elekologicky ne jako dnesni elektro auta kde se jim "palivo" vyrabi spalovanim uhli za mestem :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Akorát součástí nebudou kola ani volant, protože ty přece má každý ze svého předchozího auta a pokud je chce, tak si je může dokoupit za pouhých $9999 / kus.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kdo chce blít, může si přečíst článek-komentář na ceskymac.cz.

Jinak od tohohle hypotetického auta očekávám jednoduchý design a jednoduché ovládání pro jednoduché lidi. Řídit to bude samo, protože potenciální kupec ani vlastně nemá řidičák. Volant pak díky tomu bude zbytečnost - přece můžete autu nadiktovat, kam chcete jet. Ale pozor - nepojede to tam kam chcete a kudy chcete, ale pojede to tam kde si myslí že chcete jet a pojede takovou cestou, která se bude líbit výrobci nejvíce. A nebude to na prodej, protože baterky jen tak z fleku nevyřeší ani Apple. Takže aby zákazník neměl problémy s bateriemi a dobíjením, tak se to bude se to pronajímat za 999$ měsíčně, auto za Vámi přijede samo na objednání a v rámci ekologie bude standardní a nezměnitelnou funkcí spolujízda. Sami se sice nesvezete, ale jezdit ve více lidech je přece ekologičtější a ekonomičtější, takže je to lepší a takhle to chcete.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aha, takže za pár let se dozvíme, že Apple vynalezl elektromobil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Že bychom se konečně dočkali Apple Car? No, nevím, nevím. Jedna věc je vývoj, druhá věc je reál a třetí je výroba jako taková. Kdyby měl Apple něco vyrábět, musel už by nyní stavět továrny, obzvláště pokud bude mít svou baterii. Rok 2024 bych tedy viděl spíše tak, že bude mít Apple nějaké auto s baterií z labu, ale nikoli připravenost pro masovou výrobu.
Pak je tu ale ta věc, že i konkurence už má nové baterie v labech, takže těžko říci, jak inovativiní to bude za 3 roky, kdy to bude konkurence masově také nasazovat.
Určitě by Apple Car byl zajímavý, ale nejsem si jist, zda má Apple takovou sílu a skill, aby to fakt rozjel a bylo to ok.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.