Apple vylepší prostorový zvuk v iOS 16. Přizpůsobí ho 3D modelu vaší hlavy a uší
Společnost Apple v rámci své konferencce WWDC 2022 seznámila fanoušky s novými a připravovanými funkcemi nového operačního systému iOS 16. V záplavě novinek možná až zapadla krátká zmínka o připravovaných možnostech využití hloubkové kamery iPhonu k docílení realističtějšího prostorového zvuku.
Při poslouchání jakéhokoliv audia hraje klíčovou roli i naše vlastní anatomie, tedy velikost i tvar hlavy, ústních i nosních otvorů a samozřejmě pak uší. Tomuto odvětví se věnuje obor HRTF (Head-Related Transfer Function), a jeho principy nyní aplikují vývojáři Applu do svých zařízení, konkrétně pro ty poháněné operačním systémem iOS 16.
Anatomii hlavy bude analyzovat fotoaparát vašeho telefonu, který již nějaký ten pátek disponuje hloubkovou kamerou v rámci Face ID. Díky ní dokáže zařízení vytvořit 3D model vaší hlavy, a tomu přizpůsobit i hudební výstup uživateli přesně na míru. Při zapnutí této funkce si telefon zároveň vyžádá ofocení vašich uší z různých úhlů. Funkce tohoto typu prostorového zvuku bude dostupná pouze při zapojení AirPods 3, AirPods Pro a AirPods Max.
Tuto funkci si můžete nastavit následovně.
- Zapojte některé z podporovaných sluchátek.
- Otevřete si v telefonu Nastavení
- Přepněte do záložky Prostorový zvuk a vyberte Personalizovaný prostorový zvuk
- Dále vás už telefon povede sám
Doposud Apple nabízel standardní prostorový zvuk, který umožňoval vychutnat si Dolby Atmos Music na jakékoliv sadě stereo sluchátek. Nový koncept prostorového zvuku by tuto zkušenost měl přenést na další úroveň a nabídnout ještě hlubší ponoření do audia. Apple není první společností, která přichází s nápadem vylepšení prostorového zvuku. Již dříve toto zavedla společnost Sony se svými sluchátky WH-1000XM4, XM5 a WF-1000XM4 a svou funkcí Sony 360 Reality Audio (360RA).
Funkce by již měla být k dispozici na iPhone zařízeních s operačním systémem iOS. Vyzkoušejte si ji a dejte nám vědět v diskusi, zda pozorujete rozdíl.