Assassin’s Creed Odyssey představuje ve videu souboj s Medusou a námořní bitvy
Ubisoft vloni s posledním dílem Assassin’s Creed: Origins dokázal, že ze svých zasazeních hodlá čerpat daleko více, než jen lokalitu a architekturu, nýbrž také mytologii navzdory reálným podkladům. Zatímco dřívější díly se nesly především v duchu vyobrazení historických událostí, přes které byla pokryta konspirační plocha fiktivního konfliktu templářů s asasíny, poslední pokračování z Egypta přineslo oživlé mrtvoly faraonů, ohnivé meče a magii maskovanou za technologii pradávné civilizace.
Ve stejném duchu se ponese také nadcházející řecké pokračování, které bude zasazeno antického Řecka, konkrétně do peloponéské války v období 431 let před naším letopočtem. Staneme se tak hlavním hybatelem událostí v konfliktu mezi Athénami a Spartou. V tomto helenistickém období nebudou chybět ani tehdejší filosofové a ikony moudrosti přetrvávající dodnes, např. Sofoklés, Aischylos, Eurípidés, Sókratés, Hippokrates a další.
Jelikož se Ubisoft do svých zasazení prakticky nikdy nevrací, bylo by škoda nechat ležet ladem řeckou mytologii, plnou bohů, minotaurů, gorgon a dalšího zvěrstva. Přítomnost Medusy jsme mohli vytušit již z propagačních materiálů, které byly k mání po představení hry na letošní E3 2018. Teprve dnes však můžeme vidět ukázku, která souboj s touto jedinou smrtelnou Gorgonou ukazuje. V roli Kassandry či Alexiose vyžereme pověst Perseovi, neboť my budeme oním bájným hrdinou, který ji sejme.
Okolo magických schopnostech Medusy si Ubisoft samozřejmě připravil svůj fiktivní příběhový podklad, který Gorgonu obdařil nadpřirozenými schopnostmi prostřednictvím artefaktu Prastaré Civilizace – příběh, který v sérii přetrvává od prvního dílu z roku 2008 a který v průběhu let vyeskaloval špatným směrem a promarnil svůj potenciál natolik, že jej mnoha hráčů bohužel odsuzuje.
Zbavit se základních pilířů hry lze jen velmi obtížné, a tak tento fiktivní příběh využívá Ubisoft alespoň jako berličky k vyobrazení fantaskních prvků – jinak by Ubisoftu bodnutí do zad ze zálohy s teleportací hlavního hrdiny na 20 kroků asi jen tak neprošlo. V plné hře můžeme jistě čekat mnohem více nestvůr z řecké mytologie.
Převážná část Assassin’s Creed Odyssey je vyvíjena dceřinou společností Ubisoft Quebec, kteří nesou hlavní podíl na tvorbě Assassin’s Creed: Black Flag, revolučního dílu známého pro své námořní bitvy. Po dlouhé odmlce se námořní bitvy vracejí, přestože se zasazením o více než dvě tisíciletí před svým pirátským předchůdcem. Akci a možnosti představili vývojáři ve videu níže.
Prakticky se jedná o stejnou herní náplň, na jakou jsme zvyklí ze zmiňovaného Black Flag, jen v hezčím kabátu a s trochu silnějším drajvem. Snad si Ubisoft nepoleze do zelí s připravovaným Skull & Bones, které by se na letošním GamesComu mělo také objevit.
V souvislosti s novými videi se Ubisoft rovněž stihl pochlubit více než 30 hodinami natočených cutscén, které ve hře mohou hráči zahlédnout. Tímto číslem se rozhodně hezky machruje, jen je zapotřebí vzít v potaz, že Assassin’s Creed Odyssey je prvním dílem s možností voleb, které příběh různě větví, a tak z těchto 30 hodin může být reálné ke zhlédnutí daleko méně, alespoň při prvním přehrání.
Dále je zapotřebí vzít v úvahu, že materiál byt natáčen pro oba volitelné protagonisty, tedy Alexiose i Kassandru, které množství natočených scén mohou značně nafouknout. Reálné tedy počítejme s pouhým zlomkem tohoto čísla, které pouze slouží k hezkému marketingu.
Assassin’s Creed Odyssey vychází 5. října na Windows PC, Playstation 4 a Xbox One.
Diskuse ke článku Assassin’s Creed Odyssey představuje ve videu souboj s Medusou a námořní bitvy