Hmm myslím že projet nerušeně závodní okruh je vcelku o ničem. Úspěch by naopak byl, kdyby totéž zvládali v rušném silničním provozu....
+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
Hmm myslím že projet nerušeně
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
23. 10. 2014 - 08:20https://cdr.cz/clanek/audi-rs7-bez-ridice-projelo-v-maximalni-rychlosti-zavodni-okruh/diskuseHmm myslím že projet nerušeně závodní okruh je vcelku o ničem. Úspěch by naopak byl, kdyby totéž zvládali v rušném silničním provozu.... https://cdr.cz/clanek/audi-rs7-bez-ridice-projelo-v-maximalni-rychlosti-zavodni-okruh/diskuse#comment-740071
+
Projet zavodní okruh (sic virtuální a se zjednodušenou fyzikou) uměla AI už před 20 lety. Vemte si např. hru Need for Speed. Mapovací technologie převodu reálného světa do virtuálního 3D světa existují taky desítky let.
Pro Audi dobrá reklama, to uznávám. Ale technologicky, nic světoborného.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Projet zavodní okruh (sic
Miroslav Jasso https://cdr.cz/profil/mighty-morpheus
23. 10. 2014 - 09:20https://cdr.cz/clanek/audi-rs7-bez-ridice-projelo-v-maximalni-rychlosti-zavodni-okruh/diskuseProjet zavodní okruh (sic virtuální a se zjednodušenou fyzikou) uměla AI už před 20 lety. Vemte si např. hru Need for Speed. Mapovací technologie převodu reálného světa do virtuálního 3D světa existují taky desítky let.
Pro Audi dobrá reklama, to uznávám. Ale technologicky, nic světoborného.https://cdr.cz/clanek/audi-rs7-bez-ridice-projelo-v-maximalni-rychlosti-zavodni-okruh/diskuse#comment-740091
+
Děkuji nechci, už tak toho dnes člověk v autě s automatickou převodovkou, adaptivním tempomatem a asistentem skoro na všecko moc nedělá.
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
Děkuji nechci, už tak toho
corwin78 https://cdr.cz/profil/corwin78
23. 10. 2014 - 10:33https://cdr.cz/clanek/audi-rs7-bez-ridice-projelo-v-maximalni-rychlosti-zavodni-okruh/diskuseDěkuji nechci, už tak toho dnes člověk v autě s automatickou převodovkou, adaptivním tempomatem a asistentem skoro na všecko moc nedělá. https://cdr.cz/clanek/audi-rs7-bez-ridice-projelo-v-maximalni-rychlosti-zavodni-okruh/diskuse#comment-740127
+
no já se tedy na autopilota docela těším a naprosto v pohodě by mi stačil na dálnici. Ono řídit 6+ hodin je fakt nuda, to se raději kouknu na film nebo si dám se spolujzdcema karty... Ve městě kde to bude pochopitelně mnohem složitější si to klidně dořídím sám...
+1
-22
-1
Je komentář přínosný?
no já se tedy na autopilota
iferdai https://cdr.cz/profil/iferdai
23. 10. 2014 - 12:32https://cdr.cz/clanek/audi-rs7-bez-ridice-projelo-v-maximalni-rychlosti-zavodni-okruh/diskuseno já se tedy na autopilota docela těším a naprosto v pohodě by mi stačil na dálnici. Ono řídit 6+ hodin je fakt nuda, to se raději kouknu na film nebo si dám se spolujzdcema karty... Ve městě kde to bude pochopitelně mnohem složitější si to klidně dořídím sám...https://cdr.cz/clanek/audi-rs7-bez-ridice-projelo-v-maximalni-rychlosti-zavodni-okruh/diskuse#comment-740193
+
aniz bych to přečetl hned mě napadlo že to bude založené na porovnání uložených dat s tím co auto "vidí".
To v podstatě není nic nového... střely Tomahawk to využívají už desetiletí (jen místo 3D kamery využívá radarové vlny).
Problém je že auto se v tom případě neumí orientovat v jíném než předdefinovaném prostředí.
Nepřijde mi to nějak zvlášť super, někdo do auta nahrál jak vypadá trasa, jaká je ideální stopa. Auto tak mělo na práci "jen" porovnání toho co vidí s tím co má uloženo a maximálně vyhodnocení provozních parametrů tak aby udrželo ideální stopu... V tomto ohledu mi Google Car přijde pokročilejší.
+1
-12
-1
Je komentář přínosný?
aniz bych to přečetl hned mě
Lukáš Kohout https://cdr.cz/profil/alficek
23. 10. 2014 - 12:02https://cdr.cz/clanek/audi-rs7-bez-ridice-projelo-v-maximalni-rychlosti-zavodni-okruh/diskuseaniz bych to přečetl hned mě napadlo že to bude založené na porovnání uložených dat s tím co auto "vidí".
To v podstatě není nic nového... střely Tomahawk to využívají už desetiletí (jen místo 3D kamery využívá radarové vlny).
Problém je že auto se v tom případě neumí orientovat v jíném než předdefinovaném prostředí.
Nepřijde mi to nějak zvlášť super, někdo do auta nahrál jak vypadá trasa, jaká je ideální stopa. Auto tak mělo na práci "jen" porovnání toho co vidí s tím co má uloženo a maximálně vyhodnocení provozních parametrů tak aby udrželo ideální stopu... V tomto ohledu mi Google Car přijde pokročilejší.https://cdr.cz/clanek/audi-rs7-bez-ridice-projelo-v-maximalni-rychlosti-zavodni-okruh/diskuse#comment-740175
+
No ale človek defacto funguje na rovnakom princípe. Od malička ukladá údaje o vlastnostiach prostredia zo svojho okolia a zo skúseností do svojej pamäte a potom to využíva v predpokladaní vlastností prostredia v novej lokalite na základe referencie podobných znakov.
Urobte si test, ak môžete. Každý vie, aké blbé je šoférovať v tme za dažďa na ceste s čerstvo položeným asfaltom bez namalovaných čiar, bez viditeľných krajíc a bez osadených pätníkov s odrazkami - mozog nemá žiadne viditeľné referenčné záchytné body, žiadne známe "vodítka" ako sú čiary alebo krajnice - šofér automaticky radikálne spomaľuje a s vypleštenými očami sa modlí, aby trafil do svojho imaginárneho pruhu a nevybehol mimo cestu. :-)
+1
-22
-1
Je komentář přínosný?
No ale človek defacto funguje
x x https://cdr.cz/profil/xox
23. 10. 2014 - 14:10https://cdr.cz/clanek/audi-rs7-bez-ridice-projelo-v-maximalni-rychlosti-zavodni-okruh/diskuseNo ale človek defacto funguje na rovnakom princípe. Od malička ukladá údaje o vlastnostiach prostredia zo svojho okolia a zo skúseností do svojej pamäte a potom to využíva v predpokladaní vlastností prostredia v novej lokalite na základe referencie podobných znakov.
Urobte si test, ak môžete. Každý vie, aké blbé je šoférovať v tme za dažďa na ceste s čerstvo položeným asfaltom bez namalovaných čiar, bez viditeľných krajíc a bez osadených pätníkov s odrazkami - mozog nemá žiadne viditeľné referenčné záchytné body, žiadne známe "vodítka" ako sú čiary alebo krajnice - šofér automaticky radikálne spomaľuje a s vypleštenými očami sa modlí, aby trafil do svojho imaginárneho pruhu a nevybehol mimo cestu. :-)https://cdr.cz/clanek/audi-rs7-bez-ridice-projelo-v-maximalni-rychlosti-zavodni-okruh/diskuse#comment-740239
+
Jenže člověk je schopný se adaptovat na neznámé prostředí či různé podmínky...
Ale bude systém založený na porovnávání dat uložených a těch která právě snímá kamera schopen identifikovat kde právě je i za mlhy či jiného nepříznivého počasí?
Jak tu někdo napsal... na čistém závodním okruhu je to hezké ale na běžné silnici jsou jiná auta, chodci a různé jiné překážky (dopravní omezení, semafory, koleje)... a právě proto mi toto nepřijde nějak zajímavé a myslím si že Google Car je vývojově dále.
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
Jenže člověk je schopný se
Lukáš Kohout https://cdr.cz/profil/alficek
23. 10. 2014 - 14:31https://cdr.cz/clanek/audi-rs7-bez-ridice-projelo-v-maximalni-rychlosti-zavodni-okruh/diskuseJenže člověk je schopný se adaptovat na neznámé prostředí či různé podmínky...
Ale bude systém založený na porovnávání dat uložených a těch která právě snímá kamera schopen identifikovat kde právě je i za mlhy či jiného nepříznivého počasí?
Jak tu někdo napsal... na čistém závodním okruhu je to hezké ale na běžné silnici jsou jiná auta, chodci a různé jiné překážky (dopravní omezení, semafory, koleje)... a právě proto mi toto nepřijde nějak zajímavé a myslím si že Google Car je vývojově dále.https://cdr.cz/clanek/audi-rs7-bez-ridice-projelo-v-maximalni-rychlosti-zavodni-okruh/diskuse#comment-740247
+
Hlavne ty chodci. Ridic kolikrat musi prispusobit rychlost jizdy odhadu fyzickych schopnosti chodce - a chci videt, jak samoridici auto pozna, ze babicka leze z poslednich sil a pravdepodobne se uprostred silnice zastavi aby se vydychala. Naopak pokud vidi dite mimo silnici, okamzite je nutne zkontrolovat, jestli nema balon ...
+1
-12
-1
Je komentář přínosný?
Hlavne ty chodci. Ridic
HKMaly https://cdr.cz/profil/hkmaly
23. 10. 2014 - 18:01https://cdr.cz/clanek/audi-rs7-bez-ridice-projelo-v-maximalni-rychlosti-zavodni-okruh/diskuseHlavne ty chodci. Ridic kolikrat musi prispusobit rychlost jizdy odhadu fyzickych schopnosti chodce - a chci videt, jak samoridici auto pozna, ze babicka leze z poslednich sil a pravdepodobne se uprostred silnice zastavi aby se vydychala. Naopak pokud vidi dite mimo silnici, okamzite je nutne zkontrolovat, jestli nema balon ...https://cdr.cz/clanek/audi-rs7-bez-ridice-projelo-v-maximalni-rychlosti-zavodni-okruh/diskuse#comment-740305
+
23. 10. 2014 - 22:16https://cdr.cz/clanek/audi-rs7-bez-ridice-projelo-v-maximalni-rychlosti-zavodni-okruh/diskuseTypicky koncern VW. Opet s krizkem po funuse.
BMW uz tohle nejakou dobu vyuziva k vycviku zavodni jizdy.
https://www.youtube.com/watch?v=WsnKzK6dX8Qhttps://cdr.cz/clanek/audi-rs7-bez-ridice-projelo-v-maximalni-rychlosti-zavodni-okruh/diskuse#comment-740341
+
Hmm myslím že projet nerušeně závodní okruh je vcelku o ničem. Úspěch by naopak byl, kdyby totéž zvládali v rušném silničním provozu....
Projet zavodní okruh (sic virtuální a se zjednodušenou fyzikou) uměla AI už před 20 lety. Vemte si např. hru Need for Speed. Mapovací technologie převodu reálného světa do virtuálního 3D světa existují taky desítky let.
Pro Audi dobrá reklama, to uznávám. Ale technologicky, nic světoborného.
Děkuji nechci, už tak toho dnes člověk v autě s automatickou převodovkou, adaptivním tempomatem a asistentem skoro na všecko moc nedělá.
no já se tedy na autopilota docela těším a naprosto v pohodě by mi stačil na dálnici. Ono řídit 6+ hodin je fakt nuda, to se raději kouknu na film nebo si dám se spolujzdcema karty... Ve městě kde to bude pochopitelně mnohem složitější si to klidně dořídím sám...
aniz bych to přečetl hned mě napadlo že to bude založené na porovnání uložených dat s tím co auto "vidí".
To v podstatě není nic nového... střely Tomahawk to využívají už desetiletí (jen místo 3D kamery využívá radarové vlny).
Problém je že auto se v tom případě neumí orientovat v jíném než předdefinovaném prostředí.
Nepřijde mi to nějak zvlášť super, někdo do auta nahrál jak vypadá trasa, jaká je ideální stopa. Auto tak mělo na práci "jen" porovnání toho co vidí s tím co má uloženo a maximálně vyhodnocení provozních parametrů tak aby udrželo ideální stopu... V tomto ohledu mi Google Car přijde pokročilejší.
No ale človek defacto funguje na rovnakom princípe. Od malička ukladá údaje o vlastnostiach prostredia zo svojho okolia a zo skúseností do svojej pamäte a potom to využíva v predpokladaní vlastností prostredia v novej lokalite na základe referencie podobných znakov.
Urobte si test, ak môžete. Každý vie, aké blbé je šoférovať v tme za dažďa na ceste s čerstvo položeným asfaltom bez namalovaných čiar, bez viditeľných krajíc a bez osadených pätníkov s odrazkami - mozog nemá žiadne viditeľné referenčné záchytné body, žiadne známe "vodítka" ako sú čiary alebo krajnice - šofér automaticky radikálne spomaľuje a s vypleštenými očami sa modlí, aby trafil do svojho imaginárneho pruhu a nevybehol mimo cestu. :-)
Jenže člověk je schopný se adaptovat na neznámé prostředí či různé podmínky...
Ale bude systém založený na porovnávání dat uložených a těch která právě snímá kamera schopen identifikovat kde právě je i za mlhy či jiného nepříznivého počasí?
Jak tu někdo napsal... na čistém závodním okruhu je to hezké ale na běžné silnici jsou jiná auta, chodci a různé jiné překážky (dopravní omezení, semafory, koleje)... a právě proto mi toto nepřijde nějak zajímavé a myslím si že Google Car je vývojově dále.
Hlavne ty chodci. Ridic kolikrat musi prispusobit rychlost jizdy odhadu fyzickych schopnosti chodce - a chci videt, jak samoridici auto pozna, ze babicka leze z poslednich sil a pravdepodobne se uprostred silnice zastavi aby se vydychala. Naopak pokud vidi dite mimo silnici, okamzite je nutne zkontrolovat, jestli nema balon ...
Typicky koncern VW. Opet s krizkem po funuse.
BMW uz tohle nejakou dobu vyuziva k vycviku zavodni jizdy.
https://www.youtube.com/watch?v=WsnKzK6dX8Q
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.