Audi RS7 bez řidiče projelo v maximální rychlosti závodní okruh
Automobilka Audi předvedla v neděli během finálového závodu šampionátu cestovních vozů DTM na německém závodním okruhu Hockenheim svůj koncept samořídícího automobilu Audi RS7 Sportback.
Autonomní Audi se vydalo na trať bez řidiče i bez jakékoliv další posádky. Vůz z výšky sledoval vrtulník s komentátorem, který žasl nad průběhem jízdy. Něco málo přes dvě minuty trvalo, než auto objelo celý okruh a vrátilo se zpět na startovací pozici. Audi výsledný čas nezveřejnilo, takže zřejmě nebyl až tak ohromující, ale je důležité, že vše proběhlo podle plánu. Nicméně auta se srovnatelným výkonem zvládají dráhu přibližně o 15 sekund rychleji. Pro srovnání posadili za volant RS7 také člověka, který stejný okruh zajel s časem o pět sekund horším než autopilot.
Audi slaví úspěch, jelikož jeho koncept RS7 překonal rychlost 149 mph (240 km/h), což je údajně nejvyšší rychlost, kterou kdy jakýkoliv automobil s autopilotem dosáhl. Dr. Ulrich Hackenberg, ředitel oddělení výzkumu a vývoje Audi, k tomu vítězoslavně dodal: "Tento špičkový výkon ztělesňuje dovednosti našeho vývojového týmu v oblasti autonomního řízení." Další zkouškou prototypu bude zdolání motoristického okruhu Nürburgring.
Upravená RS7 využívá několik kamer a zpřesněný signál GPS. Pro orientaci v terénu využívá 3D kameru, která při jízdě snímá okolní prostředí a porovnává jej s dříve uloženými daty.
Automobilka věří, že by mohla technologii v budoucnu používat i široká veřejnost, aby se snížil počet nehod na silnicích. Samozřejmě je nutné nejprve otestovat interakci systému s běžnými auty i jinými samořídícími vozidly. S odvětvím vozidel řízených umělou inteligencí laškují také další velké společnosti, své prototypy vyvíjí například Volvo, Toyota, Tesla, BMW, Daimler, Google, Panasonic nebo AUTOLIVE.