CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Automatické nouzové brzdění: Revoluce v bezpečnosti silniční dopravy do 2029

A já mám kvůli automatickému nouzovému brždění nabourané auto...
Zabrzdilo kvůli autu přede mnou, ale nebylo to potřeba a samozřejmě ten za mnou to do mě napálil.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tyhle systémy jsou špatně odladěné a automobilky se bohužel nedrží hesla, že když jde o bezpečnost, tak "buď pořádně nebo vůbec" a raději pustí do série nedodělek. Moderní auto je o tom, že když do něj sedneš, tak nějakou dobu vypínáš všemožné systémy co ti šahaj na brzdy nebo řízení, protože třeba lane assist je udělaný tak špatně, že v některých zatáčkách strhává volant do protisměru - to nechceš...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jenomže ne všichni to mají udělané stejně blbě. U mojí Toyoty (RAV4) jsou ty systémy podle mě odladěné suprovně na kompromis mezi zasahováním / nezasahováním do řízení. Nějak jsem to ponastavoval po koupi, nic nepípá a pokud ano, tak už je k tomu sakra důvod. S line assist jsem spokojený jak je - funguje sice jenom na poměrně rovných cestách, ale zase nemá tendence zasahovat do řízení, dokud není opravdu velký problém. Kamarád má Volvo a tam je to taky vychytané.

Blbé je, když jsou automobilky, co se snaží nabídnout marketingově co nejvíc autonomní jízdu v době, kdy na to jejich systémy ještě nemají a místo aby zvolili nějakou konzervativnější politiku, tak jedou na hranici svých možností / schopností systému - tam se pak množí chyby a jsou s tím špatné zkušenosti. :-(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ačkoliv v tom Vašem případě hrálo roli i nedodržení bezpečné vzdálenosti, dostal jsem se do podobné situace taky. Naštěstí jsem neměl v tu chvíli nikoho nalepeného na zadku. Jednou to bylo kvůli autu, které si možná najelo trochu víc do křižovatky z vedlejší. Podruhé odbočující auto přede mnou, které jsem objížděl poměrně těsně a potřetí a počtvrtý mi to zabralo v zatáčce, protože jsem byl moc blízko svodidel (naštěstí nebylo kluzko).
Ono to sice hlásí chvíli předtím na displeji, jenže všechno to jsou situace, kdy řidič musí sledovat provoz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To se takto blbě dělá statistika, když do toho nezahrneš, kolikrát ti to zachránilo zadek od tety / stréce za tebou v novém Yarisku.

Zažil jsem práci automatického systému při hromadné nehodě na dálnici a celkový dojem je "very impressive" - bez škrábance. Plus mě od dvou drobných nehod zachránila ABSka na motorce, ať máme ten seznam nenáviděných technologií kompletnější. :-)

Co popisuješ je samozřejmě blbé, ale na druhou stranu ten systém prostě zachraňuje životy / majetek celkově mnohem víc, než ho rozbíjí a pokud nemáš ten dojem, tak bych zvážil příště jiného výrobce auta.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přínos těhle systémů pro konkrétního člověka dost závisí na tom, jaký je řidič. To, že ty systémy jsou v ostatních autech je většinou plus, obzvláště u těch aut co má za zadkem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.