CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Bidenova administrativa zařadila zpátečku: USA zvolňuje přechod na elektromobily

Čiháku kecáš:
účinnost elektromotoru 95%, účinnost výroby elektřiny v elektrárnách v průměru 80%. Samozřejmě záleží, jak která elektrárna, třeba jaderné mají vysokou účinnost.
účinnost spalovacího motoru 60%.

Jednoznačně platí, že provoz elektroauta i s celou cestou výroby energie je ekonomičtější než provoz auta se spalovacím motorem.
Problém je v podstatě jediný: baterie. Hmotností smysluplná baterie,která by měla překonávat na jedno nabití stovky až tisíce kilometrů je nereálné přání ekoaktivistů, ale momentálně ji nemáme.
Ale třeba mně by stačila baterie do 250 km, víc daleko nejezdim, elektroauto nemám, protože evropská elektroauta jsou extrémně drahá. Kdyby sem EU dovolila dovoz z Číny a neblokovala ho vysokými cly, tak by tu byla elektroauta s cenou okolo 400.000 Kč a jdu si druhý den elektroauto koupit.
Co se týká rozvodů elektřiny, tak dle vyjádření odborníka z PRE v tom nevidí problém, že by to kvalitní česká síť nezvládla.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Stačí počkat cca 2 roky na novou next gen Teslu "za půl", nebo koupit zatím nějakej bazar.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ta ucinnost 80% v elektrarnach je trocha omyl.
Tepelne maju ucinnost okolo 30-35%, paroplynove cca 50%

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak. Ona ta fyzika obejít nejde. Už před dávnými lety byl popsán tzv Carnotův cyklus, který popisuje optimálně účinný tepelný motor. Žádný motor nemůže mít účinnost vyšší a ta je maximálně okolo 50%. Té vyšší účinnosti se dosahuje jen tím, že se započítá i odpadní teplo využité k vytápění, z toho ale žádná elektřina nevzniká.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zase jeden expert na EV :D Kdo může nabíjet doma, ten si může Teslu koupit už teď za slušný peníz a jezdit za zlomek ceny MHD. Když jedeš dál, je to trošku problém, ale nic neřešitelnýho. Já mám Teslu Model 3 nejlevnejší verzi už rok a čtvrt a už bych nikdy nešel zpět do nějakýho předraženýho koncernovýho šmejdu. Když jsem viděl, jaký "meetingáře" a tuny indiánů musí ze zisku z těch aut zaplatit... Pokud se prodeje EV budou zvyšovat tempem jako do teď, tak je dost možné, že i bez pitomých zelených politiků tu do konce desetiletí v podstatě nic jiného ekonomicky dosažitelného na prodej nebude :) Protože cena baterek a čipů klesá, cena spalováku už nikdy neklesne, spíš poroste se zmenšujícími se prodeji.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To je jak cesta do minulosti - tys to napsal před 5, 10 nebo 15 lety a teď jen kopíruješ?

Blbost politiků nebudou lidi tolerovat už moc dlouho, takže se o dostupné spalováky neboj. Já si zatím nekoupil ani elektrokoloběžku, protože cena akumulátoru byla pořád rozumem neakceptovatelná. Asi to zlevňování nepřichází kvůli těm "meetingářům a indiánům" u výrobců akumulátorů a koloběžek - všude je to stejný. U elektrokola jsem dopadl úplně stejně, takže pořád jezdím jako chlap jen díky síle svých nohou!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

co sa tyka tych smejdov, tak podla TUV, je tesla s kvalitou na tom horsie ako dacia

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Teslu by som uplne zakazal predavat. Este aj sproste stierace musis pustat cez tu obrazovku. Vo vsetkych krajinach EU je zakazane sa za jazdy hrat s mobilom, ale ked mas miesto mobilu televizor, tak to je uz zrazu v najsamlepsom poriadku a nikto s tym nema problem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No a já zase četl, že CO2 návratnost elektromobilu včetně výroby a produkovaných emisí po čas provozu proti benzínu je 10 let. To je tak akorát čas na výměnu baterie...za další čtvrtmíč +.
A kde budou nabíjet panelákový a bytový, to neřeší nikdo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Elektromobil je fajn, ale ani náhodou to nerieši celosvetový problém s ekológiou.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Kašli na ekologii, důležitější je geopolitika. Elektriku vždycky nějak vyrobíš, ale benzín/ropu musíš koupit od nepřátel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Třeba ty můžeš vyrábět elektriku šlapáním na rotopedu, ale bacha aby nebyl jako snad všechny ostatní "nezávislé" způsoby výroby elektřiny vyroben v Číně:))).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vtipné je, že Čína udělala úplně stejnou úvahu, protože ropu nemají a Číňané pochopili, že elektřina = nezávislost.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kterou vyrábí z uhlí, takže ekologie elektromobilů je tam ještě horší...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jj napr. od USA

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nejenom americká vláda - obden čtu jak automobilky přehodnocují svoje plány s elektromobily. Oni ty finanční ztráty automobilek nakonec ukážou správnou cestu a tou zatím určitě není aku či vodíkový elektromobil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pusť sem Čínu a evropské automobilky zítra zavírají krám. Elektromobily už vyhrály, jen o tom zaostalá Evropa ještě neví.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

A jaký je podíl elektromobilů ve vozovém parku Číny? A co pak že to Čína nedávno prohlásila? Že bude podporovat spalováky až do 2060 a i pak se uvidí.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Automobilismus v Číně v podstatě začal před 30 lety, předtím byly auta v Číně spíš doménou nejbohatších tajemníků strany. Elektroauta nastoupila před 8 lety, přitom opravdu masivní rozšíření nabídky čínských elektroaut trvá 5 let.
Přes tuhle extrémně krátkou dobu vyšla v Číně oficiální statistika, podle které podíl elektroaut dosáhl 32%.

Tobě se to bude zdát jako nic, ale je to neskutečný nástup elektroaut. Jako tohle nemá obdoby, Čína neskutečně jede.

Nevím, kdo kde v Číně udal nějaký termín 2060, ale osobně to považuju spíš za nějakou smyšleninu, Čína totiž narozdíl od EU nikdy boj proti spalovacím motorům nevyhlásila. Oni se jenom uvědomili, že naftu/benzín musí dovážet, elektřinu si vyrobí sami. Takže kdo chce drahé spalovací auto, tak bez problému, ať si ho má, ale kdo chce jezdit levně, tak pro toho je to jednoznačné a kupuje elektroauto.
V podstatě přesný opak než u nás, kde máme elektroauta 3x dražší než ty konvenční.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Takže kdo chce drahé spalovací auto, tak bez problému, ať si ho má, ale kdo chce jezdit levně, tak pro toho je to jednoznačné a kupuje elektroauto."

To je lež a hlavně velká a do očí bijící blbost. Se zkus chvíli zamyslet nad tím, co píšeš. Kdyby to byla pravda, tak mají elektromobily podíl větší než tebou uváděná třetina (IMHO je to v reálu sotva 1/4 a to včetně plug in hybridů se spalovákem).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nejde o absolutní hodnotu, ale o procentuální růst. A ten se každý rok zvětšuje.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k aktuálním cenám baterek by měly být elektro auta už dávno levnější než většina spalováků. Je to jenom neschopnost klasických výrobců a jízda na hype vlně.
Když jde koupit akumulátor pro domácí úložiště za 80€/kWh včetně DPH (samotné články, tenhle týden přišly a to jsou maloobchodní ceny)
Tak není jediný důvod, aby tu nebyla třeba EV Fabie v socko výbavě za 300k, když bude 50kWh baterka stát 100k
Je to jenom neschopnost managementu a politika na zrušení aut do budoucna úplně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to chtějí zrušit i e-kola a e-koloběžky, protože na ně jsou náhradní aku taky šíleně předražené. Zítra objednám hole na nordic walking, to jediné má budoucnost.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

parametre baterie pre BEV a domace ulozisko su trocha ine. A podla toho aj cena

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Trochu ano, ale né tak výrazně, konstrukce je trochu jiná pro větší proudy, hodně dnešních modelů využívá LFP, takže chemie je stejná.
A tam kde jsou NMC, které jsou lehčí a můžou mít větší kapacitu, tak ty jsou tak o 30-40% dražší, takže to pořád není nic hrozného.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Amerika je krajina velkych pickupov. Kym nebudu mat na trhu schopny velky elektricky pickup tak ich nedonutia prejst na elektroauta.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.