Blizzard chce k lístkům na filmový Warcraft rozdávat celé WoW s datadisky zdarma
Filmový Warcraft by mohl mít dle odhadů velmi vysokou návštěvnost. Samotné World of Warcraft hrálo něco přes 100 milionů jednotlivců, přičemž nezměřitelné množství bylo rozesetené také po free serverech (tedy mimo dosah Blizzardu). Značná část této komunity se pravděpodobně na návštěvu kina chystá, od aktivních hráčů přes staré veterány, kteří od hry už upustili, až po úplné neznalce.
Blizzard v současné době zvažuje k lístkům na film rozdávat celý World of Warcraft zcela zdarma v tzv. The World of Warcraft Ultimate Movie Edition, od základní hry až po současný datadisk Warlords of Draenor, společně s 1-měsíčním herním časem a exkluzivním in-game předmětem (pravděpodobně nějaký pet či kostým).
Současná cena produktů, které se ve filmovém balíčku nacházejí, se pohybuje okolo 1000 Kč (Battlechest + Warlords of Draenor + 30 dní herního času). Už jen z principu se tedy vyplatí do kina jít právě v rámci této akce.
Přestože podle posledních měření hraje World of Warcraft aktuálně okolo 5.5 milionu lidí, největší fanouškovskou bázi má Blizzard právě v odpadlících, kteří se hrou už dávno skončili.
Blizzard chce zjevně využít nadšení návštěvníků kina, kteří by se chtěli po zhlédnutí filmu k World of Warcraft vrátit, případně jej prvně zkusit, aniž by však utráceli. I pokud by se jen malé procento diváků stalo aktivními platícími hráči, pro Blizzard to znamená zisk. Digitální klíče nezpůsobí společnosti žádnou finanční škodu a hráči bez špetky zájmu o hru by si balíček nekoupili ani za standardní cenu.
Ztráty nových zákazníků v následujících měsících by se Blizzard také nemusel bát. Aktuální datadisk Warlords of Draenor už má svoji hlavní náplň dávno za sebou a na počtu odběratelů spíše tratí. Navíc za pár měsíců vychází World of Warcraft: Legion, na který si i nově příchozí raději počkají. Tuto expanzi si při vydání budou už muset koupit všichni bez rozdílu, za plnou cenu.
Přestože je možné hrát World of Warcraft určitou cestou bez placení měsíčních poplatků (výměnou herního času s jiným hráčem za goldy), jedná se o časově náročnou činnost, ke které se nováčci i starší hráči musí nejprve dopracovat. A i v takovémto případě se pro Blizzard jedná o zisk, neboť herní čas musí jeden z hráčů při takovéto transakci beztak zakoupit.
Zatím není jisté, zda k akci dojde, prozatím je pouze ve fázi rozmýšlení. Problémem můžou být regionální záležitost, tedy zda by balíček byl dostupný i mimo USA.