World of Warcraft zaznamenal historicky největší propad. Přišel o třetinu hráčů
Datadisky byly pro World of Warcraft vždy stěžejním lákadlem pro nové hráče. Vrchol pro toto MMO představovalo období druhé expanze, Wrath of the Lich King, kdy se mohlo pyšnit 12 miliony předplatiteli. Poté následoval Cataclysm a Mists of Pandaria, z nichž ani jeden nedokázal udržet svoji startovní hladinu a daly by se tedy označit za fiasko.
Magazín MMO Champion vydal graf mapující změny v odběratelech, od vydání hry až po Q1 2015. Můžete si všimnout konstantního nárůstu až do konce Wrath of the Lich King. Od roku 2011 to ovšem jde s World of Warcraft velmi z kopce a zachraňují jej pouze vydání nových datadisků.
V období dvou let se Cataclysmu i Mists of Pandaria vždy podařilo ztratit okolo 3 milionů hráčů. Nejnovějšímu datadisku, Warlords of Draenor, se takový neúspěch podařil za pouhý čtvrtrok (konkrétně 2,9 milionů). Jedná se tak o největší propad v historii hry. Při pohledu na změny v minulých letech se dá v budoucnu očekávat ještě větší pokles. Brzy by mohl král dopadnout na nové dno po roce 2007.
Finanční stránku Blizzardu to prý příliš nepoznamenalo. S úbytkem uživatelů do hry současně přibývají placené služby (exkluzivní mounti, instantní postava lvl 90, speciální mazlíčci atd.), o které hráči jeví zájem, a zřejmě tak dostatečně kompenzují množství ztracených předplatitelů.
Nutno poznamenat, že graf nezachycuje období WoW Tokenu, o kterém jsme informovali před dvěma měsíci. Forma předplatného za herní měnu by mohla opět některé hráče přilákat.
Záleží ovšem, jestli je dokáže u hry i udržet – nastavená úroveň ceny ve zlaťácích je velmi nad rámec možností průměrného hráče. Pokud nemáte alespoň pár postav na maximální úrovni, za které byste hráli každý den, jen stěží si budete moci dovolit tuto formu bezplatného hraní.