CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k World of Warcraft zaznamenal historicky největší propad. Přišel o třetinu hráčů

"Finanční stránku Blizzardu to prý příliš nepoznamenalo." Aby jo když v tom za 10 let otočili počítám tak 3 miliardy USD, to dřou doslova bídu.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

po 10 letech existence mají pořád cca 7 milionů předplatitelů... taky si myslím, že jim hrozí přímo obrovská bída :D

ale na druhou stranu už je načase, aby přišlo něco nového... starší fanoušci už totiž pomalu vyrostli z WoW (10 let pořád stejná polívka omrzí) a nováčky už moc nenadchne stará grafika

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ono sice odešlo "pouze" 3m hráčů, jenže kterých... sám to mačkám i když už na to nemám tolik času.

Čeho si určitě každý všiml, kdo se snažil o nějaký ten těžší end content, že ubývají raidující guildy. Celé to směřuje víc ce causual hraní a to je z pohledu hráče, co něco očekává, docela slušnej problém. Odešla sice třetina (v podstatě čtvrtina hráčů), jenže je to přibližně půlka těch, co podlehli hypu a půlka těch, co se navrátila. Ke konci datadisku běžně lidé ruší subscription, protože tam není co dělat a když je tam celej rok ten samej content... málo kdo to ustojí, a tak si dají prostě pauzu.

... pak prišlo WOD. Obrovskej hype, hráči natěšení jak vše bude úžasné a zbaví se toho ošklivého asijského datadisku a místo toho prišlo zklamání. Vývojáři umožnili hráčům něco jako vlastní pozemek, který má samozřejmě dost limitů, ale celé se to točí okolo toho. K tomu vytasili starej content a tím oslní pouze hloupé skalní příznivce, co sežerou i lejno na navijáku. Vyústilo to v to, že hromada hráčů odešla a pomalu přichází nic netušící noví hráči, co to v životě nehráli... a kteří to taky většinou dlouho nevydrží.

Sleduju to delší dobu, protože v současné době vymřela tak půlka hráčů co valili end-content na nějaké úrovni. Když je doplníte nováčky, tak nic neumí a většinou dlouho nevydrží. Starší hráči jsou znechuceni a odchází. Nejvyšší obtížnost teď vyžaduje pevně nastavený půočet hráčů (20), místo předhozích dvou variant (10 nebo 25). Často je tedy problém dát dohromady rozumný počet ještě stále nadšených a nadaných hráčů, aby to za něco stálo. A jen tak btw... podívejte se na datum, do kdy ty výsledky platí.

Jako vždy, activision/blizzard mlží a natahují, co to jde, pokud jde o nehezké informace. Když počet předplatitelů vzrostl, pochlubili se prakticky s předstihem. Teď to natáhli až na květen.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak každému muselo být dlouho dopředu jasné, že WoT jde do háje v momentě, kdy Blizzard začal slučovat servery.
Kdysi když člověk začal hrát na serveru s "high population", tak všude potkával hromadu lidí. Teď server s "high population" znamená, že je hodně lidí tak akurát v okolí Ogrimmaru a ve zbytku lokací občas na někoho narazíte...

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Ono celkově to označení populace bylo takové prapodivné. Přišlo mi, že každej realm má jinej limit pro jednotlivé označení. Každopádně slučování serverů ještě neznamenalo průser, spíš bylo cítit, že budou ještě více šetřit. Vzhledem k tomu že mám dost rozjetý účet, tak jsem si nemohl nevšimnout zvýšení latencí na realmech, kde jsem měl latenci kolem 10ms. V současné době se dostat pod 20 nejde.

Kvalita vývojářů jde do kopru, co patch, to brutální počet chyb... to tu taky nebylo. Úbytek hráčů před vydáním datadisku, resp. po cca půlroce toho samého contentu je normální jev. Ale takovejhle úbytek 3 měsíce po vydání brutálně hypem vyzdvihovaného datapysku, to už je slušnej fail. Samozřejmě cena neodpovídá obsahu (která se zvýšila z původních cca 700/1200).

Myslím že každej kdo tam hnije nějakej ten rok, zapne to alespoň jednou/dvakrát týdně na hodinu a projde si i něco na poslední "obtížnosti", tak ví :)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

bida to nebude zcela jiste, ale je treba si uvedomit kolik stoji provoz takoveho MMORPG kde se musi pocitat s 10+ miliony hraci, nebal bych se u takove hry jako je WOW odhadnout sumu na cistej mesicni provoz ve stovkach tisic dolaru, a mozna i v milionech dolaru...kazdej mesic :D

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu jak začali redukovat a spojovat servery tak, aby snížili náklady, tak se obávám že už to takové terno nebude. Nemluvě o problémech a hromadě bugů, co si nasekali.

Dále jim odešel kotel starých vývojářů, kteří nesouhlasí se směrem, jakým se to ubírá (a to už se tu nezmínilo. End content v podstatě zcela chybí, o úrovni hry během prvního týdne taky nikdo nemluvil. Hráči podleli svému hypu, který prostě opadl, wow efekt se nekonal a tak se na to vydlabali. Ostatně, ono to fakt stálo, teda spíš nestálo, ani za ten prd. Wow token, ano, funguje... jenže cena je docela úlet, rozhodně to není pro nové lamky a cena pro EU je asi 2× tak vyšší než pro US trh (tam mají už hráčů podstatně méně).

Závěr? Wowko by bylo pořád lákavé, jen by nesměl trpět obsah nad pozlátky. Zároveň vývojáři splnili mase hráčů to co chtěli... a ti sami neví co chtějí. Můžou si za to sami a recyklací starého obsahu nové hráče nezískají, ba spíš unudí :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

ESO free.. oni se zase vrati.. po dataci..

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

toto je normalny jav, podobne ako sa strieda leto a zima

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

a poradny sci-fi mmo jako world of starcraft nikde a ani neni v planu radsi delaj doty a fps pro deti :(

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

žádné dobré sci-fi MMO?? Star Wars: The Old Republic

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Dobre SF MMO RPG (a skutecne RPG) je IMHO EVE online
*Varovani, prispevek obsahuje mnoho zratek"*

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasím, že je opravdu dobré. Ale kdo nemusí zrovna hardcore PVP, jako já, tak ho to nejspíš brzo omrzí.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

no to je prekvapeni - misto, aby puvodni hru vylepsovali a to pro hrace, kterym byla puvodne urcena (ano, wow je z jakehosi prezitku stale oznacovan za RPG), tak je cilem tam nacpat vsechno mozne (pejsek a kocicka varili dort) a na puvodni/stavajici hrace se z vysoka ... a laka se kdeco, co ma dve ruce a kreditku (je jedno, ze ta hra pro vetsinu lidi puvodne nebyla - proste to zjednodusime tak, aby to mohli hrat i kojenci) no a vylepsime to tim, ze za real-life penize si bude kdokoliv dokoupit neco extra - nejdriv jen peti a mounti, pak max level; goldy a eq zanedlouho a nakonec do haje i projiti highend raidu a ty blby achievmenty pujdou zpoplatnit! .. vysledek? za par let to budou hrat jen znudeni lini urednici v pracovni dobe a nikdo jinej

--- exhrac z dob konce vanilky po prvni pulrok cata ---

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.