CDR.cz - Vybráno z IT

Blizzard zvažuje, že osvobodí World of Warcaft od měsíčních poplatků a nabídne hráčům free-to-play model

MMORPG World of Warcraft spatřila světlo světa v roce 2004, přičemž si dokázala udržet pozornost hráčů na celém světě prakticky dodnes. I po takřka už 9 letech své existence stále hráče baví. Zásluhu na tom dozajista nesou stále nově se rodící datadisky a patche s novým obsahem. Všechno ale v průběhu času podléhá vzestupu a pádu. A počet hráčů WoW vykazuje pokles.
wow-logo

Tom Chilton se vyjádřil v interview pro NovGamer, že do budoucna Blizzard připouští zrušení měsíčního předplatného u World of Warcraft a přechod na free-to-play herní model. Nedočkáme se tohoto kroku ale s okamžitou platností. Vše bude záležet na tom, kdy se dostane World of Warcraft do bodu, kdy zrušení měsíčního předplatného bude dávat smysl. Tím bodem je sílící odliv hráčů, a tím pádem i klesající zisk. Zdá se, že od jisté chvíle s každým novým datadiskem ztratila World of Warcraft část svých předplatitelů. Datadisk Cataclysm ubral WoW z 12 miliónů hráčů něco přes 2 milióny hráčů a zatím poslední datadisk Mists of Pandaria srazil toto číslo z 10 miliónů předplatitelů na 7,7 miliónů předplatitelů. Když jsme ještě u těch čísel, tak pro představu o poklesu zisku: v dubnu 2013 se vybral příjem na předplatném za WoW celkem 93 miliónů dolarů, je to ale méně než polovina v porovnání s tím, kolik se vybralo o 7 měsíců dříve, kdy to bylo celkem 204 miliónů dolarů.

wow

Největší odliv hráčů z World of Warcraft by mohl vyvolat nový MMO titul The Elder Scrolls Online, který podobně jako WoW nabídne hraní formou měsíčního předplatného. Mnoho hráčů (hlavně v severní Americe) se zhlédlo v seveřanském pojetí života ze Skyrimu, a proto není důvod se domnívat, že by The Elder Srolls Online nemohl zopakovat podobný úspěch jako byl u titulu TESV: Skyrim. Otázkou tak tedy zůstává, kolik hráčů co hrají World of Warcraft si začne předplácet i The Elder Scrolls Online a uchvátí je nový MMORPG svět natolik, že v TES Online zůstanou a rezignují na předplatné u WoW?

Blizzard proto nenechává nic náhodě a už nyní vážně uvažuje o tom, že by u titulu World of Warcraft mohl jednou seriózně přejít na free-to-play obchodní model. Poplatky by se tak mohly omezit na "item shop". Hráči by tak mohli platit za lepší předměty a tím i snadnější class level-up a hraní PvP.

Petr "Ereb" Vašíček

Redaktor CDR/DIIT píšící o všem, co souvisí s autorským právem, světem robotiky, stále záhadným vesmírem a technickými novinkami v oblasti vojenství. Cizí mu není ani svět videoher - rád s nostalgií vzpomíná na staré herní konzole a herní pecky, kvůli nimž už dnes člověk musí sáhnout po DOSBoxu.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Blizzard zvažuje, že osvobodí World of Warcaft od měsíčních poplatků a nabídne hráčům free-to-play model

Pondělí, 14 Říjen 2013 - 15:14 | Tom27 | nevym jak ted, ale Scroll of Resurrection pro CR...
Pátek, 11 Říjen 2013 - 21:22 | Bespi | 30 dni ti nestaci kdyz ti nekdo posle Scroll of...
Čtvrtek, 10 Říjen 2013 - 10:32 | DRK | To není pravda. Ty peníze ušetří jen čas a...
Středa, 9 Říjen 2013 - 17:59 | AndyF1 | Potom to uz nebude F2P ale Pay-2-Win=tazka...
Úterý, 8 Říjen 2013 - 16:21 | Tom27 | Mne od koupe datadisku odrazuje jedine musel bych...
Úterý, 8 Říjen 2013 - 15:02 | DRK | Pokud vím chtěli zachovat výhody pro platící....
Úterý, 8 Říjen 2013 - 13:34 | AndyF1 | Zeby chcel Blizard to WoW definitivne pochovat ?...

Zobrazit diskusi