Blizzard zvažuje, že osvobodí World of Warcaft od měsíčních poplatků a nabídne hráčům free-to-play model
Tom Chilton se vyjádřil v interview pro NovGamer, že do budoucna Blizzard připouští zrušení měsíčního předplatného u World of Warcraft a přechod na free-to-play herní model. Nedočkáme se tohoto kroku ale s okamžitou platností. Vše bude záležet na tom, kdy se dostane World of Warcraft do bodu, kdy zrušení měsíčního předplatného bude dávat smysl. Tím bodem je sílící odliv hráčů, a tím pádem i klesající zisk. Zdá se, že od jisté chvíle s každým novým datadiskem ztratila World of Warcraft část svých předplatitelů. Datadisk Cataclysm ubral WoW z 12 miliónů hráčů něco přes 2 milióny hráčů a zatím poslední datadisk Mists of Pandaria srazil toto číslo z 10 miliónů předplatitelů na 7,7 miliónů předplatitelů. Když jsme ještě u těch čísel, tak pro představu o poklesu zisku: v dubnu 2013 se vybral příjem na předplatném za WoW celkem 93 miliónů dolarů, je to ale méně než polovina v porovnání s tím, kolik se vybralo o 7 měsíců dříve, kdy to bylo celkem 204 miliónů dolarů.
Největší odliv hráčů z World of Warcraft by mohl vyvolat nový MMO titul The Elder Scrolls Online, který podobně jako WoW nabídne hraní formou měsíčního předplatného. Mnoho hráčů (hlavně v severní Americe) se zhlédlo v seveřanském pojetí života ze Skyrimu, a proto není důvod se domnívat, že by The Elder Srolls Online nemohl zopakovat podobný úspěch jako byl u titulu TESV: Skyrim. Otázkou tak tedy zůstává, kolik hráčů co hrají World of Warcraft si začne předplácet i The Elder Scrolls Online a uchvátí je nový MMORPG svět natolik, že v TES Online zůstanou a rezignují na předplatné u WoW?
Blizzard proto nenechává nic náhodě a už nyní vážně uvažuje o tom, že by u titulu World of Warcraft mohl jednou seriózně přejít na free-to-play obchodní model. Poplatky by se tak mohly omezit na "item shop". Hráči by tak mohli platit za lepší předměty a tím i snadnější class level-up a hraní PvP.