CDR.cz - Vybráno z IT

Bohemia Interactive jde vstříc fanouškovským projektům novou službou Incubator

To, co vidíme v digitálních výlohách obchodu, bývá výsledek dlouhých brainstormingů, jejichž účelem je najít diamant mezi hlínou. Tuzemská Bohemka si plánuje rozšířit obzory a s novým programem Bohemia Incubator dává hráčům možnost se zapojit do tohoto procesu

Jelikož dělají vývojáři hry pro hráče, zdá se jen logické, že často žádají o odezvu před vydáním hry přímo je. Hráči jsou však jako evropský turista v asijské restauraci - znají své cíle, ale přesto nemají zcela jasno, co by chtěli. I přesto jim je často předkládána tato důležitá úloha, nejnověji v podobě Bohemia Incubator.

Incubator je nový program Bohemia Interactive, přes který chtějí vývojáři s hráči sdílet své nápady a dám jim tím možnost je kritizovat, chválit nebo i prezentovat své vlastní. Již nyní mají připravené pro svět dva experimentální tituly - Ylands a Project Argo

Yslands se na první pohled zdá jako komplexnější a barevnější Minecraft, v němž můžete navíc prožívat předem sestavené scénáře, jako například obléhání hradu, nebo sestavovat své vlastní. Cílovou skupinou mají být celé rodiny, jež by mohli titul hrát společně.

Project Agro je překopaná verze Arma 3 a zaměřuje se spíše na již zajeté fanoušky Army, ale i hráče dříve vystrašené komplexností titulu. Docílit toho chtějí zmenšením původně obřího měřítka na 5v5 multiplayer v dramaticky menších lokacích.

Jak se jim daří, se můžete přesvědčit sami. Zdarma. Zkušební verzi Ylands můžete stáhnout zde a Project Argo najdete zde.

Podobnost k Early Access od Steamu zmiňuje sám Marek Španěl, ředitel a jeden ze zakladatelů společnosti. Podle něj jsou ale tituly v Incubatoru v daleko méně vyladěném stavu (podobně jako Early Access) a není vůbec jisté, zda se kdy dočkají svého dokončení. Ylands už slíbené dokončení má, nyní si jej tedy můžete koupit za menší cenu (279 kč), než po pozdějším vydání.

Při takové podobnosti s Early Accessem je otázkou, proč zakládat celou novou službu. Prvně se přirozeně nabízí absence uživatelských recenzí, které by při moc dlouhém vývoji mohly negativně ovlivnit hry do budoucna.

Pavel Vevera

Členem redakce inGamer.cz byl od samotného založení v roce 2012. Původně působil jako multisekční redaktor, přispívající jak články, tak video tvorbou, nakonec se však ustálil na textech. Jako externista od 1. ledna 2014 pokračuje v rámci herní rubriky CDR.cz, kam se redakce i část obsahu inGameru přesunula.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Bohemia Interactive jde vstříc fanouškovským projektům novou službou Incubator

Pondělí, 7 Listopad 2016 - 07:24 | Nnet | Na early acces už kašlu, koupil jsem Space...
Čtvrtek, 3 Listopad 2016 - 19:19 | MatRio | Myslím, že ta první hra není YSLANDS, ale YLANDS...

Zobrazit diskusi