CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Bosch chystá solid-state baterii pro elektromobily - sníží cenu a zvýší dojezd

"snižší cenu a zvyší dojezd" Prosím o opravu - sníží cenu a zvýší dojezd, popř. s nižší cenou a větším dojezdem.
Jasně stane se je frmol a článků mnoho. :)

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

No chtěl jsem poukázat na chyby v článku, ale asi by to vydalo na komentář delší než samotný článek, tak na to kašlu :-).

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

Už to úplně slyším - řidiči pozor, od stého dvacátého třetího kilometru D1 ve směru na Brno se tvoří kolona elektromobilů, jejichž řidiči doufali, že na jedno nabití dojedou z Prahy až do Brna...

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

1 + 1 = 0 ?

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

nejlevnějším elektromobilem (ve smyslu má to 4 kola, volant, střechu nad hlavou, homologaci na silnice - nutnost ŘP "B") je Renault Twizy. Dá se pořídit od 6990€. Dojezd kolem 100km

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Proč by článek s pevným elektrolytem měl mít menší potřebu chlazení než s tekutým? Pochybuji, že bude mít menší vnitřní odpor a tím pádem nižší ztráty v podobě tepla.

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Kludne moze mat nizsi odpor. Ale tu ide skor o to, ze elektrolyt nesmie prekrocit istu teplotu, inak hrozi vybuch baterie, co je v pripade litioviek docela nebezpecna vec. U solid state media to predpokladam nebude problem a bude zvladat daleko vyssie bezpecne teploty. Podobne, ako elektrolyticky kondik vs. solid state.

https://www.youtube.com/watch?v=7-xPHopebiE

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

LiFePo nemají žádný problém se vzplanutím ani po propíchnutí
viz čas cca 37:00
https://www.youtube.com/watch?v=or4TOO26VNY

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

zrejme proto, ze mu teplota nevadi tolik jako clanku s klasickym elektrolitem

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

No a jak vůbec tahle baterie udělá díru do světa když bude jen v Autech? Bude nějaká možnost i využití jinde? Nebo celí problém této nové Baterie je ten že jí nelze vyrobit menší a s větší kapacitou než stávající baterie?
Určitě tato nová baterie má větší potenciál dostat se do výroby než údajná baterie, kterou nabijete za pár vteřin (podle posledního článku nedokázala si udržet dlouhodobě trvalé napětí).

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

nabijet rychle akumulatory neni zadnej problem, problem je kam s tim teplem ktere vznika ze ztrat pri dobijeni, kdy behem par minut potrebujes odvest kuprikladu 5kW tepelne energie (tedy behem treba 6-8 minut potrebujes odvest teplo ktere 5 rychlovarnych konvic kazda po 1kW vyprodukuji za 1 hodinu, to je strasne mnozstvi tepla) a nejen to, napor je to i na kabely ktere tu energii musi zvladat prenaset, mimochodem kuprikladu nektere elektrobusy pouzivaji system pantografoveho dobijeni kde za par minut nabiji kapacitu 78-80kWh a to 600kW/1000A proudem, takove busy jezdi kuprikladu ted na zkousku v Plzni (pro predsvatu tesla Supercharger maji dnes tusim 120kW/340A a v planu je rozsireni i na 150kW/340A a asi vsichni vedi jakej "tlustej" kabel je u Superchargeru)

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

v kW se měří výkon, energie se měří v Joulech, odvozená jednota je pak kWh což je 3,6MJ

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

kdys us pisu clanek tak se snazim vychazet z informaci ktere jsou spravne a nepsat podobne bludy "Nejlevnější elektromobil v současnosti pořídíte přibližně za 700 tisíc korun." elektromobil se dnes prodava levneji, dvojice Citroen C-zero a Peugeion ION se daji oficialne poridit od 593 tisic s dani, neoficialne aby to vubec prodali zacinaji na castce 380 tisic s dani ;) ne Nissan Leaf (ktery oficialne zacina na cca 715 tisicich) opravdu neni jediny a nejlevnejsi elektomobil na rthu, a ikdys je oproti tem dvoum zminenym tak o 2 tirdy lepsim autem, tak nejlevnejsim neni, a to nepocitame Twizi ktere se v CR ale oficilane neprodava

rekordem mezi produkcnimi elektromobili take jiz neni 700km jak se docteme v clanku, ale je jim dnes 885.62km ktere se svou Teslou P85D najel Corey Spencer

+1
+26
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.