Bosch chystá solid-state baterii pro elektromobily - sníží cenu a zvýší dojezd
Nejlevnější elektromobil v současnosti pořídíte přibližně za 700 tisíc korun. Z takového vozítka vymáčknete dojezd maximálně 160 kilometrů na jedno nabití. Tato hodnota by se samozřejmě mohla ještě o něco navýšit, kdyby řidič jel velice úsporně po cestách bez většího převýšení. Důkazem je nedávná téměř dvacetihodinová cesta dvou mladíků, kteří s elektromobilem Tesla P85D pokořili světový rekord a na jedno plné nabití baterie ujeli přes 700 kilometrů.
Německý výrobce automobilových součástek Bosch připravuje nový druh baterie, který má být určen pro cenově nejdostupnější osobní automobily s elektrickým pohonem. Bosch je přesvědčen, že je schopen do roku 2020 zdvojnásobit maximální dojezdovou vzdálenost elektromobilů na více než 300 kilometrů a zároveň snížit náklady spojené s výrobou baterie na polovinu.
Porovnání klasické lithium-iontové baterie s novou solid-state baterií
Podle něj budou tvořit vozidla s hybridním pohonem do roku 2025 až 15 procent světové produkce automobilů. V Evropě by měla mít elektrický pohon více než třetina nových automobilů. Aby byl Bosch na vzestup elektromobilů náležitě připraven, v minulém roce začal s vývojem lithium-iontových baterií nové generace ve spolupráci s GS Yuasa a Mitsubishi Corporation. Nová technologie údajně umožňuje vyrábět baterie bez kapalného elektrolytu, tzv. solid-state baterie tím pádem nepotřebují chladící systém, takže jsou lehčí a levnější. K výraznému zrychlení firmě při vývoji pomohla akvizice kalifornského startupu Seeo, který již má k dispozici první vzorky článků této baterie.
Bosch je dodavatelem lithium-iontových akumulátorů pro běžné i prémiové výrobce automobilů, jako jsou například Audi, Fiat, Volkswagen, Porsche, Volvo nebo Google.