10 Wattů na skoro metr? No tak to už je skoro na dobíjení letadel ne? :D
Jinak Watt je jednotkou výkonu, tedy energie za jednotku času. Tedy pokud píšete přenesli, tak mohli přenést pouze nějaké množství energie, které buď udávejte v Joulech nebo když už se zmiňují ty baterie tak kWh. Ale rozhodně nepřenesli 10 Wattů ... leda tak 10 pánů se jménem Watt :)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
10 Wattů na skoro metr? No
Potooczech https://cdr.cz/profil/lukas-kment
11. 5. 2020 - 13:58https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse10 Wattů na skoro metr? No tak to už je skoro na dobíjení letadel ne? :D
Jinak Watt je jednotkou výkonu, tedy energie za jednotku času. Tedy pokud píšete přenesli, tak mohli přenést pouze nějaké množství energie, které buď udávejte v Joulech nebo když už se zmiňují ty baterie tak kWh. Ale rozhodně nepřenesli 10 Wattů ... leda tak 10 pánů se jménem Watt :)https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295036
+
Nebuďte hnidopich, myslím, že to všichni pochopili. Prostě dokázali trvale dodat výkon 10W na vzdálenost skoro metr.
Teď už jenom doladit ty Watty a metry a můžem frčet bez nabíječky klidne i na dovolenou v Chorvatsku.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Nebuďte hnidopich, myslím, že
JirkaCV https://cdr.cz/profil/jirkacv
12. 5. 2020 - 08:58https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseNebuďte hnidopich, myslím, že to všichni pochopili. Prostě dokázali trvale dodat výkon 10W na vzdálenost skoro metr.
Teď už jenom doladit ty Watty a metry a můžem frčet bez nabíječky klidne i na dovolenou v Chorvatsku.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295120
+
Nemyslím, že bych byl hnidopich, když po tomto webu požaduji, aby respektoval základní veličiny jako výkon/příkon, energie a tak dále. Nebo se spokojíme se tím, že rychlost bude udávána pomocí liščích skoků a hmotnost v syslích bobcích vyprodukovaných průměrným syslem za letní sezonu?
Jinak těch 10W na vzdálenost přibližně jednoho metru by mohlo být fajn možná tak pro mobilní telefon, aby se mi nabíjel v klidu na stole, ale ne pro automobil, kde se pohybujeme úplně v jiných řádech, co se týká potřebného množství přenesené energie. Až budou schopni s vysokou účinností přenášet energii rychlostí 10kW a více na vzdálenosti několika metrů, pak to bude zajímavé pro automobily. A i pro ten mobil bych si dovedl představit, že smysl by mělo těch 10W spíše na vzdálednosti kolem 3-5 metrů. aby to pokrylo běžnou místnost.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Nemyslím, že bych byl
Potooczech https://cdr.cz/profil/lukas-kment
12. 5. 2020 - 09:10https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseNemyslím, že bych byl hnidopich, když po tomto webu požaduji, aby respektoval základní veličiny jako výkon/příkon, energie a tak dále. Nebo se spokojíme se tím, že rychlost bude udávána pomocí liščích skoků a hmotnost v syslích bobcích vyprodukovaných průměrným syslem za letní sezonu?
Jinak těch 10W na vzdálenost přibližně jednoho metru by mohlo být fajn možná tak pro mobilní telefon, aby se mi nabíjel v klidu na stole, ale ne pro automobil, kde se pohybujeme úplně v jiných řádech, co se týká potřebného množství přenesené energie. Až budou schopni s vysokou účinností přenášet energii rychlostí 10kW a více na vzdálenosti několika metrů, pak to bude zajímavé pro automobily. A i pro ten mobil bych si dovedl představit, že smysl by mělo těch 10W spíše na vzdálednosti kolem 3-5 metrů. aby to pokrylo běžnou místnost.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295122
+
10W si zařídím i s přenosným solárním panýlkem na střeše auta, ale tvrdit že stačí to doladit a můžu jezdit autem a stihnu se dobíjet ze slunka bych si netroufl..
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
10W si zařídím i s přenosným
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
12. 5. 2020 - 17:28https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse10W si zařídím i s přenosným solárním panýlkem na střeše auta, ale tvrdit že stačí to doladit a můžu jezdit autem a stihnu se dobíjet ze slunka bych si netroufl..https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295193
+
Je fajn, že se jim povedlo přenést až devítinásobek energie oproti původním hodnotám, ale to neříká nic o tom jak efektivní to je nebo jaké množství energie to bylo.
Očekával bych, že autor článku zmíní alespoň to, že jim vzrostla účinnost z původních 10% na těžko uvěřitelných 92%.
A také mohl napsat něco o problému s rychlostí přenosu. Pokud bude systém instalován na silnici a auto nad ním projede, bude mít na přenos energie řádově milisekundy. Aby to mělo nějaký praktický přínos, byl by potřeba výkon v mega watech. Otázka je jak to automobil zvládne přijmout.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Je fajn, že se jim povedlo
Ondřej Petržilka https://cdr.cz/profil/pixel-0
11. 5. 2020 - 13:58https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseJe fajn, že se jim povedlo přenést až devítinásobek energie oproti původním hodnotám, ale to neříká nic o tom jak efektivní to je nebo jaké množství energie to bylo.
Očekával bych, že autor článku zmíní alespoň to, že jim vzrostla účinnost z původních 10% na těžko uvěřitelných 92%.
A také mohl napsat něco o problému s rychlostí přenosu. Pokud bude systém instalován na silnici a auto nad ním projede, bude mít na přenos energie řádově milisekundy. Aby to mělo nějaký praktický přínos, byl by potřeba výkon v mega watech. Otázka je jak to automobil zvládne přijmout.
https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295037
+
Proč je 92 % těžko uvěřitelných? Pro srovnání, jaká je např. účinnost transformátorů?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Proč je 92% těžko
Gath G https://cdr.cz/profil/ggeal
11. 5. 2020 - 16:16https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseProč je 92 % těžko uvěřitelných? Pro srovnání, jaká je např. účinnost transformátorů?https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295057
+
Tak cca 99,5% u hodně velkých, pro 10 VA bycho to viděl na stěží 60 %.
Intenzita mag. pole klesá s kvadrátem vzdálenosti. Proto se těch 92 % může zdát jako neuvěřitelných. Nicméně pokud nevyloží karty na stůl a jiný nezávislý tým nepotvrdí jejich objev, pak jsou to jen kecy a nikoliv věda.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Tak cca 99,5% u hodně velkých
Kert https://cdr.cz/profil/kert
11. 5. 2020 - 16:35https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseTak cca 99,5% u hodně velkých, pro 10 VA bycho to viděl na stěží 60 %.
Intenzita mag. pole klesá s kvadrátem vzdálenosti. Proto se těch 92 % může zdát jako neuvěřitelných. Nicméně pokud nevyloží karty na stůl a jiný nezávislý tým nepotvrdí jejich objev, pak jsou to jen kecy a nikoliv věda.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295058
+
92% je skutečně těžko uvěřitelných, protože třeba u trafa milimetrová mezera mezi plechy značně snižuje účinnost.
Když už jsme u těch traf, všimli jste si, že klasické transformátorové zdroje do zásuvky se už prakticky nedají sehnat? - made in EU ůdajně kvůli malé účinnosti...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
92% je skutečně těžko
CBob https://cdr.cz/profil/c-bob
11. 5. 2020 - 23:50https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse92% je skutečně těžko uvěřitelných, protože třeba u trafa milimetrová mezera mezi plechy značně snižuje účinnost.
Když už jsme u těch traf, všimli jste si, že klasické transformátorové zdroje do zásuvky se už prakticky nedají sehnat? - made in EU ůdajně kvůli malé účinnosti...https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295097
+
No ty zabil CoC Tier 1 nebo chceš li Efficiency Level VI. Hlavně kvůli tomu, že to trafiko žere jak prokopnutý i když ze zdroje neodebíráš žádnou šťávu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No ty zabil CoC Tier 1 nebo
Kert https://cdr.cz/profil/kert
12. 5. 2020 - 08:57https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseNo ty zabil CoC Tier 1 nebo chceš li Efficiency Level VI. Hlavně kvůli tomu, že to trafiko žere jak prokopnutý i když ze zdroje neodebíráš žádnou šťávu.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295119
+
Trafo byl samozřejmě příklad zařízení podobného, ne příklad zařízení úplně identického. Ale že zařízením o něco složitějším než je pasivní trafo dokážeme přenést podobné množství energie na vzdálenost podstatně větší než jeden milimetr přeci není žádná novinka. Třeba MIT dosáhla asi 50% účinnosti na vzdálenost 2 m a 90% účinnosti na vzdálenost poloviční před více než deseti lety. Problém bude zřejmě spíš to pohyblivé uspořádání než vzdálenost. Vozidlům by snad mělo stačit něco kolem 20-30 cm.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Trafo byl samozřejmě příklad
Gath G https://cdr.cz/profil/ggeal
12. 5. 2020 - 18:09https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseTrafo byl samozřejmě příklad zařízení podobného, ne příklad zařízení úplně identického. Ale že zařízením o něco složitějším než je pasivní trafo dokážeme přenést podobné množství energie na vzdálenost podstatně větší než jeden milimetr přeci není žádná novinka. Třeba MIT dosáhla asi 50% účinnosti na vzdálenost 2 m a 90% účinnosti na vzdálenost poloviční před více než deseti lety. Problém bude zřejmě spíš to pohyblivé uspořádání než vzdálenost. Vozidlům by snad mělo stačit něco kolem 20-30 cm.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295199
+
Problem neni jen bzdalenost a pohyb, ale taky nutny preneseny vykon. Pro auta je to proste nesmysl.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Problem neni jen bzdalenost a
rman https://cdr.cz/profil/r-man
12. 5. 2020 - 20:54https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseProblem neni jen bzdalenost a pohyb, ale taky nutny preneseny vykon. Pro auta je to proste nesmysl.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295215
+
Ono prvotní využití bych nečekal ani přímo na silnici, tedy někde pod vozovkou. Spíše bych to čekal typicky na parkovištích. Například takové parkoviště před obchodním domem, kam na hodinu zaparkujete auto ... proč by se ta hodina nedala využít k dobíjení ... bez nutnosti tahat se s nějakým kabelem a tak dále. Prostě auto může mít svoje ID, spáruje se s nabíječkou a vám pak přijde jen domů účet. Respektive to můžete mít jako bonus od daného hypermarketu, že od nějakého nákupu budete mít třeba půl hodiny zdarma.
V tomto směru by to byl obří pokrok oproti současnému systému X typů nabíječek s Y různými výkony a Z různými konektory ... kde se musíte tahat s kabely, což je prostě opruz.
Ale že by to někdo dával pod klasickou vozovku ... dovedu si představit, jak by to prodražilo cenu silnic a jak by to komplikovalo jejich opravy. To podle mne moc reálné nebude.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ono prvotní využití bych
Potooczech https://cdr.cz/profil/lukas-kment
12. 5. 2020 - 09:17https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseOno prvotní využití bych nečekal ani přímo na silnici, tedy někde pod vozovkou. Spíše bych to čekal typicky na parkovištích. Například takové parkoviště před obchodním domem, kam na hodinu zaparkujete auto ... proč by se ta hodina nedala využít k dobíjení ... bez nutnosti tahat se s nějakým kabelem a tak dále. Prostě auto může mít svoje ID, spáruje se s nabíječkou a vám pak přijde jen domů účet. Respektive to můžete mít jako bonus od daného hypermarketu, že od nějakého nákupu budete mít třeba půl hodiny zdarma.
V tomto směru by to byl obří pokrok oproti současnému systému X typů nabíječek s Y různými výkony a Z různými konektory ... kde se musíte tahat s kabely, což je prostě opruz.
Ale že by to někdo dával pod klasickou vozovku ... dovedu si představit, jak by to prodražilo cenu silnic a jak by to komplikovalo jejich opravy. To podle mne moc reálné nebude.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295126
+
Tak jestli Vás obtěžuje zastrčit kabel do díry, to za Vás asi jezdí někdo jiný (s vozíkem).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak jestli Vás obtěžuje
Kert https://cdr.cz/profil/kert
12. 5. 2020 - 10:17https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseTak jestli Vás obtěžuje zastrčit kabel do díry, to za Vás asi jezdí někdo jiný (s vozíkem).https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295139
+
Obtezuje. Uz jenom na to porad myslet totiz obtezuje. Kdyz jedete nakoupit, nedej boze s deckama, a nedejboze do vice obchodu a jeste nemate uplne rozmysleno co kde chcete a jestli vsechno stihnete abyste byli vcas doma na obed (=uplne standardni rodinna situace), tak to posledni co chcete je myslet jeste na to jestli mate dostatek energie, nasledny zapojovani kabelu a vytukavani neceho na nabijecce. A pak samozrejme prijdete k autu s plnejma rukama, v lete je rozehraty, vy do nej musite ty decka posadit aby vam na parkovisti nebehaly a pak zacnete nekde sundavat a motat kabel. Pakarna. Bezdrat by v tomhle pripade (a mnoha dalsich) byl zasadni a vitany ulehceni.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obtezuje. Uz jenom na to
rman https://cdr.cz/profil/r-man
12. 5. 2020 - 13:09https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseObtezuje. Uz jenom na to porad myslet totiz obtezuje. Kdyz jedete nakoupit, nedej boze s deckama, a nedejboze do vice obchodu a jeste nemate uplne rozmysleno co kde chcete a jestli vsechno stihnete abyste byli vcas doma na obed (=uplne standardni rodinna situace), tak to posledni co chcete je myslet jeste na to jestli mate dostatek energie, nasledny zapojovani kabelu a vytukavani neceho na nabijecce. A pak samozrejme prijdete k autu s plnejma rukama, v lete je rozehraty, vy do nej musite ty decka posadit aby vam na parkovisti nebehaly a pak zacnete nekde sundavat a motat kabel. Pakarna. Bezdrat by v tomhle pripade (a mnoha dalsich) byl zasadni a vitany ulehceni.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295161
+
Tak jistě, jedete nakoupit s dětma do několika supermárketů a nestačí Vám dojezd 250 km+.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Tak jistě, jedete nakoupit s
Kert https://cdr.cz/profil/kert
13. 5. 2020 - 12:23https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseTak jistě, jedete nakoupit s dětma do několika supermárketů a nestačí Vám dojezd 250 km+.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295273
+
Jak jste k tomu cislu dosel? Vy vzdy vyjizdite s plnou nadrzi z domu, i kdyz jedete treba jen na nakup? A jak jste prisel na nekolik supermarketu? Staci zaparkovat u jednoho, uvnitr je vicero obchodu, zkuste se tam nekdy podivat :-)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Jak jste k tomu cislu dosel?
rman https://cdr.cz/profil/r-man
13. 5. 2020 - 17:25https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseJak jste k tomu cislu dosel? Vy vzdy vyjizdite s plnou nadrzi z domu, i kdyz jedete treba jen na nakup? A jak jste prisel na nekolik supermarketu? Staci zaparkovat u jednoho, uvnitr je vicero obchodu, zkuste se tam nekdy podivat :-)https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295354
+
Podle mne dobíjení achylovou patou není jde to dobít i z obyč zásuvky. Problém je kapacita a cena těch lithiových akumulátorů......
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Podle mne dobíjení achylovou
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
12. 5. 2020 - 09:23https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskusePodle mne dobíjení achylovou patou není jde to dobít i z obyč zásuvky. Problém je kapacita a cena těch lithiových akumulátorů......https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295128
+
Nevim co mistr Francesco fetuje, ale kazdymu normalnimu cloveku je jasny, ze prenaset bezdratove a jeste za pohybu stovky az tisice W vykonu pro dobijeni aut na vetsi vzdalenost nez nekolik centimetru neni v praxi mozny. Nejen kvuli tomu, ze nejakej paprsek, byt velmi uzkej na zacatku, by po par metrech byl vzdy nasobne sirsi, ale proto, ze by bylo nutny zajistit, aby byl smerovam neustale na stejny misto na vozidle bez ohledu na to kam se zrovna otocilo. To znamena instalovat do verejneho prostoru hromady takovych vysilacu onoho paprsku a vsechny samozrejme odnekud napajet. A to proste ve meste, ale ani nikde jinde nelze. Uz davno vime ze do vozovky, ktera ma mizivou trvanlivost se nic takovyho dat nemuze, svodidla taky nejsou zdaleka vsude, sloupy taky ne a dalsi prekazky budovat nikdo nechce. Proto je dobijeni aut za jizdy necim na dalku z principu kravina.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Nevim co mistr Francesco
rman https://cdr.cz/profil/r-man
12. 5. 2020 - 13:17https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseNevim co mistr Francesco fetuje, ale kazdymu normalnimu cloveku je jasny, ze prenaset bezdratove a jeste za pohybu stovky az tisice W vykonu pro dobijeni aut na vetsi vzdalenost nez nekolik centimetru neni v praxi mozny. Nejen kvuli tomu, ze nejakej paprsek, byt velmi uzkej na zacatku, by po par metrech byl vzdy nasobne sirsi, ale proto, ze by bylo nutny zajistit, aby byl smerovam neustale na stejny misto na vozidle bez ohledu na to kam se zrovna otocilo. To znamena instalovat do verejneho prostoru hromady takovych vysilacu onoho paprsku a vsechny samozrejme odnekud napajet. A to proste ve meste, ale ani nikde jinde nelze. Uz davno vime ze do vozovky, ktera ma mizivou trvanlivost se nic takovyho dat nemuze, svodidla taky nejsou zdaleka vsude, sloupy taky ne a dalsi prekazky budovat nikdo nechce. Proto je dobijeni aut za jizdy necim na dalku z principu kravina.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295163
+
Přesně tak ... to vozidlo se má dobíjet tam, kde tráví nehnutě delší časový úsek. A prim v tom budou hrát nejprve obří parkoviště před obchodními domy a podobnými službami, kdy jim to bude sloužit jako přidaná hodnota pro zákazníka.
Samozřejmě pro skalní fandy elektromobilů je to problém, protože se tak zásadně omezuje dojezd vozidla a proto stále věří tomu, že by se vozidlo mohlo dobíjet za pohybu. Tomu je klidně možné věřit, ale zásadní předpoklad je, že nemáte žádné vzdělání v oblasti fyziky.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Přesně tak ... to vozidlo se
Potooczech https://cdr.cz/profil/lukas-kment
12. 5. 2020 - 14:06https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskusePřesně tak ... to vozidlo se má dobíjet tam, kde tráví nehnutě delší časový úsek. A prim v tom budou hrát nejprve obří parkoviště před obchodními domy a podobnými službami, kdy jim to bude sloužit jako přidaná hodnota pro zákazníka.
Samozřejmě pro skalní fandy elektromobilů je to problém, protože se tak zásadně omezuje dojezd vozidla a proto stále věří tomu, že by se vozidlo mohlo dobíjet za pohybu. Tomu je klidně možné věřit, ale zásadní předpoklad je, že nemáte žádné vzdělání v oblasti fyziky. https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295168
+
Tak za pohybu napájet i nabíjet jde trolejbusy i tramvaje jezdí docela dlouho. Blbost je snažit se za každou cenu to řešit bezdrátově, auto není mobil...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tak za pohybu napájet i
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
12. 5. 2020 - 17:26https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseTak za pohybu napájet i nabíjet jde trolejbusy i tramvaje jezdí docela dlouho. Blbost je snažit se za každou cenu to řešit bezdrátově, auto není mobil... https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295192
+
Ano. A je blbost srovnavat auto s tramvaji ci trolejbusem - omezeno vedenim je jasne, ze se neda jet kam potrebujes/chces.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ano. A je blbost srovnavat
rman https://cdr.cz/profil/r-man
12. 5. 2020 - 17:31https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseAno. A je blbost srovnavat auto s tramvaji ci trolejbusem - omezeno vedenim je jasne, ze se neda jet kam potrebujes/chces.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295194
+
To je ale jen úloha na teorii grafů. Je zapotřebí najít takový podgraf silniční sítě, který při minimální délce elektrifikace "uřízne" maximální počet ročních vozidlokilometrů. Třeba trolejbusy již přeci existují i v provedení, které nepotřebuje vedení všude.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To je ale jen úloha na teorii
Gath G https://cdr.cz/profil/ggeal
12. 5. 2020 - 18:23https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseTo je ale jen úloha na teorii grafů. Je zapotřebí najít takový podgraf silniční sítě, který při minimální délce elektrifikace "uřízne" maximální počet ročních vozidlokilometrů. Třeba trolejbusy již přeci existují i v provedení, které nepotřebuje vedení všude.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295200
+
Coze??? Vazne premyslite o zavedeni dratu pro auta jako maji trolejbusy??? Lol.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Coze??? Vazne premyslite o
rman https://cdr.cz/profil/r-man
12. 5. 2020 - 20:52https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseCoze??? Vazne premyslite o zavedeni dratu pro auta jako maji trolejbusy??? Lol.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295214
+
Proc ne stačí to mít jen ve vybraných místech třeba na křižovatce kde to auto stojí a čeká na dálnících v pravém pruhu kolem města atd.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Proc ne stačí to mít jen ve
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
12. 5. 2020 - 21:50https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseProc ne stačí to mít jen ve vybraných místech třeba na křižovatce kde to auto stojí a čeká na dálnících v pravém pruhu kolem města atd.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295219
+
Ve meste to nikdo nechce. Uz ted vypada verejnej prostor priserne, jeste aby se k to mu pridavaly dalsi site a draty. Jel jste nekdy centrem Prahy? Kde jsou krizovatky kazdych 100 metru? Proste blbost, to nepujde. Na dalnici to samy, je nesmysl to delat jen pro nektera auta a jen nekde, to se nikdy nevyplati a prakticky to nebude fungovat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ve meste to nikdo nechce. Uz
rman https://cdr.cz/profil/r-man
13. 5. 2020 - 08:51https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseVe meste to nikdo nechce. Uz ted vypada verejnej prostor priserne, jeste aby se k to mu pridavaly dalsi site a draty. Jel jste nekdy centrem Prahy? Kde jsou krizovatky kazdych 100 metru? Proste blbost, to nepujde. Na dalnici to samy, je nesmysl to delat jen pro nektera auta a jen nekde, to se nikdy nevyplati a prakticky to nebude fungovat.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295240
+
Jasne ony sou troleje blbost, sice už se po městě používají asi 100 let ale je to "blbost"...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jasne ony sou stroleje blbost
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
13. 5. 2020 - 12:38https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseJasne ony sou troleje blbost, sice už se po městě používají asi 100 let ale je to "blbost"...https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295275
+
Mozna zkuste napred cist. Je blbost je pridavat na kazdou krizovatku, co je na tom nejasnyho?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Mozna zkuste napred cist. Je
rman https://cdr.cz/profil/r-man
13. 5. 2020 - 17:27https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseMozna zkuste napred cist. Je blbost je pridavat na kazdou krizovatku, co je na tom nejasnyho?https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295355
+
Jasně je blbost přidávat něco co už tu je či bylo a normálně fungovalo... Co přesně na tom nechápete?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jasně je blbost přidávat něco
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
13. 5. 2020 - 18:41https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseJasně je blbost přidávat něco co už tu je či bylo a normálně fungovalo... Co přesně na tom nechápete?https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295362
+
Moc prosim, ukazte mi na fotkach, ze tu nekdy na kazde krizovatce byly draty nad vsemi jizdnimi pruhy. Asi nic, ze jo. Pokud nenluvim s robotem ale inteligentnim clovekem, tak je snad nad slunce jasny, ze tramvaje nebo trolejbusy maji sve velmi peclive vybrane trasy, kde jako hromadna doprava obslouzi po hlavnich tepnach siroke okoli. Auta a jejich ridici se ale chovaji jinak. Potrebuji dojet na jina mista, neorganizovane a casto i pokazde jinak. To znamena pridam obrovskou kabelovou, sloupovou a trolejovou infrastrukturu do mist, kde nikdy nebyla. A to nikdo nechce nejen kvuli nevratnosti nakladu, ale i kvuli dalsimu optickemu zpraseni verejneho prostoru. Proste pak budou vsude videt draty. Uz si rozumime?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Moc prosim, ukazte mi na
rman https://cdr.cz/profil/r-man
13. 5. 2020 - 21:35https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseMoc prosim, ukazte mi na fotkach, ze tu nekdy na kazde krizovatce byly draty nad vsemi jizdnimi pruhy. Asi nic, ze jo. Pokud nenluvim s robotem ale inteligentnim clovekem, tak je snad nad slunce jasny, ze tramvaje nebo trolejbusy maji sve velmi peclive vybrane trasy, kde jako hromadna doprava obslouzi po hlavnich tepnach siroke okoli. Auta a jejich ridici se ale chovaji jinak. Potrebuji dojet na jina mista, neorganizovane a casto i pokazde jinak. To znamena pridam obrovskou kabelovou, sloupovou a trolejovou infrastrukturu do mist, kde nikdy nebyla. A to nikdo nechce nejen kvuli nevratnosti nakladu, ale i kvuli dalsimu optickemu zpraseni verejneho prostoru. Proste pak budou vsude videt draty. Uz si rozumime?
https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295387
+
"nad vsemi jizdnimi pruhy"
Jasně místo přiznání a omluvení se za zbytečné bláboly budete vymýšlet podmínky a uhýbat od tématu...
Amísto "optického zaprasení" nás zaprasí exhalacemi to bude stopro lepší.....
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
"nad vsemi jizdnimi pruhy"
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
13. 5. 2020 - 22:12https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse"nad vsemi jizdnimi pruhy"
Jasně místo přiznání a omluvení se za zbytečné bláboly budete vymýšlet podmínky a uhýbat od tématu...
Amísto "optického zaprasení" nás zaprasí exhalacemi to bude stopro lepší.....https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295389
+
Priznani k cemu ??? Jste slepy nebo se snazite trolit? Psal jste jasne ze to uz bylo a ja jasne pisu, ze zadne troleje pro auta v takovem rozsahu jaky je myslen pro nabijeni elektrovozu tu nikdy nebyl. To samy plati pro bezdrat. A nepisu nikde o tom ze bych radsi auta na spalovaci motor, to jste opet vedle.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Priznani k cemu ??? Jste
rman https://cdr.cz/profil/r-man
13. 5. 2020 - 22:35https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskusePriznani k cemu ??? Jste slepy nebo se snazite trolit? Psal jste jasne ze to uz bylo a ja jasne pisu, ze zadne troleje pro auta v takovem rozsahu jaky je myslen pro nabijeni elektrovozu tu nikdy nebyl. To samy plati pro bezdrat. A nepisu nikde o tom ze bych radsi auta na spalovaci motor, to jste opet vedle.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295390
+
Trolíte naprosto zbytečně a ignorujete uvedená fakta tj že troleje jsou ve městech používány od začátku hromadné dopravy a vymýšlíte úhybné manévry "zaplevelí" "ve všech pruzích" a "pro auta" "v takovém rozsahu".... Kdo chce problém řešit hledá způsoby, kdo nechce hledá jen výmluvy.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Trolíte naprosto zbytečně a
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
14. 5. 2020 - 12:54https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseTrolíte naprosto zbytečně a ignorujete uvedená fakta tj že troleje jsou ve městech používány od začátku hromadné dopravy a vymýšlíte úhybné manévry "zaplevelí" "ve všech pruzích" a "pro auta" "v takovém rozsahu".... Kdo chce problém řešit hledá způsoby, kdo nechce hledá jen výmluvy.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295463
+
Ja ze trollim? Ok, zkusime to jinak. Reknete konkretne jak byste si takovou elektrifikaci vozidel dratama ve meste predstavoval. Uvazujme Prahu, jako mensi mesto v celosvetovem meritku.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ja ze trollim? Ok, zkusime to
rman https://cdr.cz/profil/r-man
14. 5. 2020 - 13:09https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseJa ze trollim? Ok, zkusime to jinak. Reknete konkretne jak byste si takovou elektrifikaci vozidel dratama ve meste predstavoval. Uvazujme Prahu, jako mensi mesto v celosvetovem meritku.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295468
+
Co je složitého pochopit na "v místě jako jsou pravé pruhy dálnic u měst a v ulicích města zejména tam jde se často stojí, jako jsou křižovatky"? Nevím proč bych měl vybírat konkrétní ulice v konkrétním místě, od toho jsou lidi co to navrhují a vědí jak to udělat, evidentně to jde, protože se to běžně dělá. Tečka. To co předvádíte je klasické trolení "ukažete mi ulici..." Zajděte si do města a mrkněte kde všude jsou natažené dráty, jezdí trolejbusy či tramvaje, přijde Vám to málo zřetelné??
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Co je složitého poghopit na ů
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
14. 5. 2020 - 14:19https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseCo je složitého pochopit na "v místě jako jsou pravé pruhy dálnic u měst a v ulicích města zejména tam jde se často stojí, jako jsou křižovatky"? Nevím proč bych měl vybírat konkrétní ulice v konkrétním místě, od toho jsou lidi co to navrhují a vědí jak to udělat, evidentně to jde, protože se to běžně dělá. Tečka. To co předvádíte je klasické trolení "ukažete mi ulici..." Zajděte si do města a mrkněte kde všude jsou natažené dráty, jezdí trolejbusy či tramvaje, přijde Vám to málo zřetelné??https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295481
+
Dobra, zacneme tedy temi ulicemi. Protoze to je podle me nerealny, dat to kamkoliv jinam nez kde ted jsou tramvaje (v Praze trolejbusy nejsou) (=rozsirit pro auta). "zejména tam jde se často stojí, jako jsou křižovatky" - opet prosim, rozvedte to konkretneji. A neuhybejte nejakymi vykriky o mem udajnem trollingu, pokud se chcete dobrat vysledku diskuse.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Dobra, zacneme tedy temi
rman https://cdr.cz/profil/r-man
14. 5. 2020 - 15:06https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseDobra, zacneme tedy temi ulicemi. Protoze to je podle me nerealny, dat to kamkoliv jinam nez kde ted jsou tramvaje (v Praze trolejbusy nejsou) (=rozsirit pro auta). "zejména tam jde se často stojí, jako jsou křižovatky" - opet prosim, rozvedte to konkretneji. A neuhybejte nejakymi vykriky o mem udajnem trollingu, pokud se chcete dobrat vysledku diskuse.
https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295488
+
Pokracovat muzeme dobijenim samotnym. Ja o bateriich sice nevim tolik co inzenyri a chemici kteri je vyvijeji, ale zda se, ze vim stale o mnoho vic, nez Vy. Napriklad zadne z tech vysokoproudovych a velkokapacitnich baterii se nedaji nabijet v radu sekund (jak by to na krizovatkach bylo potreba). Nabijeci proud stoupa postupne, je rizen citlivou elektronikou, ktera si meri zdali baterie "prijimaji" dodavanou energii a neprehrivaji se u toho. Az pokud je mereni OK, prechazi se k silnejsimu nabijeni. A tento cyklus se opakuje neustale. Znamena to mimo jine, ze nez se zacne nabijet plnou energii, trva to desitky sekund az jednotky minut - z bezpecnostnich duvodu toto nelze obejit. Vidim to jako dalsi K.O. pro chvilkove nabijeni na krizovatkach, co myslite?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Pokracovat muzeme dobijenim
rman https://cdr.cz/profil/r-man
14. 5. 2020 - 15:15https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskusePokracovat muzeme dobijenim samotnym. Ja o bateriich sice nevim tolik co inzenyri a chemici kteri je vyvijeji, ale zda se, ze vim stale o mnoho vic, nez Vy. Napriklad zadne z tech vysokoproudovych a velkokapacitnich baterii se nedaji nabijet v radu sekund (jak by to na krizovatkach bylo potreba). Nabijeci proud stoupa postupne, je rizen citlivou elektronikou, ktera si meri zdali baterie "prijimaji" dodavanou energii a neprehrivaji se u toho. Az pokud je mereni OK, prechazi se k silnejsimu nabijeni. A tento cyklus se opakuje neustale. Znamena to mimo jine, ze nez se zacne nabijet plnou energii, trva to desitky sekund az jednotky minut - z bezpecnostnich duvodu toto nelze obejit. Vidim to jako dalsi K.O. pro chvilkove nabijeni na krizovatkach, co myslite?
https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295493
+
Pak si rozebereme ty "pravé pruhy dálnic u měst" - jak konkretne si to predstavujete? Opet troleje (nad vozem?), nebo nejake kartacky? Nebo postranni trolej ve svodidlech a auto by vystrcilo nejakou tyc, jako ma trolejbus? Zkuste premyslet konkretne misto prehozeni na "odborniky", verim ze na to mate.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Pak si rozebereme ty "pravé
rman https://cdr.cz/profil/r-man
14. 5. 2020 - 15:18https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskusePak si rozebereme ty "pravé pruhy dálnic u měst" - jak konkretne si to predstavujete? Opet troleje (nad vozem?), nebo nejake kartacky? Nebo postranni trolej ve svodidlech a auto by vystrcilo nejakou tyc, jako ma trolejbus? Zkuste premyslet konkretne misto prehozeni na "odborniky", verim ze na to mate.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295495
+
Tak ještě jednou, zajděte si do města (existují i jiná než praha a i v praze dříve trolejbusy jezdili běžně a v poslední době se opět zavádí) a podívejte se, nehledejte způsoby jak "něco nejde", ale jak to jde.... A pokud jste lenošný někam chodit koukněte na google tam je hafo obrázků!
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Tak ještě jednou, zajděte si
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
14. 5. 2020 - 15:58https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseTak ještě jednou, zajděte si do města (existují i jiná než praha a i v praze dříve trolejbusy jezdili běžně a v poslední době se opět zavádí) a podívejte se, nehledejte způsoby jak "něco nejde", ale jak to jde.... A pokud jste lenošný někam chodit koukněte na google tam je hafo obrázků!https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295507
+
Nemusite se bat, me neni 15 abych uz par mest nenavstivil. Vim kde trolejbusy jezdi a jakymi trasami. A taky vim ze maji urcitou vysku, vzdy stejnou, narozdil od aut. Takze zbabele neutikejte od argumentu a zodpovezte vyse polozene otazky. Protoze to je presne zpusob jak zjistit zdali to jde (da-li panbuh tak i rentabilne) ci nikoliv.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Nemusite se bat, me neni 15
rman https://cdr.cz/profil/r-man
14. 5. 2020 - 16:04https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseNemusite se bat, me neni 15 abych uz par mest nenavstivil. Vim kde trolejbusy jezdi a jakymi trasami. A taky vim ze maji urcitou vysku, vzdy stejnou, narozdil od aut. Takze zbabele neutikejte od argumentu a zodpovezte vyse polozene otazky. Protoze to je presne zpusob jak zjistit zdali to jde (da-li panbuh tak i rentabilne) ci nikoliv.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295509
+
Tak když už jste trolejbus viděl, tak víte že je jedno jak je vysoký nedotýka se střechou ame má k tomu sběrače které se výšce přizpůsobí. A musíte vědět že to ení nic sležitého co by nešlo realizovat..... Prostě jen trolíte.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Tak když už jste trolejbus
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
14. 5. 2020 - 16:44https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseTak když už jste trolejbus viděl, tak víte že je jedno jak je vysoký nedotýka se střechou ame má k tomu sběrače které se výšce přizpůsobí. A musíte vědět že to ení nic sležitého co by nešlo realizovat..... Prostě jen trolíte. https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295521
+
Vyborne, posunujeme se dal. Jak dlouhe jsou ty sberace vzhledem k delce trolejbusu zrejme take vite. A proc jsou tak dlouhe, na prvni pohled strasne neumerne? Protoze je potreba vytocit zatacky. Auta, trebas dodavky nebo osobaky, ktere jsou nizsi nez trolejbusy, by potrebovaly tyto sberace jeste o kus delsi nez jsou ty trolejbusove, aby na trolej dosahly. Tak a ted mi zkuste tvrdit je to je v pohode, nacpat si na strechu vozidel vic jak ctyrmetrove tyce a nekolikadesitek kilovou elektroniku, vybudovat troleje pro dalsi pruhy nebo na krizovatkach ve mestech kde nejsou a to vse jen kvuli tomu, ze jakmile odbocim, uz stejne nenabijim, protoze tam trolej nevede. Jak rikam, zkuste si to domyslet trosku vic do detailu, ok?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Vyborne, posunujeme se dal.
rman https://cdr.cz/profil/r-man
14. 5. 2020 - 17:11https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseVyborne, posunujeme se dal. Jak dlouhe jsou ty sberace vzhledem k delce trolejbusu zrejme take vite. A proc jsou tak dlouhe, na prvni pohled strasne neumerne? Protoze je potreba vytocit zatacky. Auta, trebas dodavky nebo osobaky, ktere jsou nizsi nez trolejbusy, by potrebovaly tyto sberace jeste o kus delsi nez jsou ty trolejbusove, aby na trolej dosahly. Tak a ted mi zkuste tvrdit je to je v pohode, nacpat si na strechu vozidel vic jak ctyrmetrove tyce a nekolikadesitek kilovou elektroniku, vybudovat troleje pro dalsi pruhy nebo na krizovatkach ve mestech kde nejsou a to vse jen kvuli tomu, ze jakmile odbocim, uz stejne nenabijim, protoze tam trolej nevede. Jak rikam, zkuste si to domyslet trosku vic do detailu, ok? https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295527
+
Ne neposouvame se dal, řešení existuje tečka. Stále jen hledáte proč to nejde místo jak to jde...
Jak říká klasik "Víte co zajeďte si do Pelhlřimova do místního krematoria ať víte do čeho jdete..." (Btw vím že Pelhřimově žádné krematorium není.)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ne neposouvame se dal, řešení
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
14. 5. 2020 - 18:43https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseNe neposouvame se dal, řešení existuje tečka. Stále jen hledáte proč to nejde místo jak to jde...
Jak říká klasik "Víte co zajeďte si do Pelhlřimova do místního krematoria ať víte do čeho jdete..." (Btw vím že Pelhřimově žádné krematorium není.)https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295535
+
Ale posouvame, jen si jeste nechcete pripustit, ze jste nepriznal chybu, tak se snazim jit az na detail, abyste to pochopil a uznal. Tak jak je to s temi sberaci na autech? Pripada vam to OK? Uplne vidim treba Smart s petimetrovejma tycema na strese, paradni predstava :-)))
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ale posouvame, jen si jeste
rman https://cdr.cz/profil/r-man
14. 5. 2020 - 20:15https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseAle posouvame, jen si jeste nechcete pripustit, ze jste nepriznal chybu, tak se snazim jit az na detail, abyste to pochopil a uznal. Tak jak je to s temi sberaci na autech? Pripada vam to OK? Uplne vidim treba Smart s petimetrovejma tycema na strese, paradni predstava :-)))https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295541
+
14. 5. 2020 - 23:07https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseNikoli já, ale vy neustále ignoorujete vlastní omyly a snažíte se ostatním vnutit demagogické nesmysly. Místo aby jste hledal možnosti jak zajistit sběrač i u menšího vozidla, tak vyneustále vymýšlíte "důvody proč to nejde"... a ještě navíc nesmyslným srovnáním se "smartem". Nikdo nebude předělávat stávající benzínová mini auta na elektriku s pantografem, je snad normální že kontruktéři volí takové řešení které je vhodné ne jako se nehodí Vám...
https://www.autoevolution.com/news/trolley-like-electric-trucks-to-start-testing-on-german-autobahn-119732.html
https://www.trucks.com/2017/10/11/old-trolley-technology-powering-trucks/
https://www.wired.com/2017/03/running-delivery-trucks-trolley-wires-isnt-crazy-sounds/
Víc asi nemá cenu s Vašim trollením řešit. https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295550
+
Ale my se prece nebavime o kamionech, o tech vime davno, ty linky jsou uz 2 roky stary (a jeste porad to nikde nezavedli, proc asi). Bavime se autech ve meste na krizovatkach, takze zcela jasne osobni vozy nebo dodavky. Ale jsem rad, ze uz na to pomalu prichazite ;-)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ale my se prece nebavime o
rman https://cdr.cz/profil/r-man
14. 5. 2020 - 23:33https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseAle my se prece nebavime o kamionech, o tech vime davno, ty linky jsou uz 2 roky stary (a jeste porad to nikde nezavedli, proc asi). Bavime se autech ve meste na krizovatkach, takze zcela jasne osobni vozy nebo dodavky. Ale jsem rad, ze uz na to pomalu prichazite ;-)https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295552
+
Bavíme se o možnosti nabíjení aut (jakýchkoliv ne jen těch co se Vám hodí) jinak než bezdrátově. Jsem rád, že na to snad jednou dojdete...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Bavíme se o možnosti nabíjení
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
15. 5. 2020 - 12:12https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseBavíme se o možnosti nabíjení aut (jakýchkoliv ne jen těch co se Vám hodí) jinak než bezdrátově. Jsem rád, že na to snad jednou dojdete... https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295624
+
Ano, jakychkoliv, tzn. i osobnich a dodavek. O kamionech uz vime, muzeme je z debaty klidne vynechat. Byl vyroben proof of concept, ale komercne to uspech nemelo. Duvody jsou stejne jako u ostatnich aut, proto se o neco podobnyho uz ani nikdo nepokousi. Jen vy to stale jeste nechapete. Nebo uz jste na to prisel ze je to nesmysl a proto se snazite vyhybat konkretnim odpovedim. :-)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ano, jakychkoliv, tzn. i
rman https://cdr.cz/profil/r-man
17. 5. 2020 - 10:13https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseAno, jakychkoliv, tzn. i osobnich a dodavek. O kamionech uz vime, muzeme je z debaty klidne vynechat. Byl vyroben proof of concept, ale komercne to uspech nemelo. Duvody jsou stejne jako u ostatnich aut, proto se o neco podobnyho uz ani nikdo nepokousi. Jen vy to stale jeste nechapete. Nebo uz jste na to prisel ze je to nesmysl a proto se snazite vyhybat konkretnim odpovedim. :-)https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295784
+
Jinými slovy vaše stvrzení "to nejde" je asi tak relevantní jako že země je placatá... proto jen hledáte výmluvy.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jinými slovy vaše stvrzení
DRK https://cdr.cz/profil/drk22
17. 5. 2020 - 12:48https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseJinými slovy vaše stvrzení "to nejde" je asi tak relevantní jako že země je placatá... proto jen hledáte výmluvy.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295798
+
Technická realizace je tady vedlejší, já mluvil o tom problému "omezení vedením". Nicméně mám pocit, že Němci a Švédové snad zkoušejí právě ty "dráty pro auta" - prozatím snad pro kamióny.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Technická realizace je tady
Gath G https://cdr.cz/profil/ggeal
13. 5. 2020 - 00:07https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseTechnická realizace je tady vedlejší, já mluvil o tom problému "omezení vedením". Nicméně mám pocit, že Němci a Švédové snad zkoušejí právě ty "dráty pro auta" - prozatím snad pro kamióny.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295226
+
Ne, neni vedlejsi. To je prave to hlavni. Asi to nechcete chapat, ale kdyz vime ze prakticky nelze nikde nad vetsinou silnic delat dalsi slozitou a na prostor i finance narocnou infrastrukturu, tak nema smysl vynalezat jak bezdratove dobijet auta za jizdy. Je to ztrata casu i penez i vedecke kapacity. A vsadim se, ze je to placeno z dani grantama.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ne, neni vedlejsi. To je
rman https://cdr.cz/profil/r-man
13. 5. 2020 - 08:55https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuseNe, neni vedlejsi. To je prave to hlavni. Asi to nechcete chapat, ale kdyz vime ze prakticky nelze nikde nad vetsinou silnic delat dalsi slozitou a na prostor i finance narocnou infrastrukturu, tak nema smysl vynalezat jak bezdratove dobijet auta za jizdy. Je to ztrata casu i penez i vedecke kapacity. A vsadim se, ze je to placeno z dani grantama.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1295242
+
dobijeni bude pravdepodobne probihat tak ze v jizdnim pruhu bude nejake vysilaci zarizeni a na spodku auta prijimaci antena rekneme, vzdalenost je tudiz nekde 30-40cm asi by slo udelat i mene v tom asi az takovy problem neni, horsi bude cena anteniho systemu dlouhyho desitky kilometru nejlepe v kazdym pruhu, urcite nepujde o 10w ani o 1000w ale min o 10tky kw a navic pro kazdy auto aby se to aspon trochu nabilo, takze to budou hodne velky vykony, ono to auto za jizdy take nejake ty kw sezere :) Takze realizovatelne technicky by to asi bylo, ovsem cena to spolehlive zabije, navic tam budou vysoke urovne elektromagnetickych poli a to neni moc zdrave pro lidi nehlede na neskutecne velky elmag. smog kterej by to produkovalo takze to je proste utopie, stejne tak jako soucasna koncepce elektromibilu :) Ty jsou dobre tak na nejaky popojizdeni po meste tam asi jo, i tak bude tezko ospravedlnovat cenu auta, takze pouzitelnost dost omezena. Ta spravna cesta je pres vodik a palivove clanky kde se primo z vodiku vyrabi s vysokou ucinnosti el. energie. + teplo a vodni para mam takovy dojem. Ale zatim to je technicky komplikovany a drahy, spise vhodny na vetsi vozidla i diky nutnosti kryogeni nadrze na vodik v kapalnym stavu. Takze i kdyz mame 21 stoleti jeste dost dlouho budem palit fosilni paliva :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
dobijeni bude pravdepodobne
maximumspeed https://cdr.cz/profil/v7ortplspt
24. 8. 2020 - 21:13https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskusedobijeni bude pravdepodobne probihat tak ze v jizdnim pruhu bude nejake vysilaci zarizeni a na spodku auta prijimaci antena rekneme, vzdalenost je tudiz nekde 30-40cm asi by slo udelat i mene v tom asi az takovy problem neni, horsi bude cena anteniho systemu dlouhyho desitky kilometru nejlepe v kazdym pruhu, urcite nepujde o 10w ani o 1000w ale min o 10tky kw a navic pro kazdy auto aby se to aspon trochu nabilo, takze to budou hodne velky vykony, ono to auto za jizdy take nejake ty kw sezere :) Takze realizovatelne technicky by to asi bylo, ovsem cena to spolehlive zabije, navic tam budou vysoke urovne elektromagnetickych poli a to neni moc zdrave pro lidi nehlede na neskutecne velky elmag. smog kterej by to produkovalo takze to je proste utopie, stejne tak jako soucasna koncepce elektromibilu :) Ty jsou dobre tak na nejaky popojizdeni po meste tam asi jo, i tak bude tezko ospravedlnovat cenu auta, takze pouzitelnost dost omezena. Ta spravna cesta je pres vodik a palivove clanky kde se primo z vodiku vyrabi s vysokou ucinnosti el. energie. + teplo a vodni para mam takovy dojem. Ale zatim to je technicky komplikovany a drahy, spise vhodny na vetsi vozidla i diky nutnosti kryogeni nadrze na vodik v kapalnym stavu. Takze i kdyz mame 21 stoleti jeste dost dlouho budem palit fosilni paliva :)https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1306600
+
"v jizdnim pruhu bude nejake vysilaci zarizeni" To bohuzel neni technicky mozne tak, aby to bylo aspon castecne rentabilni. Zadna silnice nema takovou trvanlivost, aby tam to zarizeni vydrzelo bez oprav aspon takovou dobu, nez se zaplati. Nezaplati se ani zlomek - znamenalo by to totiz nejen upravit vsechny ty silnice, kde by takovy zarizeni melo byt, ale hlavne natahat k nim separatni a radove vykonnejsi napajeci soustavu. Jak znamo, my nejsme schopni delat ani standarni opravy silnic v pozadovanem case a kvalite, natoz tohle. "Bezdratove" nabijeni aut na silnicich (nebo nad nimi a vedle nich jak se tu snazil propagovat DRK) je uplne nerealny projekt z mnoha pohledu.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
"v jizdnim pruhu bude nejake
rman https://cdr.cz/profil/r-man
8. 9. 2020 - 15:50https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse"v jizdnim pruhu bude nejake vysilaci zarizeni" To bohuzel neni technicky mozne tak, aby to bylo aspon castecne rentabilni. Zadna silnice nema takovou trvanlivost, aby tam to zarizeni vydrzelo bez oprav aspon takovou dobu, nez se zaplati. Nezaplati se ani zlomek - znamenalo by to totiz nejen upravit vsechny ty silnice, kde by takovy zarizeni melo byt, ale hlavne natahat k nim separatni a radove vykonnejsi napajeci soustavu. Jak znamo, my nejsme schopni delat ani standarni opravy silnic v pozadovanem case a kvalite, natoz tohle. "Bezdratove" nabijeni aut na silnicich (nebo nad nimi a vedle nich jak se tu snazil propagovat DRK) je uplne nerealny projekt z mnoha pohledu.https://cdr.cz/clanek/ceka-nas-moznost-dobijeni-elektromobilu-za-jizdy-prvni-pokusy-vypadaji-slibne/diskuse#comment-1308073
+
10 Wattů na skoro metr? No tak to už je skoro na dobíjení letadel ne? :D
Jinak Watt je jednotkou výkonu, tedy energie za jednotku času. Tedy pokud píšete přenesli, tak mohli přenést pouze nějaké množství energie, které buď udávejte v Joulech nebo když už se zmiňují ty baterie tak kWh. Ale rozhodně nepřenesli 10 Wattů ... leda tak 10 pánů se jménem Watt :)
Nebuďte hnidopich, myslím, že to všichni pochopili. Prostě dokázali trvale dodat výkon 10W na vzdálenost skoro metr.
Teď už jenom doladit ty Watty a metry a můžem frčet bez nabíječky klidne i na dovolenou v Chorvatsku.
Nemyslím, že bych byl hnidopich, když po tomto webu požaduji, aby respektoval základní veličiny jako výkon/příkon, energie a tak dále. Nebo se spokojíme se tím, že rychlost bude udávána pomocí liščích skoků a hmotnost v syslích bobcích vyprodukovaných průměrným syslem za letní sezonu?
Jinak těch 10W na vzdálenost přibližně jednoho metru by mohlo být fajn možná tak pro mobilní telefon, aby se mi nabíjel v klidu na stole, ale ne pro automobil, kde se pohybujeme úplně v jiných řádech, co se týká potřebného množství přenesené energie. Až budou schopni s vysokou účinností přenášet energii rychlostí 10kW a více na vzdálenosti několika metrů, pak to bude zajímavé pro automobily. A i pro ten mobil bych si dovedl představit, že smysl by mělo těch 10W spíše na vzdálednosti kolem 3-5 metrů. aby to pokrylo běžnou místnost.
10W si zařídím i s přenosným solárním panýlkem na střeše auta, ale tvrdit že stačí to doladit a můžu jezdit autem a stihnu se dobíjet ze slunka bych si netroufl..
Je fajn, že se jim povedlo přenést až devítinásobek energie oproti původním hodnotám, ale to neříká nic o tom jak efektivní to je nebo jaké množství energie to bylo.
Očekával bych, že autor článku zmíní alespoň to, že jim vzrostla účinnost z původních 10% na těžko uvěřitelných 92%.
A také mohl napsat něco o problému s rychlostí přenosu. Pokud bude systém instalován na silnici a auto nad ním projede, bude mít na přenos energie řádově milisekundy. Aby to mělo nějaký praktický přínos, byl by potřeba výkon v mega watech. Otázka je jak to automobil zvládne přijmout.
Proč je 92 % těžko uvěřitelných? Pro srovnání, jaká je např. účinnost transformátorů?
Tak cca 99,5% u hodně velkých, pro 10 VA bycho to viděl na stěží 60 %.
Intenzita mag. pole klesá s kvadrátem vzdálenosti. Proto se těch 92 % může zdát jako neuvěřitelných. Nicméně pokud nevyloží karty na stůl a jiný nezávislý tým nepotvrdí jejich objev, pak jsou to jen kecy a nikoliv věda.
92% je skutečně těžko uvěřitelných, protože třeba u trafa milimetrová mezera mezi plechy značně snižuje účinnost.
Když už jsme u těch traf, všimli jste si, že klasické transformátorové zdroje do zásuvky se už prakticky nedají sehnat? - made in EU ůdajně kvůli malé účinnosti...
No ty zabil CoC Tier 1 nebo chceš li Efficiency Level VI. Hlavně kvůli tomu, že to trafiko žere jak prokopnutý i když ze zdroje neodebíráš žádnou šťávu.
Trafo byl samozřejmě příklad zařízení podobného, ne příklad zařízení úplně identického. Ale že zařízením o něco složitějším než je pasivní trafo dokážeme přenést podobné množství energie na vzdálenost podstatně větší než jeden milimetr přeci není žádná novinka. Třeba MIT dosáhla asi 50% účinnosti na vzdálenost 2 m a 90% účinnosti na vzdálenost poloviční před více než deseti lety. Problém bude zřejmě spíš to pohyblivé uspořádání než vzdálenost. Vozidlům by snad mělo stačit něco kolem 20-30 cm.
Problem neni jen bzdalenost a pohyb, ale taky nutny preneseny vykon. Pro auta je to proste nesmysl.
Ono prvotní využití bych nečekal ani přímo na silnici, tedy někde pod vozovkou. Spíše bych to čekal typicky na parkovištích. Například takové parkoviště před obchodním domem, kam na hodinu zaparkujete auto ... proč by se ta hodina nedala využít k dobíjení ... bez nutnosti tahat se s nějakým kabelem a tak dále. Prostě auto může mít svoje ID, spáruje se s nabíječkou a vám pak přijde jen domů účet. Respektive to můžete mít jako bonus od daného hypermarketu, že od nějakého nákupu budete mít třeba půl hodiny zdarma.
V tomto směru by to byl obří pokrok oproti současnému systému X typů nabíječek s Y různými výkony a Z různými konektory ... kde se musíte tahat s kabely, což je prostě opruz.
Ale že by to někdo dával pod klasickou vozovku ... dovedu si představit, jak by to prodražilo cenu silnic a jak by to komplikovalo jejich opravy. To podle mne moc reálné nebude.
Tak jestli Vás obtěžuje zastrčit kabel do díry, to za Vás asi jezdí někdo jiný (s vozíkem).
Obtezuje. Uz jenom na to porad myslet totiz obtezuje. Kdyz jedete nakoupit, nedej boze s deckama, a nedejboze do vice obchodu a jeste nemate uplne rozmysleno co kde chcete a jestli vsechno stihnete abyste byli vcas doma na obed (=uplne standardni rodinna situace), tak to posledni co chcete je myslet jeste na to jestli mate dostatek energie, nasledny zapojovani kabelu a vytukavani neceho na nabijecce. A pak samozrejme prijdete k autu s plnejma rukama, v lete je rozehraty, vy do nej musite ty decka posadit aby vam na parkovisti nebehaly a pak zacnete nekde sundavat a motat kabel. Pakarna. Bezdrat by v tomhle pripade (a mnoha dalsich) byl zasadni a vitany ulehceni.
Tak jistě, jedete nakoupit s dětma do několika supermárketů a nestačí Vám dojezd 250 km+.
Jak jste k tomu cislu dosel? Vy vzdy vyjizdite s plnou nadrzi z domu, i kdyz jedete treba jen na nakup? A jak jste prisel na nekolik supermarketu? Staci zaparkovat u jednoho, uvnitr je vicero obchodu, zkuste se tam nekdy podivat :-)
Podle mne dobíjení achylovou patou není jde to dobít i z obyč zásuvky. Problém je kapacita a cena těch lithiových akumulátorů......
Nevim co mistr Francesco fetuje, ale kazdymu normalnimu cloveku je jasny, ze prenaset bezdratove a jeste za pohybu stovky az tisice W vykonu pro dobijeni aut na vetsi vzdalenost nez nekolik centimetru neni v praxi mozny. Nejen kvuli tomu, ze nejakej paprsek, byt velmi uzkej na zacatku, by po par metrech byl vzdy nasobne sirsi, ale proto, ze by bylo nutny zajistit, aby byl smerovam neustale na stejny misto na vozidle bez ohledu na to kam se zrovna otocilo. To znamena instalovat do verejneho prostoru hromady takovych vysilacu onoho paprsku a vsechny samozrejme odnekud napajet. A to proste ve meste, ale ani nikde jinde nelze. Uz davno vime ze do vozovky, ktera ma mizivou trvanlivost se nic takovyho dat nemuze, svodidla taky nejsou zdaleka vsude, sloupy taky ne a dalsi prekazky budovat nikdo nechce. Proto je dobijeni aut za jizdy necim na dalku z principu kravina.
Přesně tak ... to vozidlo se má dobíjet tam, kde tráví nehnutě delší časový úsek. A prim v tom budou hrát nejprve obří parkoviště před obchodními domy a podobnými službami, kdy jim to bude sloužit jako přidaná hodnota pro zákazníka.
Samozřejmě pro skalní fandy elektromobilů je to problém, protože se tak zásadně omezuje dojezd vozidla a proto stále věří tomu, že by se vozidlo mohlo dobíjet za pohybu. Tomu je klidně možné věřit, ale zásadní předpoklad je, že nemáte žádné vzdělání v oblasti fyziky.
Tak za pohybu napájet i nabíjet jde trolejbusy i tramvaje jezdí docela dlouho. Blbost je snažit se za každou cenu to řešit bezdrátově, auto není mobil...
Ano. A je blbost srovnavat auto s tramvaji ci trolejbusem - omezeno vedenim je jasne, ze se neda jet kam potrebujes/chces.
To je ale jen úloha na teorii grafů. Je zapotřebí najít takový podgraf silniční sítě, který při minimální délce elektrifikace "uřízne" maximální počet ročních vozidlokilometrů. Třeba trolejbusy již přeci existují i v provedení, které nepotřebuje vedení všude.
Coze??? Vazne premyslite o zavedeni dratu pro auta jako maji trolejbusy??? Lol.
Proc ne stačí to mít jen ve vybraných místech třeba na křižovatce kde to auto stojí a čeká na dálnících v pravém pruhu kolem města atd.
Ve meste to nikdo nechce. Uz ted vypada verejnej prostor priserne, jeste aby se k to mu pridavaly dalsi site a draty. Jel jste nekdy centrem Prahy? Kde jsou krizovatky kazdych 100 metru? Proste blbost, to nepujde. Na dalnici to samy, je nesmysl to delat jen pro nektera auta a jen nekde, to se nikdy nevyplati a prakticky to nebude fungovat.
Jasne ony sou troleje blbost, sice už se po městě používají asi 100 let ale je to "blbost"...
Mozna zkuste napred cist. Je blbost je pridavat na kazdou krizovatku, co je na tom nejasnyho?
Jasně je blbost přidávat něco co už tu je či bylo a normálně fungovalo... Co přesně na tom nechápete?
Moc prosim, ukazte mi na fotkach, ze tu nekdy na kazde krizovatce byly draty nad vsemi jizdnimi pruhy. Asi nic, ze jo. Pokud nenluvim s robotem ale inteligentnim clovekem, tak je snad nad slunce jasny, ze tramvaje nebo trolejbusy maji sve velmi peclive vybrane trasy, kde jako hromadna doprava obslouzi po hlavnich tepnach siroke okoli. Auta a jejich ridici se ale chovaji jinak. Potrebuji dojet na jina mista, neorganizovane a casto i pokazde jinak. To znamena pridam obrovskou kabelovou, sloupovou a trolejovou infrastrukturu do mist, kde nikdy nebyla. A to nikdo nechce nejen kvuli nevratnosti nakladu, ale i kvuli dalsimu optickemu zpraseni verejneho prostoru. Proste pak budou vsude videt draty. Uz si rozumime?
"nad vsemi jizdnimi pruhy"
Jasně místo přiznání a omluvení se za zbytečné bláboly budete vymýšlet podmínky a uhýbat od tématu...
Amísto "optického zaprasení" nás zaprasí exhalacemi to bude stopro lepší.....
Priznani k cemu ??? Jste slepy nebo se snazite trolit? Psal jste jasne ze to uz bylo a ja jasne pisu, ze zadne troleje pro auta v takovem rozsahu jaky je myslen pro nabijeni elektrovozu tu nikdy nebyl. To samy plati pro bezdrat. A nepisu nikde o tom ze bych radsi auta na spalovaci motor, to jste opet vedle.
Trolíte naprosto zbytečně a ignorujete uvedená fakta tj že troleje jsou ve městech používány od začátku hromadné dopravy a vymýšlíte úhybné manévry "zaplevelí" "ve všech pruzích" a "pro auta" "v takovém rozsahu".... Kdo chce problém řešit hledá způsoby, kdo nechce hledá jen výmluvy.
Ja ze trollim? Ok, zkusime to jinak. Reknete konkretne jak byste si takovou elektrifikaci vozidel dratama ve meste predstavoval. Uvazujme Prahu, jako mensi mesto v celosvetovem meritku.
Co je složitého pochopit na "v místě jako jsou pravé pruhy dálnic u měst a v ulicích města zejména tam jde se často stojí, jako jsou křižovatky"? Nevím proč bych měl vybírat konkrétní ulice v konkrétním místě, od toho jsou lidi co to navrhují a vědí jak to udělat, evidentně to jde, protože se to běžně dělá. Tečka. To co předvádíte je klasické trolení "ukažete mi ulici..." Zajděte si do města a mrkněte kde všude jsou natažené dráty, jezdí trolejbusy či tramvaje, přijde Vám to málo zřetelné??
Dobra, zacneme tedy temi ulicemi. Protoze to je podle me nerealny, dat to kamkoliv jinam nez kde ted jsou tramvaje (v Praze trolejbusy nejsou) (=rozsirit pro auta). "zejména tam jde se často stojí, jako jsou křižovatky" - opet prosim, rozvedte to konkretneji. A neuhybejte nejakymi vykriky o mem udajnem trollingu, pokud se chcete dobrat vysledku diskuse.
Pokracovat muzeme dobijenim samotnym. Ja o bateriich sice nevim tolik co inzenyri a chemici kteri je vyvijeji, ale zda se, ze vim stale o mnoho vic, nez Vy. Napriklad zadne z tech vysokoproudovych a velkokapacitnich baterii se nedaji nabijet v radu sekund (jak by to na krizovatkach bylo potreba). Nabijeci proud stoupa postupne, je rizen citlivou elektronikou, ktera si meri zdali baterie "prijimaji" dodavanou energii a neprehrivaji se u toho. Az pokud je mereni OK, prechazi se k silnejsimu nabijeni. A tento cyklus se opakuje neustale. Znamena to mimo jine, ze nez se zacne nabijet plnou energii, trva to desitky sekund az jednotky minut - z bezpecnostnich duvodu toto nelze obejit. Vidim to jako dalsi K.O. pro chvilkove nabijeni na krizovatkach, co myslite?
Pak si rozebereme ty "pravé pruhy dálnic u měst" - jak konkretne si to predstavujete? Opet troleje (nad vozem?), nebo nejake kartacky? Nebo postranni trolej ve svodidlech a auto by vystrcilo nejakou tyc, jako ma trolejbus? Zkuste premyslet konkretne misto prehozeni na "odborniky", verim ze na to mate.
Tak ještě jednou, zajděte si do města (existují i jiná než praha a i v praze dříve trolejbusy jezdili běžně a v poslední době se opět zavádí) a podívejte se, nehledejte způsoby jak "něco nejde", ale jak to jde.... A pokud jste lenošný někam chodit koukněte na google tam je hafo obrázků!
Nemusite se bat, me neni 15 abych uz par mest nenavstivil. Vim kde trolejbusy jezdi a jakymi trasami. A taky vim ze maji urcitou vysku, vzdy stejnou, narozdil od aut. Takze zbabele neutikejte od argumentu a zodpovezte vyse polozene otazky. Protoze to je presne zpusob jak zjistit zdali to jde (da-li panbuh tak i rentabilne) ci nikoliv.
Tak když už jste trolejbus viděl, tak víte že je jedno jak je vysoký nedotýka se střechou ame má k tomu sběrače které se výšce přizpůsobí. A musíte vědět že to ení nic sležitého co by nešlo realizovat..... Prostě jen trolíte.
Vyborne, posunujeme se dal. Jak dlouhe jsou ty sberace vzhledem k delce trolejbusu zrejme take vite. A proc jsou tak dlouhe, na prvni pohled strasne neumerne? Protoze je potreba vytocit zatacky. Auta, trebas dodavky nebo osobaky, ktere jsou nizsi nez trolejbusy, by potrebovaly tyto sberace jeste o kus delsi nez jsou ty trolejbusove, aby na trolej dosahly. Tak a ted mi zkuste tvrdit je to je v pohode, nacpat si na strechu vozidel vic jak ctyrmetrove tyce a nekolikadesitek kilovou elektroniku, vybudovat troleje pro dalsi pruhy nebo na krizovatkach ve mestech kde nejsou a to vse jen kvuli tomu, ze jakmile odbocim, uz stejne nenabijim, protoze tam trolej nevede. Jak rikam, zkuste si to domyslet trosku vic do detailu, ok?
Ne neposouvame se dal, řešení existuje tečka. Stále jen hledáte proč to nejde místo jak to jde...
Jak říká klasik "Víte co zajeďte si do Pelhlřimova do místního krematoria ať víte do čeho jdete..." (Btw vím že Pelhřimově žádné krematorium není.)
Ale posouvame, jen si jeste nechcete pripustit, ze jste nepriznal chybu, tak se snazim jit az na detail, abyste to pochopil a uznal. Tak jak je to s temi sberaci na autech? Pripada vam to OK? Uplne vidim treba Smart s petimetrovejma tycema na strese, paradni predstava :-)))
Nikoli já, ale vy neustále ignoorujete vlastní omyly a snažíte se ostatním vnutit demagogické nesmysly. Místo aby jste hledal možnosti jak zajistit sběrač i u menšího vozidla, tak vyneustále vymýšlíte "důvody proč to nejde"... a ještě navíc nesmyslným srovnáním se "smartem". Nikdo nebude předělávat stávající benzínová mini auta na elektriku s pantografem, je snad normální že kontruktéři volí takové řešení které je vhodné ne jako se nehodí Vám...
https://www.autoevolution.com/news/trolley-like-electric-trucks-to-start...
https://www.trucks.com/2017/10/11/old-trolley-technology-powering-trucks/
https://www.wired.com/2017/03/running-delivery-trucks-trolley-wires-isnt...
Víc asi nemá cenu s Vašim trollením řešit.
Ale my se prece nebavime o kamionech, o tech vime davno, ty linky jsou uz 2 roky stary (a jeste porad to nikde nezavedli, proc asi). Bavime se autech ve meste na krizovatkach, takze zcela jasne osobni vozy nebo dodavky. Ale jsem rad, ze uz na to pomalu prichazite ;-)
Bavíme se o možnosti nabíjení aut (jakýchkoliv ne jen těch co se Vám hodí) jinak než bezdrátově. Jsem rád, že na to snad jednou dojdete...
Ano, jakychkoliv, tzn. i osobnich a dodavek. O kamionech uz vime, muzeme je z debaty klidne vynechat. Byl vyroben proof of concept, ale komercne to uspech nemelo. Duvody jsou stejne jako u ostatnich aut, proto se o neco podobnyho uz ani nikdo nepokousi. Jen vy to stale jeste nechapete. Nebo uz jste na to prisel ze je to nesmysl a proto se snazite vyhybat konkretnim odpovedim. :-)
Jinými slovy vaše stvrzení "to nejde" je asi tak relevantní jako že země je placatá... proto jen hledáte výmluvy.
Technická realizace je tady vedlejší, já mluvil o tom problému "omezení vedením". Nicméně mám pocit, že Němci a Švédové snad zkoušejí právě ty "dráty pro auta" - prozatím snad pro kamióny.
Ne, neni vedlejsi. To je prave to hlavni. Asi to nechcete chapat, ale kdyz vime ze prakticky nelze nikde nad vetsinou silnic delat dalsi slozitou a na prostor i finance narocnou infrastrukturu, tak nema smysl vynalezat jak bezdratove dobijet auta za jizdy. Je to ztrata casu i penez i vedecke kapacity. A vsadim se, ze je to placeno z dani grantama.
dobijeni bude pravdepodobne probihat tak ze v jizdnim pruhu bude nejake vysilaci zarizeni a na spodku auta prijimaci antena rekneme, vzdalenost je tudiz nekde 30-40cm asi by slo udelat i mene v tom asi az takovy problem neni, horsi bude cena anteniho systemu dlouhyho desitky kilometru nejlepe v kazdym pruhu, urcite nepujde o 10w ani o 1000w ale min o 10tky kw a navic pro kazdy auto aby se to aspon trochu nabilo, takze to budou hodne velky vykony, ono to auto za jizdy take nejake ty kw sezere :) Takze realizovatelne technicky by to asi bylo, ovsem cena to spolehlive zabije, navic tam budou vysoke urovne elektromagnetickych poli a to neni moc zdrave pro lidi nehlede na neskutecne velky elmag. smog kterej by to produkovalo takze to je proste utopie, stejne tak jako soucasna koncepce elektromibilu :) Ty jsou dobre tak na nejaky popojizdeni po meste tam asi jo, i tak bude tezko ospravedlnovat cenu auta, takze pouzitelnost dost omezena. Ta spravna cesta je pres vodik a palivove clanky kde se primo z vodiku vyrabi s vysokou ucinnosti el. energie. + teplo a vodni para mam takovy dojem. Ale zatim to je technicky komplikovany a drahy, spise vhodny na vetsi vozidla i diky nutnosti kryogeni nadrze na vodik v kapalnym stavu. Takze i kdyz mame 21 stoleti jeste dost dlouho budem palit fosilni paliva :)
"v jizdnim pruhu bude nejake vysilaci zarizeni" To bohuzel neni technicky mozne tak, aby to bylo aspon castecne rentabilni. Zadna silnice nema takovou trvanlivost, aby tam to zarizeni vydrzelo bez oprav aspon takovou dobu, nez se zaplati. Nezaplati se ani zlomek - znamenalo by to totiz nejen upravit vsechny ty silnice, kde by takovy zarizeni melo byt, ale hlavne natahat k nim separatni a radove vykonnejsi napajeci soustavu. Jak znamo, my nejsme schopni delat ani standarni opravy silnic v pozadovanem case a kvalite, natoz tohle. "Bezdratove" nabijeni aut na silnicich (nebo nad nimi a vedle nich jak se tu snazil propagovat DRK) je uplne nerealny projekt z mnoha pohledu.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.