CDR.cz - Vybráno z IT

Česká rytmická hra pro virtuální realitu, Beat Saber, přichází na Playstation VR

Virtuální realita je mladé médium, kterého se včas zhostilo i tuzemské vývojářské studio Hyperbolic Magnetism. Jejich novinka Beat Saber se krátce po svém vydání na Steamu stala nejprodávanějším titulem a pro mnohé i důvodem k pořízení VR headsetu.

Vydání her pro Playstation VR podléhá striktním podmínkám a zdlouhavým procesem schvalování, který předchází jakékoliv formě distribuce pro tuto platformu. Tento přístup sice na jednu stranu zajišťuje určité kvality všech dostupných titulů, ovšem na druhou stranu limituje značně nabídku a vůbec odvahu nezávislých vývojářů ke vstupu na trh.

Platformy Oculus Rift a HTC Vive jsou v tomto ohledu o něco přívětivější, a stačí se podívat na současnou nabídku VR her na největším distribučním kanále Steam. Právě zde zazářil minulý měsíc tuzemský titul pro virtuální realitu, Beat Saber. Krátce po svém vydání zaujal první pozici v žebříčku nejprodávanějších her a pro mnohé se dokonce stal konečně důvodem k pořízení zařízení pro virtuální realitu.

Kouzlo Beat Saberu je patrné už z prvního pohledu. Aplikace je uživatelsky přívětivé, do akce vrhne hráče takřka okamžitě a k pochopení základních stačí obyčejná lidská intuice a zdravé uši. Do rytmu skladeb od hudebního skladatele Jaroslava Becka (který skládá písně např. pro společnost Blizzard Entertainment) mlátí hráč přibližující se kostičky o dvou barvách – levou rukou seká červené, pravou modré. Nic víc. Nic míň. Funguje to báječně a hráč si připadá jak rytíř Jedi. 

Sony Playstation si nyní nejspíše klepe na čelo s pomyšlením na to, že jim ujel vlak. V rámci letošní E3 2018 tedy oznámil ještě před svojí vlastní konferencí portaci Beat Saberu, které se dočkáme někdy v blízké budoucnosti. K řezání jednotlivými meči budou hráči používat PS Move ovladače, které jsou standardním vybavením Playstation VR.

Konference Sony na pro letošní ročník E3 2018 proběhne v úterý ve 3:00 po půlnoci. Můžeme očekávat, že alespoň drobná část programu se dotkne právě virtuální reality. Playstation VR totiž ke své nízké pořizovací ceně zaujmulo vysoký podíl na trhu. Bohužel výměnou za kvalitu, která je v porovnání s ostatními zařízeními podřadná.

Jáchym Flídr

Začínal v roce 2012 jako redaktor serveru inGamer.cz, kde později povýšil na funkci editora videorubriky. Na CDR.cz, pod které inGamer.cz v roce 2014 přešel, začal jako zástupce šéfeditora herní rubriky. Od července téhož roku herní magazín vede.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Česká rytmická hra pro virtuální realitu, Beat Saber, přichází na Playstation VR

Žádné komentáře.