CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Čína uvede na trati z Pekingu první autonomní rychlovlak s rychlostí až 350 km/h

Fotky pneumatikové tram k tomu jsou trochu mimo mísu.

1. bezpečnost to nijak nezvyšuje. Rychlovlaky (nejen) mají ATP (automatic train protection), které neumožní ignorování situace na trati. Takže poslední věta o omdlelém strojvedoucím a katastrofě je úplně mimo.

2. může to zvýšit kapacitu trati při jejím maximálním zatížení a snížit personální náklady, to jistě.

3. problémem je vždy zejména co v případech, když se něco podělá. Jak komunikovat s cestujícími, kdo dostane vlak z tunelu kdesi v horách, kde uvízl po stržení troleje a podobné situace co mohou jednou za uherák nastat. Proto se ATO u rychlovlaků prosauje pomalu, narozdíl třeba od metra.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.