CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Cracker Empress prolomil protipirátské ochrany Denuvo V10 a VMProtect

no beztak je to soumrak pirátění her. Kombinované ochrany je velmi obtížní prolomit. Empress už některé verze denuva neumí a pokud je nakombinované s jinou než vmprotect virtualizační ochranou ,tak to ani nezkouší. Jiné ochrany věci dále komplikují a tak jeprolamování her je čím dál více náročné. Crackování her pod Widnows store ochranou je pak prakticky nemožné a microšoust přitom nakoupil hafo herních studií akvizicí Zenimaxu, takže pokud to nepůjde na steam, tak to ani Empress necrackne a to je dobrá třetina AAA produkce.

Navíc ta/ten Empress se začal(a) chovat jako píča což vyvolalo na pirátské scéně vcelku slušný poprask a je tu reální riziko, že ta reakce scény se jí zají tak moc, že s tím sekne. S ohledem na to, že Empress na rozdíl od codexů nebo CPY je one(wo)man show, tak know how zmizí s ní.

Denuvo a ostatní ochrany tak získávají nezpochybnitelnou lepší pozici což bude mít závažné důsledky i na nepirátskou scénu. Například hry nebude snadné nebo vůbec možné modovat, používat trainery a hlavně kupovat výrazně levněji po pár měsících až letech od vydání. Ale nejhorší je fakt, že hry přestanou být spustitelné po letech ukončení podpory ze strany autorů. Mám v počítači několik her, které bych dnes nespustil, kdyby nebyly cracknuté (případně bez ochrany) a tudíž pro ně nadšenci udělali úpravy, aby šly na W10 spustit. A jsou to herní skvosty, kterým se ani moderní ekvivalenty v hratelnosti ani neblíží (za všechny například Silent Hunter III).

Doba temna se blíží po více rovinách. Ach jo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

K vzhledem tomu, že za posledních 5 let vyšlo reálně hratelných je pár her (ANNO1800, W3, Metro víc mě nenapadá) tak mě to nějak moc netrápí. Herní průmysl extrémně upadá, stejně jako všechny hobby činnosti na kterých se začal vyživovat miliardový business.

Pokud si budu hry kupovat za litr, tak za posledních 5 let bych tratil 5 tisíc tj litr ročně a to bych jim dal stejně...Podle mě se jim energie a peníze investované do ochran nikdy nevrátí.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Investice do ochrany se vrací do pěti dnů od launche pokud není prolomena.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

mě moc nezajímá jestli to má denuvo nebo ne, co mi chybí jsou dema, abych si hru mohl vyzkoušet jak na mě působí a jestli ji vůbec budu hrát
ale především jde o soutěž o tvojí pozornost jestli budeš koukat na netflix, hrát hry nebo čumět na sociální sítě vše je velmi časově náročné a je jasné, že na všechno nemůže mít člověk dost času a když má člověk rodinu tak se bavíme o 1 filmu za měsíc a 3-4 her za rok což nezruinuje nikoho :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejde o ty peníze. Jde o to, že je třeba hru odehrát pokud možno celou, aby člověk věděl kolik či vůbec zdali si autoři zaslouží peněz. Doby dem dělaly to, že hra byla precizní na začátku a co nebylo v demu se odfláklo.
Další aspekt je pak modování a trainery. Skyrim bez modů by byl nedohratelný. S mody se jedná o nejlepší hru všech dob. Far Cry 4 je bez traineru prostě nuda, protože zábavné zbraně se odemknou až v závěru hry. Nemoci si nainstalovat nude patch u SRTT by prostě bylo rušivé. Prostě hry si náročný hráč chce přizpůsobit svým chutím a ne se přizpůsobovat hrám.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@Tomáš Černák "Jde o to, že je třeba hru odehrát pokud možno celou, aby člověk věděl kolik či vůbec zdali si autoři zaslouží peněz"

A to si predstavuješ ako ? Herná spoločnosť ktorá do hry investovala 80 mil. dolárov a niekoľko rokov práce dá hru volne na net a potom už len čaká či sa nájde niekto, kto za ňu aj zaplatí ? A akú budú mať hráči motiváciu dať za dohratú hru peniaze, keď už čakajú na nich ďalšie nové hry ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hráči budou mít motivaci zvanou čest. Já to tak mám.

Stávající stav je takový, že kupuješ zajíce v pytli a tvá práva jako spotřebitele jsou zcela pošlapána nějakými právy autorskými.

Hra neodpovídá reklamě? Máš smůlu.
Hra je nekvalitní? Máš smůlu.
Tvůrce hry se vykašle na opravy? Máš smůlu.

Stejně tak i filmů nebo hudby.

Dokud bude tento stav trvat, tak budu vyznávat výše napsaný názor.

Jen aby jsi pochopil co mám na mysli. Mám velice rád Skyrim. Strávil jsem v té hře tisíce hodin. Firma Bughesda za ni ode mně viděla odměnu přesně 0 Kč. Nicméně přesto jsem za ni utratil přes 5000Kč. Které jsem rozdal moderům, kteří tu hru udělali nejen skvostem, který je, ale hlavně dohratelnou. Zatímco Bughesda se rozhodla vykašlat se na opravy chyb známých od roku 2011 i ve verzi Special Edition, vydané na novějším engine 6 let později a opět je musel opravit patch fanoušků (tj. opravitelnost byla relativně hodně snadná). V takovém případě ta firma nezaslouží ani cent a kolik peněz nalila do vývoje hry je mi zcela jedno.
Neměla by se hodnotit snaha, ale výsledek.
Když ti zedník postaví křivě zeď, tak mu taky nezaplatíš cenu, kterou jste si dohodli předtím. Stejně tak je to u her. Podle jejich kvality můžeš volit odměnu ve výši 100%, ale i 50 a méně procent (hru sice odehraješ v roce 2021, ale koupíš si ji ve výprodeji až v roce 2022). A tak je to správné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ke cti Ubisoftu zrovna u Immortals Fenyx Rising je k dispozici demo. Např. na Epicu

https://www.epicgames.com/store/en-US/product/immortals-fenyx-rising/home

Před dvěma měsíci bylo demo i na Stadii, což byl dobrý způsob si otestovat tuto službu v ČR. Nevím jestli je demo na stadii dostupné i dnes. V demu by měl být kus hry, který se nevyskytuje v plné hře (jestli to tak je na 100% netuším).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ke cti Ubisoftu neni to, ze v AC Syndicate zablokovali poslednim patchem moznost pouziti traineru. Tudiz Syndicate mam koupene na UPlay, ale stahl jsem si z torrentu cracklou verzi, abych to mohl hrat s trainerem.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jestli potřebuješ na něco tak jednoduchého jako ACS trainer tak to jsi na tom dost špatně. To tě snad pak ani nemůže bavit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Že to ty firmy ještě baví tam ty ochrany dávat a platit za ně.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jsem docela rád, že jsem prožil tu dobu, kdy se hry pirátily běžně, protože ochrany stály za prd. Zahrál jsem si takto řadu her, které bych si jinak nezahrál. A některé z těch, které jsem si takto zahrál, jsem následně podpořil zakoupením.

Teď už jsem ve věku, kdy mě hrát hry obecně nebaví. Existuje pár světlých výjimek, jako třeba věci od Amanity, z nichž některé jsem si i koupil. Momentálně si dlouhodobě hraju s Minecraftem, mám ji jako nenáročnou oddechovku, vlastní server v offline módu vystavený na netu pro známé a sem tam si trochu zablbnu s redstonem a povyrábím nějaké jednoduché blbůstky, rozhodně žádné extra složitosti.

Prostě hraní beru pořád jako oddechovku, ne něco, za co se utrácí větší než malé množství peněz. Přítomnost nějaké sofistikovanější protipirátské ochrany je pro mě jasným vzkazem „tohle nekupovat“ a prakticky bezvýhradně končí tak, že si to vůbec nezahraju.

Samozřejmě to nemá z globálního pohledu žádný význam, protože ty mladý dneska uvažujou úplně jinak. Ale třeba moje děcko bylo docela překvapený, když jsem mu řekl, že řada her je běžně za peníze :). Zatím jsem ještě nemusel použít kouzelnou větu „až si budeš vydělávat vlastní peníze, kup si třeba hovno s krvavejma zubama“ :).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Musím přiznat že mě hry baví pořád, problém je že až na světlé výjimky jaksi není co hrát protože se vesměs jedná o hezké blbosti.

Věci od amanity mají hlavu a patu, respektive dobrou hratelnost, jediné co mě zklamalo byl chrchel a doufám že se konečně rozhoupají k pokračování machinaria.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To, že to jsou načančané blbosti souvisí s tím co řekl WIFT, jsou to hry pro mladé publikum, které dnes zkonzumuje všechno. I to hovno.

To je dtto s filmy. Jestliže, většina filmu se snaží dostat na PG rating, protože zdaleka největší tržby dělají týnejdžři, tak pak obsah filmu odpovídá této cílovce.
Dtto u her. Hry jako je Silent hunter, Kerbal space program a podobné mentálně vcelku náročné simulace hrají spíše "dědci". Dtto platí pro tahové strategie. Sofistikovanější realtime strategie taky nenajdou publikům u 13 letých mlíčňáků. A tak letí hlavně střílečky případně střílečky v otevřeném světě.
Doba mobilní navíc ještě více rozšířila jádro hráčů o osoby, které nemají dobrou koordinaci oka a ruky, takže i ty střílečky jsou dneska plné aimbotů a zjednodušováků, aby to ti cucáci vlastně vůbec uměli hrát.

Kategorií sama o sobě je pak konzolové hraní, které ukotvilo ve vidoehrním žánru vyjma frenetického clickfestu (většina plošinovek, God of War...) také interaktivní filmy (LoU, Byond atd...).

Prostě masy náctiletých BFU kteří sice neumí moc hrát a vlastně ani myslet, ale dokáží ze svých rodičů a prarodičů vytahat snadný prachy, který neváhají bez mrknutí oka utratit nejen za nekvalitní, nedodělané ,generické hry, ale i takové blbosti jako vzhledové doplňky v těchto hrách.

A videoherní studia jdou na jistotu. Jestliže vývoj hry stojí desítky miliónů dolarů, tak si fakt nelajznou takovou věc, jako je plná nahost nebo možnost zabíjet děti, dát do hry, u které potřebují prodat alespoň 5 miliónů kusů. Protože v takovém případě by rodiče AO rating od ESRB poslechli (jinak na to serou, a naprosto běžně kupují dvanáctiletým cucákům hry jako je GTA V, Witcher nebo Skyrim).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.