CDR.cz - Vybráno z IT

Další rána pěstí: Sony stahuje z obchodu Cyberpunk 2077, akcie CDPR dále klesají

Kontroverzní vydání Cyberpunku 2077 zažívá další nepříznivou kapitolu pro CD Projekt RED. Špatný technický stav sice zažívá kdejaká hra, málokterá ovšem zažene situaci tak daleko, aby ji z distribuce stáhly samotné obchody.

Špatný technický stav Cyberpunk 2077 pocítily ve velkém především konzole starší generace, na kterých je hra daleko za hranicemi únosnosti. Pro zachování relativně stabilní snímkové frekvence musí běžně konzole snižovat rozlišení. Rozdíly ovšem nebývají tak patrné, aby v hektických sekvencích bily do očí.

V případě Cyberpunku 2077 však rozlišení padá i v relativně klidných scénách, a to až k archaickým 720p. Ani přes tyto kompromisy se však hře nedaří udržet alespoň stabilních 30 FPS. Na PC se pak titul potýká se špatnou optimalizací, kvůli které mají problémy i hráči se středně výkonnými sestavami.  

Společnost CD Projekt RED se již k problémům vyjádřila, přičemž se přiznala, že vydání pro starší generaci skutečně upozadila a nevěnovala ji dostatečnou pozornost. Je patrné, že se vývojáři pokusili stihnout vydání před svátky. Otázkou je, s jakým tlakem se potýkali v posledních měsících ze strany Sony, Microsoftu a akciových držitelů.

Ať už se za oponou odehrálo cokoliv, přinejmenším Sony nyní dává od titulu ruce pryč a stahuje jej ze svého Playstation Store. Pro CD Projekt RED se tak jedná o zásadní ránu přes rozpočet, ostatně na toto rozhodnutí zareagovaly ceny jejích akcií, které se během posledních 24 hodin propadly o 19 %. Cena jedné akcie nyní činí 250 PLN, ještě v době před vydáním se pohybovala na 443 PLN, celkový propad tedy činí ošklivých 44 %.

CD Projekt RED se tak opět zapsal do historie, ač tentokrát negativně. Takové počínání s videoherním titulem je totiž velmi vzácné, přinejmenším mezi tříáčkovými tituly. Ani No Man’s Sky, jehož prezentovaný produkt se drasticky míjel se stavem během vydání, se nedočkal podobného přístupu od distribučních platforem.

Rozdílem může být, že v případě No Man’s Sky se jednalo o obsahový problém, který běžný hráč mohl odlišit a distancovat jej od platformy, na které titul hraje. Špatný technický stav Cyberpunku 2077 však může Sony vnímat tak, že špatně reflektuje technické možnosti jejich konzole.

Na Playstation 4 je stav hry totiž skutečně tristní. Konzole nové generace pak nezobrazuje v nejlepším světle, jelikož je k dispozici pouze grafické nastavení pro Playstation 4 Pro, se kterým hra dosahuje pouze 1188p rozlišení; na Xbox Series X je situace o něco lepší, jelikož hra zvládne běžet až o 1728p. 

Diskuse ke článku Další rána pěstí: Sony stahuje z obchodu Cyberpunk 2077, akcie CDPR dále klesají

Neděle, 27 Prosinec 2020 - 13:14 | Zog Zogothowics | U Sony mě najdeš v kreditech Vietcongu, Rush n...
Sobota, 26 Prosinec 2020 - 18:06 | Tomáš Černák | to těžko. že máš nějakou indie sračku na steamu...
Sobota, 26 Prosinec 2020 - 15:56 | Zog Zogothowics | Tak narozdíl od tebe jsem soňáckým submissionem...
Pondělí, 21 Prosinec 2020 - 13:40 | Kazaxx | Někde jsem četl, že problém pro Sony není...
Pondělí, 21 Prosinec 2020 - 07:57 | Peca | Hraju na PC a byly tam nějaké glitche a občas to...
Neděle, 20 Prosinec 2020 - 19:25 | Kert | Co by ty soudobý "hráči" kurňa chtěli,...
Sobota, 19 Prosinec 2020 - 17:16 | Tomáš Černák | Bugesda vydava hry, ktere jsou nedohratelne bez...
Sobota, 19 Prosinec 2020 - 14:51 | RedMaX | Jop, presne, kdyby to Bethesda, tak by hru...
Sobota, 19 Prosinec 2020 - 14:36 | Pety | Microsoft vrací peníze, ale nestahuje to. Zájemci...
Sobota, 19 Prosinec 2020 - 07:31 | Ondar | Já už jsem v tom za 50h a stále pokračuju :) Mise...

Zobrazit diskusi