DOJMY Z HRANÍ – DriveClub má našlápnuto na dobrou závodní hru [GC 2014]
Proč se vlastně tak s netrpělivostí čeká na závodní hru pro PlayStation 4? No asi hlavně z důvodu, že pro tuto konzoli ještě žádná pořádná nevyšla. Need for Speed: Rivals a MotoGP 14 nelze považovat za úplně vyčerpávající seznam titulů. Odtud tedy pramení ona očekávanost Driveclub.
Prozatím potvrzujeme, že se veřejnost těší oprávněně, protože naše poznatky z GamesCom dema jsou vesměs pozitivní. Když se k tomu přidá nulová konkurence, tak se z Driveclub nevyklube nic jiného než pořádný úspěch. Teď už se ale přesuňme k samotné hře a tomu, co jsme mohli vidět za dveřmi Koelnmesse.
Vzhledem k tomu, že se původně mělo jednat o launchový titul, tak se při vyvíjení věnovala speciální pozornost pro technickou stránku a sociální funkce. Projevilo se to nutností vybudování proprietárního enginu ze strany Evolution Studios a zároveň výrazným propojením online žebříčku s herními mechanikami.
Je to arkáda, ale neřídí se vůbec špatně
Driveclub se prezentuje jako závodní arkáda, ale jízdní model zdědil velké množství vlastností od simulátorů. Vozit se po stěnách v zatáčkách a držet pravý trigger na plný pecky rozhodně nepatří k dobrým taktikám, jak se dostat do cíle. V zatáčkách se musí úměrně brzdit a zatáčet. Jakmile se jedna věc přežene nebo nedotáhne, tak hráč riskuje ztrátu pozice nebo nekontrolovatelnost vozidla.
Jednotlivá auta se naštěstí chovají každé trochu jinak. Některá se pohybují agresivněji a jiná více drží na silnici a spíše spoléhají na čistý průjezd. Grafici si s nimi dali spousty práce. Nejenom z vnějšku vypadají velmi realisticky, ale i exteriéry vozu patří k velmi precizně vymodelovaným prostorám.
Umělá inteligence nepatří mezi nejhloupější, ale zároveň nenadělá tolik neplechy, aby se závody staly frustrujícími, takže se jedná o poměrně vyváženou součást hry. Těžko usuzovat z krátkého hraní, jak si bude počínat AI v rámci celé hrací doby, ale prozatím si vede slušně.
V závodech se získávají body za čistotu jízdy. Jakmile se hráč úmyslně dotkne cizího vozidla, dojde k bouračce, vyjetí z tratě nebo škrtnutí laku o svodidla, skóre razantně klesá. Právě díky povedenému designu tratí a úměrně zdatným soupeřům se nejedná o úplně lehký úkol.
Při odjíždění závodů se výsledky zapisují do online žebříčku, ale nejenom výsledný čas za trať, ale i za úseky nebo za rychlost v různých částech trati. Tyto statistiky, se ukazují okamžitě. Jedná se o příjemné zpestření gameplaye, který tak získá větší výzvu díky porovnávání s přáteli.
Odbočka mimo - všichni si jistě pamatují in-game záběry, kdy z první osoby hráč usedá za volant s věrnou animací. Ano, i tato cool vychytávka se zde bude nacházet, ale s jedním malinkatým rozdílem. Aby došlo k vycentrování postavy a tím pádem unifikaci veškerých pohybů, tak tvůrci implementovali chytře nastrčené prostřihy, které zamaskují onu nevyladěnost.
Grafika? Nádhera!
Vizuální stránka se pyšní nevídanými kvalitami, za kterou se nové konzole vůbec nemusí stydět. Full HD rozlišení, plynulých 60 snímků za vteřinu a grafická udělátka, ze kterých jde zrak kolem, realistické odlesky od kapot, dynamická reakce materálů na změnu denní doby a podnebí a mnohé další.
Driveclub ostudu exkluzivním PS4 titulům rozhodně nenadělá. Prozatím se plynule hraje a poskytuje hutnou zábavu. Kdo fandí rychlým kolům a silným motorům, už teď si může vyhradit peníze pro toto dílo. A v nejhorším poslouží skvěle k přečkání oného sucha do vydání Project C.A.R.S.
Za podporu během zpravodajství GamesCom 2014 děkujeme: |
---|
Redaktoři CDR.cz během zpravodajství používají výkonný Ultrabook™ Fujitsu T904.