CDR.cz - Vybráno z IT

DOJMY Z HRANÍ – Těžký život zabijáka v Shadowrun Online [GC 2014]

Shadowrun Uvodni
Shadowrun Online se příliš nevede od samého začátku, kdy se mu na kickstartu nedařilo zdaleka tolik jako jeho příbuznému Shadowrun Returns. Přestože na svůj cíl, půl milionu dolarů, nakonec dosáhl, ze stínů se vynořil až rok za očekáváním. Jak zatím vypadá?

Gamescom Banner 0

Shadowrun Online je tahově založené online RPG zasazené do nelítostného cyberpunkového světa, kde stejně tak můžete narazit na elfa s brokovnicí jako na trolla metajícího ohnivé koule. Hráčovou rolí bude se chopit Shadowrunnera, agenta působícího na okraji společnosti, rebela žijícího ve stínu budov vládnoucích korporací.

Shadowrun 1

Ačkoli hra měla být venku již vloni, nakonec se vše poněkud pozdrželo. Původně byl totiž základ převzatý z Jagged Alliance Online, předchozí hry studia Cliffhanger, jež se ale ukázal být jako příliš omezující a bylo tedy třeba začít znovu od píky, což znamenalo další náklady. Bohužel, zjednaný investor vzal na poslední chvíli roha a s hrou to nevypadalo právě růžově. To platilo až do konce letošního března, kdy se z ničeho nic objevila na Steamu s předběžným přístupem.

Kupředu s rozmyslem

Jelikož se jedná o předběžný přístup, je nyní možné vyzkoušet jen velmi osekanou verzi toho, co nás ještě čeká, takže například tvorba postav zatím obsahuje naprosté minimum možností. Také ale umožňuje vcelku přesnou představu, jak by vše mělo v ostré verzi koncem roku vypadat. Volby jako rasa, pohlaví a vzhled jsou naprosto klasické, důležitější jsou však schopnosti a zbraně, které určí styl boje našeho avatara. Neexistují zde žádná povolání nebo třídy, takže v rozhodování nic neomezuje, a každý si tak může vytvořit postavu dle svého.

Shadowrun 2Shadowrun 3

Z herních módů je nyní k mání krátká kampaň, náhodné denní mise, kooperační režim pro dva hráče a 2vs2 multiplayer. My se vrhli nejprve na první jmenovanou a v prvním levelu se seznámili s herním systémem. Ten je zde pojat celkem přímočaře – postupně se se svým dvoučlenným týmem přesouváte místnost po místnosti tak, abyste soupeřům poskytli co nejmenší šanci vás zasáhnout. Toho lze dosáhnout chytrým krytím a předvídáním tahů protivníka, který zkouší dělat to samé.

Shadowrun 4

Každá postava disponuje dvěma zbraněmi, které zpřístupňují po třech schopnostech a podle toho, jaké je postavení mezi vámi a soupeřem, mají jednotlivé útoky jistou procentuální šanci na úspěch. Je na vás, abyste tuto šanci co nejvíce zvětšili, a omezili tak možnost úhybu či krytí, nicméně i špatná rána může přinést alespoň nějaký výsledek a zranit soupeře alespoň nepřímo (což ovšem platí i o vás a pokud pálíte přes nebo kolem blízké překážky, je tu možnost zranění sebe sama). Plejáda schopností, ke kterým máte přístup, zahrnuje jak mířené výpady na dálku i na blízko, tak plošné útoky, u obojího je pak třeba sledovat stav munice či v případě magie vyčerpání.

Shadowrun 5Shadowrun 6

Během plnění misí není potřeba dávat pozor jen na dotěrné vojáky, ale také na bezpečnostní prvky, jako jsou například kamery. Producírování se před nimi totiž přitáhne do právě čištěné místnosti další nepřátelské posily a ještě tak zvýší už tak vysokou obtížnost. Tu považujeme vyloženě za klad a doufáme, že se i zbytek hry ponese v tomto duchu, což už ale neplatí o samotném designu misí, který je poněkud nemastný a prosté čištění místnost po místnosti minimálně prozatím postrádá hutnou atmosféru, jakou bychom od Shadowrunu očekávali.

Nepřítel mého nepřítele…

Jak název hry napovídá, nebudeme všechnu práci muset obstarávat jen sami a již nyní se k nám v plnění náhodných misí může připojit jeden spoluhráč. Pokud vám ovšem nestačí počítačem řízení protivníci, je možné se postavit také dvojici dalších hráčů, samotný multiplayer nás zatím ale příliš nezaujal. Obě dvojice totiž hodí do menší souměrné mapky a je velice těžké ho hrát jinak, než se prostě stejně jako soupeř krýt, zkoušet s nižší procentuální šancí zasáhnout a doufat, že vyleze (což neudělá).

Shadowrun 7

Abychom to tedy vše nějak shrnuli, máme z nového dítka Cliffhanger Productions smíšené pocity. Na jednu stranu je zde poměrně slušný bojový systém, který sice potřebuje ještě o něco prohloubit, ale základ má dobrý. Na tu druhou zas vypadá poněkud genericky a chybí mu jak atmosféra, tak širší taktické možnosti (především v klání mezi více hráči) a potřebuje ještě mnoho péče, díky čemuž slovům o vydání koncem roku příliš nevěříme. Hra by ve výsledku měla přijít s modelem free to play s možností si zaplatit plnou verzi, ve které bude možné přímo vydělávat prémiovou měnu bez nutnosti jejího dalšího nakupování.

Shadowrun 8

Mimo verzí pro Windows a Mac, které lze pořídit v předběžném přístupu už nyní, bude vše dostupné i na Linuxu, iOS a Androidu (s dostupným cross-play, takže bude možné chvíli hrát na PC a pak se stejnou postavou například na tabletu). Uvidíme tedy, jestli se vývojáři pochlapí, nebo nám naservírují jen průměrnost se slavným jménem - to by byla škoda, nemyslíte?

 
Za podporu během zpravodajství GamesCom 2014 děkujeme:

Redaktoři CDR.cz během zpravodajství používají výkonný Ultrabook™ Fujitsu T904.

Jan Mareš

Velký fanoušek virtuálních světů, který by se rád dočkal výletu do jednoho z nich i jinak než přes monitor počítače. V současné době působí jako posila herní sekce CDR.cz na pozici externího redaktora.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku DOJMY Z HRANÍ – Těžký život zabijáka v Shadowrun Online [GC 2014]

Žádné komentáře.