CDR.cz - Vybráno z IT

Dusk poutá na hororové výjevy, heavy metal a hlavně devadesátkovou akci

Rychlé střílečky jako Doom a Quake se dočkávají v posledních letech renesance. Lidé se už zjevně přejedli her, kde se musí schovávat za překážky a mířit na cíl skrze mířidla. Dusk se snaží nejenom navázat na skvostné počátky FPS.

Dusk je FPS, který vyvíjí David Szymanski, tvůrce, jehož portfolio čítá psychologické hororové adventurní walking simulátory (ach ta žánrová květnatost) The Music Machine, Fingerbones, A Wolf in Autumn a The Moon Sliver. Dusk sice zachovává hororovou složku, ale celá formule se výrazně odkloňuje od dosavadní tvorby nadaného freelancera.

Design nepřátel a prostředí lze přirovnat k Blood - kultisté, posedlé potvory z podsvětí a krajina, jejíž screenshot by nevyčníval na albech death-doomových metalových kapel. Grafická stránka naproti tomu cílí na co nejvěrnější podobnost s prvním Quakem a jeho klony.

David se s hratelností vůbec nemazlí... vlastně naopak, vymazlil ji až moc. Půjde o festival vyhřezlých vnitřností a končetin oddělených od torz lidské i zvířecí stavby. To vše při sprintech, které Doomguye degradují na úroveň suchozemské želvy. Každý svého gusta pán. 

Staré střílečky imituje Dusk i v epizodické struktuře. Dohromady na hráče čeká 33 úrovní k vyklizení. Pokud někoho neoslovilo Strafe (a že těch lidí nebylo málo), toto je možná vstupenka k autentickému zážitku zlatého věku stříleček.

Szymanski se neztratí ani na poli tvorby hudby. Jeho skladatelský um mohou lidé ocenit nejenom ve hrách jmenovaných v prvním odstavci, ale svůj talent propůjčil i hře Proteus. Doufejme, že vyjde ze své zóny komfortu ambientu, smyčců a klavíru a přinese hutně zkreslené podladěné kytary. Pokud hudba v traileru nastiňuje podobu hudby ve finálním produktu... netřeba se ničeho bát.

Konec traileru uzavírá oznámení o ukázce multiplayeru na letošním QuakeConu. Dusk by měl vyjít ještě letos pro PC.

P.S.: David Szymanski je též spisovatel, ale to asi není pro hru tohoto rázu příliš důležité... 

Tagy: 
Zdroje: 

Michal Klacik

V roce 2010 začínal jako redaktor RecenzeHer.eu, od dubna 2012 působil na pozici editora serveru inGamer.cz. Počátkem roku 2014 se redakce i část obsahu inGameru přesunula pod CDR.cz. Tam nyní zastává pozici redaktora pro herní i IT rubriku.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Dusk poutá na hororové výjevy, heavy metal a hlavně devadesátkovou akci

Pátek, 11 Srpen 2017 - 12:23 | Gaunter | To je ale hnusná grafika. Výrazne horšia než...

Zobrazit diskusi