E-sport před lety nikdo nebral vážně. Dnes baví miliony fanoušků naživo i online
Jakmile některá kompetitivní disciplína, u jejíhož sledování tuhne krev v žilách, přiláká miliony fanoušků a diváků před obrazovky, nutně taková pozornost přiláká i pozornost třetích stran. Samotné výhry už dávno nejsou jedinými penězi, které poletují v elektronickém sportu.
Vysoká čísla ve sledovanosti otevřela příležitost marketingu, magazínům, merchandisingu, televizním pořadům a dokonce i sázkovým kancelářím. Vsadit si tak dnes můžete (čerpáno z nabídky https://bonusovy-kod.com/tipsport/) například na:
- Counter-Strike
- Dota 2
- League of Legends
- Overwatch
- Rainbow Six
- Starcraft II
- Valorant
Samotné výhry na světových turnajích jsou přitom jen drobným podílem na odměnách či spíše platu profesionálních hráčů. Aby si takový hráč mohl svým hraním skutečně vydělávat, musí plnit určité cíle a držet se nějakého pracovního rozvrhu. Peníze od sponzorů nepadají z nebe, jsou vykoupené čísly a statistikami – které musí hráč plnit například pravidelným streamem, který je dostatečně zábavný, aby u něj fanoušci vydrželi a pravidelně se vraceli.
Svět elektronického sportu však otevřel nové pracovní a finanční příležitosti i běžným smrtelníkům, respektive fanouškům. Vznikly internetové magazíny, které se zaměřují ryze na profesionální scénu, reportáže, analýzy zápasů i konkrétních týmů a jejich členů – jejichž články píší především zapálení fanoušci. Podobné lze říct i o televizních pořadech, kdy ve světě vzniká stále více televizních stanic vysílajících výhradně zápasy v počítačových hrách.
Běžný fanoušek a divák se může do tohoto světa také aktivně zapojit, při sledování daných zápasů. Sázky na výsledky sportovních utkání jsou jednou z nejmírnějších forem hazardu, jelikož slouží spíše pro okořenění diváckého zážitku namísto falešných slibů o zbohatnutí. Jakmile při sledování nějakého utkání visí ve vzduchu pár stovek, které jste si vsadili na určitý výsledek, hned je zápas přitažlivější, fandění intenzivnější a plné adrenalinu.
Podobně sledují fotbalová, hokejová či jiná sportovní utkání statisíce fanoušků po celém světě. Elektronický sport nabízí podobné příležitosti, a také se jich sázkové kanceláře chopily – včetně těch českých jako např. Tipsport.
Sledovat tamější statistiky je přinejmenším zajímavé, jelikož lze u jednotlivých zápasů studovat analýzy bookmakerů a často si z nich odnést i zajímavé podněty ke hře. Rovněž se jedná o šikovný rozcestník, na kterém najdete přehled klíčových utkání, pokud zrovna zatoužíte se podívat na nějaký profesionální zápas a nechce se vám zrovna koukat na obyčejný stream z Twitche.