Jak může redaktor technického serveru napsat něco jako "Může tak cestovat neomezeně dlouho bez nutnosti nabíjení." Tomu se říká perpetum mobile a jak z fyziky víme, nedá se vyrobit.
Z článku se pak sice dozvíme v čem je finta a každému asi bude jasné, že zase tak slavné to nebude.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Jak může redaktor technického
corwin78 https://cdr.cz/profil/corwin78
1. 8. 2023 - 12:02https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskuseJak může redaktor technického serveru napsat něco jako "Může tak cestovat neomezeně dlouho bez nutnosti nabíjení." Tomu se říká perpetum mobile a jak z fyziky víme, nedá se vyrobit.
Z článku se pak sice dozvíme v čem je finta a každému asi bude jasné, že zase tak slavné to nebude. https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskuse#comment-1421024
+
Otazka je, jak to prezentuje ta spolecnost. :-)
I kdyz i to by mel autor technickeho serveru alespon uvest na pravou miru.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Otazka je, jak to prezentuje
Arctia https://cdr.cz/profil/pp6uozxwsp
1. 8. 2023 - 13:54https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskuseOtazka je, jak to prezentuje ta spolecnost. :-)
I kdyz i to by mel autor technickeho serveru alespon uvest na pravou miru.https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskuse#comment-1421069
+
No oni to tam přece vysvětlili, že z kopce jede plný surovin a nabíjí se a do kopce jede vyložený, tedy prázdný, několikanásobně lehčí, a proto získaná energie těžkého vlaku dostačuje na elektrický pohon a vyvezení prázdného, lehkého vlaku zpět na kopec, pro další suroviny.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
No oni to tam přece
gepard https://cdr.cz/profil/gepard-interactive
1. 8. 2023 - 22:16https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskuseNo oni to tam přece vysvětlili, že z kopce jede plný surovin a nabíjí se a do kopce jede vyložený, tedy prázdný, několikanásobně lehčí, a proto získaná energie těžkého vlaku dostačuje na elektrický pohon a vyvezení prázdného, lehkého vlaku zpět na kopec, pro další suroviny.https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskuse#comment-1421133
+
Tento princip už dávno vynalezl Jára Cimrman - bezmotorový důlní výtah. Nicméně i jemu se začali v dole hromadit horníci...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tento princip už dávno
Peetee https://cdr.cz/profil/pantau
2. 8. 2023 - 08:26https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskuseTento princip už dávno vynalezl Jára Cimrman - bezmotorový důlní výtah. Nicméně i jemu se začali v dole hromadit horníci...https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskuse#comment-1421156
+
ale no. co je to za blabol ? Tato vec funguje uz dekady.
Nepoplietol autor cosi ?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
ale no. co je to za blabol ?
eXponencial https://cdr.cz/profil/julia-horakova
1. 8. 2023 - 12:23https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskuseale no. co je to za blabol ? Tato vec funguje uz dekady.
Nepoplietol autor cosi ?https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskuse#comment-1421029
+
1. 8. 2023 - 13:35https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskuseKoukam ze se tady recykluji prastara temata:
https://techmaniak.cz/infinity-train-vlak-budoucnosti-ktery-se-bude-nabijet-pomoci-gravitace/
a troufam si tvrdit ze jsem podobny clanek nekde zahlidnul jeste daleko drive.https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskuse#comment-1421064
+
Jo, něco podobnýho už prý funguje na těch obřích náklaďácích, který sváží rudu z povrchových dolů.
Diesel-elektrické lokomotivy používají běžně tzv. dynamickou brzdu, tj. přepnou elektromotory na generátory a vytvořené teplo odvádí masivníma větrákama na střeše.
U vlaků ale jde o docela velkej rozdíl. Ty baterie budou muset mít obrovskou kapacitu, protože tyhle vlaky spotřebovávají hodně proudu (tisíce ampérů).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jo, něco podobnýho už prý
CyberAngel https://cdr.cz/profil/honza-pacuta
1. 8. 2023 - 17:10https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskuseJo, něco podobnýho už prý funguje na těch obřích náklaďácích, který sváží rudu z povrchových dolů.
Diesel-elektrické lokomotivy používají běžně tzv. dynamickou brzdu, tj. přepnou elektromotory na generátory a vytvořené teplo odvádí masivníma větrákama na střeše.
U vlaků ale jde o docela velkej rozdíl. Ty baterie budou muset mít obrovskou kapacitu, protože tyhle vlaky spotřebovávají hodně proudu (tisíce ampérů).https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskuse#comment-1421102
+
Rekuperace u elektromobilů má malou účinnost, proto třeba Porsche jasně přiznalo, že plachtění je lepší způsob snižování spotřeby. Tenhle vlak bude lepší, ale základy fyziky nevymaže.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Rekuperace u elektromobilů má
Mirda Červíček https://cdr.cz/profil/mirek11
2. 8. 2023 - 11:33https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskuseRekuperace u elektromobilů má malou účinnost, proto třeba Porsche jasně přiznalo, že plachtění je lepší způsob snižování spotřeby. Tenhle vlak bude lepší, ale základy fyziky nevymaže.https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskuse#comment-1421192
+
u automobilu Tesla se udava ucinnost kolem 70%. Zalezi na typu pouziteho motoru, 3-phase indukcni motor s kotvou na kratko, pouizvany ve starych modelech S ji moc vysokou nema, ale novejsi brushless DC jsou na tom lepe. Nejnovejsi tesla motory jsou na tom jeste lepe
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
u automobilu Tesla se udava
super master https://cdr.cz/profil/walkeer
2. 8. 2023 - 13:57https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskuseu automobilu Tesla se udava ucinnost kolem 70%. Zalezi na typu pouziteho motoru, 3-phase indukcni motor s kotvou na kratko, pouizvany ve starych modelech S ji moc vysokou nema, ale novejsi brushless DC jsou na tom lepe. Nejnovejsi tesla motory jsou na tom jeste lepe https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskuse#comment-1421231
+
2. 8. 2023 - 17:40https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskusepanebože, to je zase canc...https://cdr.cz/clanek/elektricky-vlak-infinity-vyuziva-gravitace-k-nabijeni-baterie-cestuje-neomezene/diskuse#comment-1421252
+
Jak může redaktor technického serveru napsat něco jako "Může tak cestovat neomezeně dlouho bez nutnosti nabíjení." Tomu se říká perpetum mobile a jak z fyziky víme, nedá se vyrobit.
Z článku se pak sice dozvíme v čem je finta a každému asi bude jasné, že zase tak slavné to nebude.
Otazka je, jak to prezentuje ta spolecnost. :-)
I kdyz i to by mel autor technickeho serveru alespon uvest na pravou miru.
No oni to tam přece vysvětlili, že z kopce jede plný surovin a nabíjí se a do kopce jede vyložený, tedy prázdný, několikanásobně lehčí, a proto získaná energie těžkého vlaku dostačuje na elektrický pohon a vyvezení prázdného, lehkého vlaku zpět na kopec, pro další suroviny.
Tento princip už dávno vynalezl Jára Cimrman - bezmotorový důlní výtah. Nicméně i jemu se začali v dole hromadit horníci...
ale no. co je to za blabol ? Tato vec funguje uz dekady.
Nepoplietol autor cosi ?
Koukam ze se tady recykluji prastara temata:
https://techmaniak.cz/infinity-train-vlak-budoucnosti-ktery-se-bude-nabi...
a troufam si tvrdit ze jsem podobny clanek nekde zahlidnul jeste daleko drive.
Jo, něco podobnýho už prý funguje na těch obřích náklaďácích, který sváží rudu z povrchových dolů.
Diesel-elektrické lokomotivy používají běžně tzv. dynamickou brzdu, tj. přepnou elektromotory na generátory a vytvořené teplo odvádí masivníma větrákama na střeše.
U vlaků ale jde o docela velkej rozdíl. Ty baterie budou muset mít obrovskou kapacitu, protože tyhle vlaky spotřebovávají hodně proudu (tisíce ampérů).
Rekuperace u elektromobilů má malou účinnost, proto třeba Porsche jasně přiznalo, že plachtění je lepší způsob snižování spotřeby. Tenhle vlak bude lepší, ale základy fyziky nevymaže.
u automobilu Tesla se udava ucinnost kolem 70%. Zalezi na typu pouziteho motoru, 3-phase indukcni motor s kotvou na kratko, pouizvany ve starych modelech S ji moc vysokou nema, ale novejsi brushless DC jsou na tom lepe. Nejnovejsi tesla motory jsou na tom jeste lepe
panebože, to je zase canc...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.